Wizerunek typowego developera gier - zestresowany, niewyspany, bez kasy...
Zapewne wielu z nas, graczy, nieraz marzyło o tym by zostać developerem gier, wziąć udział w tworzeniu jakiegoś ogromnego hitu na miarę Dooma czy Half-Life’a, jak również rozkoszować się sławą i pieniędzmi, niczym John Carmack. Niestety tylko nieliczni, wybitni osobnicy trudniący się opracowywaniem gier mogą powiedzieć, że ich życie jest „piękne”. Jak wynika z właśnie opublikowanego raportu stowarzyszenia IGDA (International Game Developers Association), pracownicy studiów developerskich mają naprawdę ciężkie życie...
Zapewne wielu z nas, graczy, nieraz marzyło o tym by zostać developerem gier, wziąć udział w tworzeniu jakiegoś ogromnego hitu na miarę Dooma czy Half-Life’a, jak również rozkoszować się sławą i pieniędzmi, niczym John Carmack. Niestety tylko nieliczni, wybitni osobnicy trudniący się opracowywaniem gier mogą powiedzieć, że ich życie jest „piękne”. Jak wynika z właśnie opublikowanego raportu stowarzyszenia IGDA (International Game Developers Association), pracownicy studiów developerskich mają naprawdę ciężkie życie, żeby nie powiedzieć.... przerąbane...
Badania IGDA miały charakter ankiety składającej się z szeregu specjalnie ułożonych pytań dotyczących warunków i czasu pracy developerów, płac, życia towarzyskiego, rodzinnego, itp. Wzięło w nich udział około tysiąc osób z różnych studiów produkcyjnych. Okazuje się, że tworzenie gier to ciężki kawałek chleba, a ponadto bardzo niepewny sposób na życie. Poniżej kilka co ciekawszych wyników badań:
- 34,3% z respondentów przyznało, iż spodziewa się opuszczenia szeregów tej branży w przeciągu 5 lat, zaś 51,2% w przeciągu 10 lat,
- tylko 3,4% badanych przyznało, że ich współpracownicy mają dziesięcioletnie (lub dłuższe) doświadczenie w tym fachu,
- Gdy studio pracuje nad jakimś projektem, tygodniowy czas pracy developera waha się od 65 do 80 godzin dla 35,2% badanych (od 9,2 do 11,4 godzin dziennie z uwzględnieniem sobót i niedziel), a dla 13% jest to średnio 80 godzin w tygodniu. W przypadku 46,8% osób za nadgodziny nie są wypłacane dodatki do wynagrodzenia,
- 44% developerów stwierdza, iż mogli by użyć (potrzebowaliby) większą ilość osób do prac nad projektami,
- 61,5% współmałżonków badanych mówi, iż za ciężko pracują, 43,5% twierdzi, iż zawsze są bardzo zestresowani, a 35,6%, że zarabiają za mało pieniędzy,
- tylko 32% respondentów przyznało, iż tworzenie gier było dla nich jedynym wyborem drogi rozwoju, zaś 34% określa developing jako jedną z kilku możliwych opcji robienia kariery zawodowej.
Co więcej, IGDA jednoznacznie zaznaczyła, iż złe warunki pracy mają nie tylko wpływ na kondycję tych osób oraz ich życie osobiste, ale także na to co tworzą, czyli gry.