autor: Janusz Guzowski
World of Warcraft: Legion – zmiany w trybie PvP
Firma Blizzard opublikowała obszerny opis zmian, jakie do trybu PvP wprowadzi rozszerzenie World of Warcraft: Legion. W rozwinięciu wiadomości znajdziecie przegląd najważniejszych z nich. Dodatek wyjdzie na rynek latem 2016 roku.
Firma Blizzard przyzwyczaiła nas do tego, że przy okazji mniejszych i większych aktualizacji oraz rozszerzeń wprowadza różne zmiany w mechanice swoich tytułów, testując nowe rozwiązania i dostosowując grę do wymagań użytkowników. Nie inaczej będzie w przypadku kolejnego rozszerzenia do sztandarowej produkcji MMO amerykańskiej firmy – World of Warcraft. Na oficjalnej stronie Battle.net opublikowano w ostatnim czasie obszerny wpis przybliżający zmiany, jakie Legion wprowadzi w trybie PvP.
Przede wszystkim, za punkty honoru i podboju nie będziemy już mogli kupować uzbrojenia. Zamiast tego, po osiągnięciu maksymalnego stopnia doświadczenia, nasza postać zacznie zdobywać punkty honoru za walki rozgrywane na polach bitwy i arenach, które pozwolą z kolei na zwiększanie poziomu honoru, aż do 50. Za awans będziemy otrzymywać złoto, moce dla naszego artefaktu oraz użyteczne jedynie w trybie PvP talenty honoru. Ich działanie ma uzupełniać funkcjonowanie standardowych talentów, poszerzając nasz wachlarz zachowań w trakcie potyczek i różnicując strategie stosowane przez graczy. Będziemy je zdobywać po kolei w miarę osiągania coraz wyższego poziomu honoru.
Dużych zmian doczeka się również ekwipunek. W momencie dołączenia do instancji PvP statystyki naszych przedmiotów zostaną wyzerowane, a w zamian za nie otrzymamy z góry ustalony zestaw bonusów dopasowanych do naszej specjalizacji. Wyłączone zostaną również wszystkie modyfikatory wynikające z posiadania zestawu, zaklęć czy bonusów legendarnych. Nie oznacza to, że w trakcie pojedynków wszyscy gracze danej klasy będą dysponować identycznym ekwipunkiem. W zależności od poziomu naszych przedmiotów zostaną nam doliczone niewielkie modyfikatory do różnych statystyk, tak by odpowiednio zróżnicować całą rozgrywkę.
Motywacje firmy Blizzard wydają się w przypadku tych zmian dość jasne. Amerykański wydawca i deweloper chce wyrównać szansę wszystkich walczących w trybie PvP, tak by o zwycięstwie decydowały przede wszystkim zdolności graczy i umiejętność wykorzystania atutów swojej klasy postaci, a nie posiadanie określonego ekwipunku.
Oprócz tego zmianom ulegnie system przyznawania ekwipunku za udział w walkach czy sposób rozliczania osiągnięć sezonowych. Zostaną również wprowadzone punkty prestiżu, które wyzerują poziom honoru i pozwolą na dalsze zdobywanie punktów honoru w walkach PvP. Otrzymamy przy tym unikalne skórki, mounty i inne dodatki. O wszystkich zmianach możecie przeczytać dokładniej pod tym adresem. Zgodnie z wcześniejszymi informacjami World of Warcraft: Legion powinien ukazać się na rynku latem 2016 roku.
World of Warcraft to gra MMO wyprodukowana przez amerykańską firmę Blizzard Entertainment. Jej akcja toczy się po wydarzeniach przedstawionych w grze Warcraft III: The Frozen Throne, w świecie stworzonym w 1994 roku na potrzeby Warcraft: Orcs & Humans. Zabawa z World of Warcraft oprócz zakupu samej gry wymaga także uiszczania miesięcznych opłat abonamentowych.