Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 maja 2007, 06:20

autor: Bartłomiej Kossakowski

Współtwórca Lost Odyssey zdradza kolejne szczegóły na temat nadchodzącego megahitu

W Lost Odyssey, od dawna oczekiwanej grze jRPG tworzonej z myślą o konsoli Xbox 360, pojawi się około 400 lokacji i 300 postaci – ogłosił w wywiadzie dla serwisu Gamasutra Ray Nakazato, szef japońskiego studia deweloperskiego FeelPlus. Wyjawił on także nieco nowych, konkretnych informacji na temat powstającej gry i opowiedział o tym, jak przebiega współpraca z Hironobu Sakaguchim.

W Lost Odyssey, od dawna oczekiwanej grze jRPG tworzonej z myślą o konsoli Xbox 360, pojawi się około 400 lokacji i 300 postaci – ogłosił w wywiadzie dla serwisu Gamasutra Ray Nakazato, szef japońskiego studia deweloperskiego FeelPlus. Wyjawił on także nieco nowych, konkretnych informacji na temat powstającej gry, opowiedział o tym, jak przebiega współpraca z Hironobu Sakaguchim (czuwającym od samego początku nad produkcją Lost Odyssey twórcą legendarnej serii Final Fantasy) i zdradził szczegóły związane z tajemniczą grą na X360, która nigdy się nie ukaże.

Współtwórca Lost Odyssey zdradza kolejne szczegóły na temat nadchodzącego megahitu - ilustracja #1

 

Przypomnijmy, że w Lost Odyssey wcielimy się w Kaima – nieśmiertelnego bohatera, potrafiącego przejmować kontrolę nad mocą pokonanych wrogów. Wykorzystująca Unreal Engine 3 pozycja to kolejna gra, która może poprawić sytuację konsoli Xbox 360 w Japonii. Zaledwie przedwczoraj przedstawiliśmy Wam nowe informacje na temat LO, przekazane przez Hironobu Sakaguchiego, dziś mamy już kolejne konkretne wieści.

Ray Nakazato z FeelPlus wyznał we wspomnianym wywiadzie, że nad grą pracuje obecnie zespół składający się ze 120 osób, a w grze pojawi się aż 7 godzin filmowych scen przerywnikowych. Co ciekawe, zaprezentowane w listopadzie zeszłego roku w Japonii demo Lost Odyssey (pisaliśmy o nim na łamach naszego serwisu) powstało jeszcze w czerwcu, gdy Unreal Engine 3 nie był w pełni gotowy. Nakazato podkreślił więc, że gotowy produkt będzie znacząco różnił od tego, co mogliśmy wtedy zobaczyć (wielu fanów narzekało m.in. na świecące pustkami lokacje).

Współtwórca Lost Odyssey zdradza kolejne szczegóły na temat nadchodzącego megahitu - ilustracja #2

 

Japończyk, opowiadając o grze, powiedział również, że pierwsze dyskusje na jej temat rozpoczęły się jeszcze w 2003 roku, a właściwe prace ruszyły rok później. Hironobu Sakaguchi był wtedy bardzo mocno zaangażowany w projekt, ale – jak twierdzi Nakazato – obecnie raczej dogląda prac niż czynnie w nich uczestniczy. „Widujemy się z nim jakieś dwa razy w miesiącu” – powiedział szef FeelPlus. „W tej chwili mieszka on na Hawajach, w Japonii spędza tylko połowę swojego czasu pracy” – dodał.

Współtwórca Lost Odyssey zdradza kolejne szczegóły na temat nadchodzącego megahitu - ilustracja #3

 

Nakazato opowiedział także o grze na Xboxa 360, którą miał stworzyć wspólnie z Yoshiki Okamoto, byłym pracownikiem tak uznanych firm jak Konami i Capcom, założycielem studia Game Republic. Pozycja, która niestety została anulowana we wczesnym etapie prac, miała być strzelaniną z widokiem z perspektywy trzeciej osoby. Jej głównym bohaterem był samuraj, a fabuła miała łączyć wątki historyczne z science-fiction!

Współtwórca Lost Odyssey zdradza kolejne szczegóły na temat nadchodzącego megahitu - ilustracja #4

 

Ray Nakazato zajmuje się grami od ponad dwudziestu lat. Pierwszy tytuł, który stworzył, to wydana w 1983 roku na pecety gra Chobin. Miał już okazję pracować w takich firmach jak Electronic Arts Japan i Capcom. Od 2004 był członkiem japońskiego oddziału Microsoft Game Studios, aobecnie jest szefem studia deweloperskiego FeelPlus. Pełny zapis rozmowy, którą przeprowadzili z nim dziennikarze serwisu Gamasutra, znajdziecie tutaj (wywiad w języku angielskim). Zapraszamy również do zapoznania się z materiałami związanymi z grą Lost Odyssey, które zgromadziliśmy na łamach naszego serwisu: