autor: Krzysztof Bartnik
Wojna w Afganistanie na szeroką skalę
War in Afghanistan to rozbudowana strategia, powstająca dzięki wspólnemu wysiłkowi firm: Shrapnel Games oraz ProSIM. Opisywana produkcja, jak wskazuje jej tytuł, obejmie szereg najważniejszych konfliktów i wydarzeń, jakie miały miejsce w Afganistanie w ostatniej dekadzie - od operacji brytyjskich w XIX wieku, poprzez interwencję wojsk sowieckich, aż do obalenia reżimu Talibów i pojmania samego Osamy bin Ladena (to ostatnie zdarzenie jest na razie czysto hipotetyczne, ale może okazać się prawdą w momencie premiery gry).
War in Afghanistan to rozbudowana strategia, powstająca dzięki wspólnemu wysiłkowi firm: Shrapnel Games oraz ProSIM. Opisywana produkcja, jak wskazuje jej tytuł, obejmie szereg najważniejszych konfliktów i wydarzeń, jakie miały miejsce w Afganistanie w ostatniej dekadzie - od operacji brytyjskich w XIX wieku, poprzez interwencję wojsk sowieckich, aż do obalenia reżimu Talibów i pojmania samego Osamy bin Ladena (to ostatnie zdarzenie jest na razie czysto hipotetyczne, ale może okazać się prawdą w momencie premiery gry).
O ile w większości gier strategicznych możemy doszukać się jedynie mocno ogólnikowych informacji historycznych, o tyle pełna wersja War in Afghanistan zaoferuje nam mnóstwo materiałów „z przeszłości”, które dla wirtualnych strategów są niemal tak samo cenne jak możliwość poprowadzenia wydarzeń w zupełnie inny sposób, niż zostało to zapisane na kartach podręczników. Nie zabraknie prawdziwych zdjęć lotniczych obszarów walki, szczegółowych odpraw przed kolejnymi operacjami, dokładnej analizy siły bojowej i rozmieszczenia wojsk przeciwnika, kilku rodzajów radarów do śledzenia ruchów oddziałów, etc. - wszystko po to, aby ułatwić podjęcie najbardziej optymalnej decyzji podczas starcia.
Oprócz ciekawego połączenia rozrywki z nauką, w grze natkniemy się również na wiele sytuacji niestandardowych, których rozwiązanie będzie np. wymagało użycia oddziałów zmotoryzowanych czy spadochroniarzy (blokady terenowe, zaciekła obrona miast, itp.).
Niestety, twórcy nie podali żadnej, chociażby ogólnej daty rynkowego debiutu opisywanej pozycji.