autor: Bartłomiej Kossakowski
Współtwórca Lost Odyssey zdradza kolejne szczegóły na temat nadchodzącego megahitu
W Lost Odyssey, od dawna oczekiwanej grze jRPG tworzonej z myślą o konsoli Xbox 360, pojawi się około 400 lokacji i 300 postaci – ogłosił w wywiadzie dla serwisu Gamasutra Ray Nakazato, szef japońskiego studia deweloperskiego FeelPlus. Wyjawił on także nieco nowych, konkretnych informacji na temat powstającej gry i opowiedział o tym, jak przebiega współpraca z Hironobu Sakaguchim.
W Lost Odyssey, od dawna oczekiwanej grze jRPG tworzonej z myślą o konsoli Xbox 360, pojawi się około 400 lokacji i 300 postaci – ogłosił w wywiadzie dla serwisu Gamasutra Ray Nakazato, szef japońskiego studia deweloperskiego FeelPlus. Wyjawił on także nieco nowych, konkretnych informacji na temat powstającej gry, opowiedział o tym, jak przebiega współpraca z Hironobu Sakaguchim (czuwającym od samego początku nad produkcją Lost Odyssey twórcą legendarnej serii Final Fantasy) i zdradził szczegóły związane z tajemniczą grą na X360, która nigdy się nie ukaże.
Przypomnijmy, że w Lost Odyssey wcielimy się w Kaima – nieśmiertelnego bohatera, potrafiącego przejmować kontrolę nad mocą pokonanych wrogów. Wykorzystująca Unreal Engine 3 pozycja to kolejna gra, która może poprawić sytuację konsoli Xbox 360 w Japonii. Zaledwie przedwczoraj przedstawiliśmy Wam nowe informacje na temat LO, przekazane przez Hironobu Sakaguchiego, dziś mamy już kolejne konkretne wieści.
Ray Nakazato z FeelPlus wyznał we wspomnianym wywiadzie, że nad grą pracuje obecnie zespół składający się ze 120 osób, a w grze pojawi się aż 7 godzin filmowych scen przerywnikowych. Co ciekawe, zaprezentowane w listopadzie zeszłego roku w Japonii demo Lost Odyssey (pisaliśmy o nim na łamach naszego serwisu) powstało jeszcze w czerwcu, gdy Unreal Engine 3 nie był w pełni gotowy. Nakazato podkreślił więc, że gotowy produkt będzie znacząco różnił od tego, co mogliśmy wtedy zobaczyć (wielu fanów narzekało m.in. na świecące pustkami lokacje).
Japończyk, opowiadając o grze, powiedział również, że pierwsze dyskusje na jej temat rozpoczęły się jeszcze w 2003 roku, a właściwe prace ruszyły rok później. Hironobu Sakaguchi był wtedy bardzo mocno zaangażowany w projekt, ale – jak twierdzi Nakazato – obecnie raczej dogląda prac niż czynnie w nich uczestniczy. „Widujemy się z nim jakieś dwa razy w miesiącu” – powiedział szef FeelPlus. „W tej chwili mieszka on na Hawajach, w Japonii spędza tylko połowę swojego czasu pracy” – dodał.
Nakazato opowiedział także o grze na Xboxa 360, którą miał stworzyć wspólnie z Yoshiki Okamoto, byłym pracownikiem tak uznanych firm jak Konami i Capcom, założycielem studia Game Republic. Pozycja, która niestety została anulowana we wczesnym etapie prac, miała być strzelaniną z widokiem z perspektywy trzeciej osoby. Jej głównym bohaterem był samuraj, a fabuła miała łączyć wątki historyczne z science-fiction!
Ray Nakazato zajmuje się grami od ponad dwudziestu lat. Pierwszy tytuł, który stworzył, to wydana w 1983 roku na pecety gra Chobin. Miał już okazję pracować w takich firmach jak Electronic Arts Japan i Capcom. Od 2004 był członkiem japońskiego oddziału Microsoft Game Studios, aobecnie jest szefem studia deweloperskiego FeelPlus. Pełny zapis rozmowy, którą przeprowadzili z nim dziennikarze serwisu Gamasutra, znajdziecie tutaj (wywiad w języku angielskim). Zapraszamy również do zapoznania się z materiałami związanymi z grą Lost Odyssey, które zgromadziliśmy na łamach naszego serwisu:
- Informacje encyklopedyczne,
- Galeria,
- Zapowiedź,
- Filmy: #1, #2.