autor: Radosław Grabowski
Wiwisekcja graczy konsolowych w USA za ponad dwa tysiące USD
Spośród najbardziej zasłużonych pracowników korporacji Acclaim Entertainment z pewnością wyróżnia się człowiek nazwiskiem Billy Pidgeon (producent m.in. Mortal Kombat 2), który obecnie działa w fachowym zespole analityków na potrzeby firmy Zelos Group. Osobnik ów wspólnie z Davidem Hu przygotował właśnie obszerny raport, szczegółowo charakteryzujący grupę graczy konsolowych w Stanach Zjednoczonych.
Spośród najbardziej zasłużonych pracowników korporacji Acclaim Entertainment z pewnością wyróżnia się człowiek nazwiskiem Billy Pidgeon (producent m.in. Mortal Kombat 2), który obecnie działa w fachowym zespole analityków na potrzeby firmy Zelos Group. Osobnik ów wspólnie z Davidem Hu przygotował właśnie obszerny raport, szczegółowo charakteryzujący grupę graczy konsolowych w Stanach Zjednoczonych.
Podczas realizacji omawianego projektu zbadano reprezentatywną zbiorowość tysiąca osób. Poniżej przedstawiliśmy zestawienie kluczowych wniosków (zapoznanie się z pełną wersją dokumentu wymaga zapłacenia kwoty 2450 USD):
- Przedkładanie wypożyczania nad kupowanie oprogramowania i samotnej zabawy (>73% respondentów) nad rywalizację w trybie multiplayer.
- Brak wyraźnej zmiany rynkowej orientacji – do końca przyszłego roku dobrze sprzedawać się mają systemy Sony PlayStation 2 (~18%) i Micorosft Xbox (~14%).
- Nadal wysoka popularność urządzeń Sony PlayStation (~35%) i Nintendo GameBoy Advance (>26%).
- Sugerowanie się informacjami o branży elektroniczno-rozrywkowej, uzyskiwanymi od znajomych (>70%).
- Uważanie możliwości odtwarzania filmów DVD za główną właściwość dodatkową danej platformy (>50%).
- Rosnące zainteresowanie współzawodnictwem internetowym (>33%).