autor: Marcin Skierski
Wyniki amerykańskiego rynku gier w lutym. Xbox 360 i Call of Duty: Modern Warfare 3 na topie
Amerykańska organizacja zajmująca się badaniami rynkowymi – NPD Group – ujawniła raport dotyczący amerykańskiego rynku gier wideo. Na czele najlepiej sprzedających się gier lutego w Stanach Zjednoczonych znalazła się strzelanina Call of Duty: Modern Warfare 3.
Organizacja badawcza NPD Group opublikowała najnowszy raport przedstawiający sytuację amerykańskiego rynku gier wideo w lutym bieżącego roku (dokładnie okres 19 stycznia – 25 lutego). Poznaliśmy najbardziej popularne produkcje ostatniego miesiąca w Stanach Zjednoczonych, a także wyniki sprzedaży wybranych platform sprzętowych.
Najpopularniejszą grą w Stanach Zjednoczonych nadal pozostaje Call of Duty: Modern Warfare 3. Najbardziej dochodowa marka firmy Activision wyprzedziła Final Fantasy XIII-2 oraz UFC Undisputed 3. Dobry start można przypisać Kingdoms of Amalur: Reckoning – produkcja zespołów 38 Studios oraz Big Huge Games uplasowała się na czwartym miejscu rankingu.
Zestawienie dziesięciu najlepiej sprzedających się gier w Stanach Zjednoczonych w okresie od 19 stycznia do 25 lutego prezentuje się następująco:
- 1. Call of Duty: Modern Warfare 3 (PS3, 360, Wii, PC) – Activision Blizzard
- 2. Final Fantasy XIII-2 (PS3, 360) – Square Enix
- 3. UFC Undisputed 3 (PS3, 360) – THQ
- 4. Kingdoms of Amalur: Reckoning (PS3, 360, PC) – Electronic Arts
- 5. Just Dance 3 (PS3, 360, Wii) – Ubisoft
- 6. NBA 2K12 (PS3, 360, Wii, PC, PSP, PS2) – Take Two
- 7. Soul Calibur V (PS3, Xbox 360) – Namco Bandai
- 8. The Elder Scrolls V: Skyrim (PS3, 360, PC) – Bethesda Softworks
- 9. Twisted Metal – (PS3) Sony
- 10. Battlefield 3 (PS3, 360, PC) – Electronic Arts
Przy okazji firma Microsoft podała wyniki sprzedaży Xboksa 360. W lutym konsola trafiła do rąk 426 tysięcy amerykańskich graczy, co stanowi 50% wzrost w stosunku do stycznia bieżącego roku. Tym samym Xbox 360 to najpopularniejsza platforma sprzętowa w Stanach Zjednoczonych czternasty miesiąc z rzędu.
Więcej danych udostępnił także koncern Nintendo. W ubiegłym miesiącu amerykańscy gracze zakupili 262 tysiące 3DS-ów (53% wzrost w porównaniu do stycznia), 135 tysięcy DS-ów (więcej o 76%), a także 228 tysięcy konsol Wii (przyrost na poziomie 50%).
Jeśli chodzi o sprzedaż gier na platformy firmy Nintendo, to szczególnym osiągnięciem może się pochwalić platformówka Super Mario Galaxy, która przekroczyła barierę 5 milionów sprzedanych egzemplarzy w Stanach Zjednoczonych. W lutym zakupiono po 100 tysięcy sztuk Super Mario 3D Land oraz Mario Kart 7, co przekłada się na łączną sprzedaż na poziomie odpowiednio 1,85 miliona i 1,45 miliona sztuk. Z kolei popularne produkcje Pokemon Black oraz Pokemon White w sumie od premiery trafiły do domów ponad 4 milionów graczy.
Niestety, szczegółowych statystyk do tej pory nie podał koncern Sony. Organizacja NPD Group potwierdziła jedynie, że na PlayStation Vita najlepiej sprzedawała się gra Uncharted: Złota Otchłań. Nie udało się jej jednak załapać do pierwszej dziesiątki podanego wyżej rankingu. Należy zaznaczyć, że nowa przenośna konsola trafiła do Stanów Zjednoczonych 22 lutego, a raport NPD Group obejmuje okres do 25 lutego.
Całkowita wartość sprzedaży gier, konsol i akcesoriów w tym okresie wyniosła 1,06 miliarda dolarów – o 20% mniej w stosunku do lutego 2011 roku. Składa się na to 464,4 miliony dolarów za oprogramowanie (spadek o 23%), 381,4 milionów dolarów za sprzęt (mniej o 18%) oraz 215,2 milionów za przeróżne peryferia (spadek o 16%).