autor: Kamil Zwijacz
World of Warcraft zanotowało 54% spadek przychodów
Z badań przeprowadzonych przez firmę Superdata Research wynika, że miesięczny przychód gry World of Warcraft w ciągu 7 miesięcy spadł z 204 mln dolarów do 93 mln dolarów.
World of Warcraft rządził na rynku gier MMO przez kilka długich lat, jednak wraz z popularyzacją modelu biznesowego free-to-play wielki hit studia Blizzard Entertainment powoli zaczynał tracić na znaczeniu. Na serwerach ciągle przebywa mnóstwo osób, jednak wyniki najnowszych badań udowadniają, że przyszedł czas na zmianę sposobu zarabiania na tej produkcji.
W opublikowanym przez firmę Superdata Research artykule jest mowa o 54% stracie w miesięcznych przychodach generowanych przez World of Warcraft. Z przeprowadzonych badań wynika, że w ciągu 7 miesięcy (okres od września 2012 roku do kwietnia 2013 roku) kwota ta zmalała z 204 mln dolarów do 93 mln dolarów.
Nie wiemy czy dane te faktycznie pokrywają się z rzeczywistością, jednak wystarczy sobie przypomnieć ostatnie doniesienia o kolejnym spadku liczby aktywnych użytkowników. Od października 2012 roku gra systematycznie traci kolejnych członków społeczności. W ciągu niecałego roku z zabawą pożegnało się ponad 2 mln osób.
Przyczyn takiego stanu rzeczy można się doszukiwać w wielu kwestiach. Niektórym produkcja mogła się po prostu znudzić, z kolei inni postanowili zrezygnować z opłacania stałego abonamentu na rzecz konkurencyjnych tytułów opartych na mikrotransakcjach. Bardzo prawdopodobnym jest więc, że firma Blizzard Entertainment wkrótce całkowicie zmieni swoje podejście do tego modelu biznesowego. Zresztą już w lipcu informowaliśmy o pierwszych przesłankach na ten temat.
Nie pozostaje nam nic innego jak spokojnie poczekać na zmiany (lub ich brak). Przy okazji warto jednak wspomnieć, że wczoraj miała miejsce premiera nowej aktualizacji World of Warcraft. Wniosła ona szereg zmian, w tym raid fabularny Siege of Orgrimmar, nową lokację Timeless Isle czy też tryb wyzwań Proving Grounds.