Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 czerwca 2014, 12:36

Without Memory – zapowiedziano psychologiczny thriller na PS4

Rosyjskie studio Dinosaurum Games zapowiedziało grę Without Memory – trzecioosobową przygodówkę w stylu thrillera psychologicznego, inspirowaną takimi grami, jak Heavy Rain i Beyond: Two Souls. Produkcja powstaje przy użyciu silnika Unreal Engine 4 i zmierza wyłącznie na konsolę PlayStation 4. Jej debiut zaplanowano na drugi kwartał 2016 roku.

Without Memory w skrócie:
  • Producent: rosyjskie studio Dinosaurum Games
  • Gatunek: przygodówka z widokiem TPP
  • Cechy szczególne: psychologiczny thriller, nieliniowa fabuła (różne zakończenia), rozgrywka z różnorodnymi sekwencjami (eksploracja, zagadki, skradanie się, QTE)
  • Technologia: Unreal Engine 4
  • Platformy sprzętowe: PS4
  • Termin premiery: II kwartał 2016

PlayStation 4 jest dostępne na rynku już ponad pół roku, tymczasem nadal nie doczekaliśmy się zapowiedzi nowej przygodówki od Quantic Dream. Na szczęście miłośnikom Heavy Rain i Beyond: Two Souls w sukurs przyszło rosyjskie studio Dinosaurum Games, które wczoraj ujawniło grę Without Memory – trzecioosobową przygodówkę inspirowaną właśnie wymienionymi tytułami. Będzie to interaktywny thriller psychologiczny o nieliniowej fabule, korzystający z zaawansowanej technologii (silnik Unreal Engine 4). Produkcja powstaje wyłącznie z myślą o konsoli PlayStation 4, a jej premierę zaplanowano na drugi kwartał 2016 roku. Niestety, jedyne materiały graficzne prezentujące ten projekt, jakimi obecnie dysponujemy, to rysunki koncepcyjne.

Wygląda na to, że tak będzie rozpoczynała się opowieść w Without Memory.

O fabule gry wiemy jeszcze niewiele. Enigmatyczny opis na oficjalnej stronie dewelopera głosi, że będziemy mieli do czynienia z historią tego, „jak jedna chwila może zmienić życie człowieka”. Wcielimy się w niejaką Annę, która jednego dnia była zwykłą dziewczyną, a następnego budzi się w środku lasu, nie pamiętając, kim jest ani jak znalazła się w tym miejscu. Zadaniem gracza będzie przetrwanie w trudnych warunkach i rozwiązanie zagadki. Ponadto będziemy mieli okazję obserwować, jak protagonistka rozwija się i zmienia na naszych oczach, „ucząc się ufać ludziom lub odkrywając ich kłamstwa”.

Dinosaurum Games liczy sobie obecnie około 50 pracowników. Produkcja Without Memory wyszła z fazy koncepcyjnej około tydzień temu.

Twórcy chcą położyć nacisk na nieliniowość i dać graczowi realny wpływ na przebieg historii – znaczenie będą miały tutaj nie tylko podejmowane przez nas wybory (często niełatwe) i ich konsekwencje, ale także wykonywane akcje. Odbije się to chociażby na nastawieniu do nas innych postaci. Co się zaś tyczy akcji, to twórcy zaserwują nam zróżnicowaną rozgrywkę. Będą momenty skoncentrowane na eksploracji, rozwiązywaniu zagadek czy prowadzeniu dialogów, ale nie zabraknie także etapów skradankowych (w których, ciekawostka, nasze wykryce nie tyle zakończy grę niepowodzeniem, co po prostu odbije się na fabule) oraz sekwencji QTE.

Czyżby miejscem (albo jednym z miejsc) akcji gry miał być Nowy Jork?

Deweloper zapowiada, że te ostatnie będą czymś więcej niż tylko naciskaniem pojedynczych przycisków w odpowiednich momentach, jednak na konkrety jest na razie za wcześnie. Zapowiedziano również „wszechstronne wykorzystanie kontrolera”, ale i za tym stwierdzeniem niewiele się jeszcze kryje. Jak wspomniano, Without Memory powstaje przy użyciu silnika Unreal Engine 4, zatem twórcy obiecują fotorealistyczną grafikę (zwłaszcza w sferze mimiki twarzy). Rzecz jasna, nie zabraknie także wykorzystania techniki motion capture, do której Dinosaurum Games ma własne studio (niewiele mniejsze od tego, jakie posiada Quantic Dream).

Projekt okładki Without Memory sugeruje, że będziemy mieli do czynienia z mroczną grą.
Projekt okładki Without Memory sugeruje, że będziemy mieli do czynienia z mroczną grą.

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej