autor: Łukasz Szliselman
Wyciek informacji o The Legend of Zelda na konsolę Wii U
Nieoficjalne źródła podają, że The Legend of Zelda na Wii U będzie największą i najbardziej innowacyjną grą z serii. Dowiedzieliśmy się sporo o rozmiarach produkcji, oprawie audiowizualnej i sposobie w jaki nowa Zelda wykorzysta możliwości konsoli Nintendo.
Jak donosi serwis Wii U Daily, kolejna odsłona The Legend of Zelda powstaje od dwóch lat i przeznaczona będzie na nową konsolę firmy Nintendo. Wiadomość ta pochodzi z nieoficjalnego źródła, ale wygląda całkiem wiarygodnie. Ta sama osoba zdradziła przedwcześnie pojawienie się platformy społecznościowej użytkowników Wii U, jakim okazał się być Miiverse. Pamiętajcie jednak, że mimo wszystko są to informacje niepotwierdzone.
Do produkcji nowej Zeldy firma Nintendo zebrała setki ludzi pod czujnym okiem Eiji Aonuma, który od lat zajmuje się serią. Podobno jest to największy projekt Nintendo, z budżetem porównywalnym do najnowszych części GTA. Świat gry składać się ma z podobnej liczby lokacji jak w poprzednich odsłonach serii, ale będą one dużo większe i zdecydowanie bardziej urozmaicone. Jedna z nich, gęsty, mroczny las, jest większa niż pola Hyrule z The Legend of Zelda: Ocarina of Time i zawiera mnóstwo szczegółowych detali. Pojawią się również mini gry i zadania poboczne, ale na razie nie ujawniono żadnych szczegółów na ich temat. Nie wiadomo też nic o fabule, ani umiejscowieniu gry w czasie.
Oprawa wizualna Zeldy na Wii U przypominać ma stylem The Legend of Zelda: Skyward Sword. Oczywiście obraz będzie wyświetlany w pełnym HD, a jakością przewyższy wszystko, co do tej pory zaprezentowało Nintendo. Gra wykorzystuje zupełnie nowy autorski silnik graficzny oraz sprawdzone technologie innych firm, takie jak odpowiedzialny za fizykę Havok, czy oprogramowanie renderujące firmy Umbra Software. Według informatora prezentowane na E3 w 2011 roku technologiczne demo The Legend of Zelda na Wii U nie ma nic wspólnego z tym, jak produkcja wygląda w rzeczywistości, powstało bowiem na starym silniku, a w dodatku zmontowała je zupełnie inna ekipa. Na potrzeby gry nagrana ma być nowa orkiestrowa ścieżka dźwiękowa. Nie wiadomo jednak, czy postaci przemówią własnym głosem.
Multiplayera co prawda nie uświadczymy, ale pojawią się pewne opcje online. Gra wykorzystywać ma platformę Miiverse, twórcy pracują też rzekomo nad systemem umożliwiającym zostawianie innym graczom wskazówek i udzielanie wzajemnej pomocy.
Przeznaczona na Wii U Zelda nie tylko wykorzystuje GamePada nowej konsoli Nintendo, ale jest budowana wokół jego możliwości. Co więcej, gra ponoć wywiera realny wpływ na samo urządzenie. Nie tylko sterowanie, ale i sama rozgrywka została zaprojektowana z myślą o Wii U – przeniesienie jej na inne konsole nie będzie możliwe. Zabawa w każdej lokacji wyglądać ma inaczej – co innego będziemy robić w lesie, a co innego na otwartej przestrzeni, czy w ciasnym lochu.
Powyższe nowiny dają nadzieję na coś naprawdę wyjątkowego. Wraz z nową Zeldą przyszli posiadacze Wii U otrzymają możliwość zagrania w tytuł tworzony od podstaw na tę platformę, a nie tylko porty z innych konsol. Gra początkowo planowano wydać w 2013 roku, ale szybko okazało się to nierealne – premiera odbędzie się prawdopodobnie w 2014 roku.