Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Windows 7 bez DirectX 11?

20.11.2008 10:27
1
zanonimizowany432945
17
Konsul

Nawet jakby DX11 wyszedl razem z W7 to i tak bedzie nie przydatny bo producenci nie beda tworzyc na niego gier przed pojawieniem sie kolejnego Xboxa. Dopiero gdy wyjdzie kolejny Xbox to tworcy zaczna rzeczywiscie wykorzystywac DX 10 i 11 a moze nawet i 12. Poki co wszystkie DX powyzej 9.0c sa tak naprawde nieprzydatne i nie przynosza korzysci, ktore beda przynosic po pojawieniu sie kolejnego Xboxa.
Tak wiec osobiscie nie zaluje, ze DX11 nie pojawi sie razem z W7. Skoro tworcy nie potrafia albo raczej nie chca wykorzystywac DX10 to trudno przypuszczac, zeby przed pojawieniem sie kolejnego Xboxa, zaczeli chetnie korzystac z DX11...

20.11.2008 10:31
wysiak
2
odpowiedz
wysiak
95
tafata tofka

Zastepowy --> Far Cry 2 jest napisany pod DX10, i chodzi pod nim lepiej i szybciej.

20.11.2008 10:32
3
odpowiedz
zanonimizowany575374
62
Generał

No chyba, że będzie więcej gier na wyłączność na PC np. jakiś nowy S.T.A.L.K.E.R. czy jakieś inne gry. S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky chyba już na DX10 był pisany i najlepsze efekty właśnie na nim można było osiągnąć, albo ten patch do Call of Juarez który robił w grze efekty działające tylko na DX10.

20.11.2008 10:34
remekra
4
odpowiedz
remekra
66
Horonrzy

Oho, zaraz się zlecą znawcy, jak tylko wrócą ze szkoły. I zacznie się od nowa "ale i tak bendzie sie dao wgrac dx11 na xpeku(moj kolega informatyk mi tak powiedzial), bo widnows 7 to bendzie gowno", "dx10 to jezd klamstwo i spisek majkrosyfu!!!111111" itp. itd.

20.11.2008 10:36
5
odpowiedz
zanonimizowany328464
0
Konsul

Jak na razie to sam DX10 niewiele daje i wiem to z własnego doświadczenia.

20.11.2008 10:38
6
odpowiedz
TobiAlex
203
Legend

Ja tylko przypomnę, szczególnie panu Zastępowemu, że DX to nie tylko nowe bajery, ale także (a może przede wszystkim?) ułatwienia dla developerów. Nie chcę mi się po raz kolejny pisać, że to co w DX9 robiło się w ponad 400 linijkach kodu w DX10 robi się dosłownie w 3 a i efekt jest o wiele lepszy. Cały problem z DX10 jest taki, że działa tylko pod Vistą, bo gdyby tak nie było, już dawno większość developerów działała by pod 10.

20.11.2008 11:09
7
odpowiedz
zanonimizowany517278
6
Legionista

Znowu będzie idiotycznie. Ciekawe co Microsoft zrobi jak wyjdą procesory 128 lub 256 bitowe. Wypuści kolejną wersję?

20.11.2008 11:15
8
odpowiedz
zanonimizowany432945
17
Konsul

Endex -> Nie bedzie takich gier bo Stalkera mozna uruchomic tez na DX8. Do pojawienia sie kolejnego Xboxa bedzie za malo sprzetu, ktory bedzie potrafil udzwignac gry pisane tylko i wylacznie pod DX10 albo DX11. Dlatego producenci beda pisac gry pod DX9 a DX10 bedzie taki "udawany". I do tego czasu bedzie opcja uruchamiania gier pod DX 9. Pelne wykorzystanie DX10 nastpai dopiero gdy wyjdzie kolejny Xbox.
I Stalker nie wykorzystuje tego w pelni. To jest taki "udawany" DX10, zeby mozna bylo pochwalic sie na pudelku...

TobiAlex -> masz racje, zgadzam sie. Tylko ze to na te nowe bajery licza pecetowcy. A tych nowych bajerow na razie w zasadzie nie widac. Nieco lepsza woda i dym to nie to na co czekamy i czym nas karmiono w zapowiedziach.
Poza tym dlaczego M$ przedstawiajac DX 10 i 11 nie chwali sie tymi 3 linijkami kodu tylko zawsze uwypukla screeny i filmiki? Zobacz na link w tym newsie...
Zgadzam sie tez z tym, ze glownym problemem DX10 jest jego dostepnosc tylko pod Vista. W czasach gdy zaledwie kilka procent graczy ma Viste nie oplaca sie robic gier tylko i wylacznie pod DX10. Dlatego tez DX 10 i 11 zaczna byc wykorzystywane w pelni i beda pokazywaly swoje rzeczywiste mozliwosci dopiero gdy wyjdzie kolejny Xbox bo ta konsole kupia dziesiatki milionow graczy i wtedy bedzie sie oplacalo robic gry tylko pod DX 10 albo 11, nie siegajac juz do DX9. Wtedy dopiero DX 10 i 11 nie beda "udawane" i dodawane tylko po to, zeby sie pochwalic na pudelku...

Na razie DX 10 a za kilka lat DX 11 (jezeli pojawi sie przed premiera kolejnego Xboxa) jest jak podpaska podarowana 5-letniej dziwczynce. Fajnie ze ma, moze sie pochwalic przed kolezankami. Moze podetrzec sobie nia nos bo nie potrafi i nie jest w stanie wlasciwie jej wykorzystac... Kazdy wie, ze kiedys napewno sie jej przyda, ale na razie, przez kilka najblizszych lat bedzie jej zupelnie niepotrzebna...

20.11.2008 11:15
yasiu
9
odpowiedz
yasiu
199
Legend

scorpinor - a jakie to doświadczenie?

20.11.2008 11:32
10
odpowiedz
zanonimizowany328464
0
Konsul

yasiu -> Np. World in Conflict, Company of Heroes, FarCry 2, Crysis, STALKER Clear Sky, Flight Simulator X. Największą różnicę zauważyłem w ładnych promieniach słońca rozchodzących się między liśćmi drzew. Wiem, że DX 10 głównie ułatwia pracę developerom (i dobrze), ale reklamowany był jako wielki przełom, a takowego przynajmniej ja nie zauważyłem. Wiele z efektów które są teraz w grach dostępne tylko pod dx10 byłyby możliwe do osiągnięcia pod dx9, tylko jest zasada, że po co się męczyć skoro gracze mogą sobie zmienić kompy/systemy operacyjne i już (widać to zwłaszcza na filmikach porównawczych gier spod obu dx, gdzie pod pierwszym jest np. syfiasta woda a pod drugim ładna, tylko że jak nikt wcześniej o dx9 nie słyszał robiono również ładnie wykonaną). Nie chodzi mi, że dx10 jest do d... tylko że na jego wykorzystanie też potrzeba czasu i nie opłaca się póki co zmieniać systemu tylko dla tego żeby móc włączyć sobie w opcjach dx10 (ja w każdym bądź razie tak zrobiłem, bo Vista nie jest tak zła jak się o niej pisze).

20.11.2008 11:44
11
odpowiedz
zanonimizowany328464
0
Konsul

chciałem napisać: "nikt wcześniej o dx10 nie słyszał (...)", ale edycja powyższego postu mi się skończyła ;)

20.11.2008 16:21
Chriso25
12
odpowiedz
Chriso25
157
Generał

I w sumie dobrze do czasu wprowadzenia nowej generacji konsol nie widze sensu wprowadzac nowej wersji Directx, prawda jest to ze pewnie ulatwil by on prace deweloperom, ale my gracze jakis duzych korzysci bysmy z tego nie mieli.

20.11.2008 16:27
13
odpowiedz
zanonimizowany535916
42
Konsul

Ja osobiscie czekałem, ze na dx11 który ma rozwiązać problem ze skalowaniem się sli i cf, wtedy dodanie drugiej karty ma dać 100% wzrost wydajność, widać będziemy czekać dalej.
O ile dobrze słyszałem, to windows 7 ma startować z dx10.1 ciekawe co na to nvidia, która zapowiedziała, ze nie ma zamiaru wprowadzić dx10.1, a co do newsa to jednak trochę stary bo na pclabie i in4.pl już o tym trąbili kilka tygodni temu.

20.11.2008 16:34
PitbullHans
14
odpowiedz
PitbullHans
93
Legend

GOL znowu śpi wiedziałem o tym już od co najmniej 3 tygodni. Windows 7 będzie sprzedawany z DirectX 10.1 czyli na dzień dzisiejszy tylko Radeony będą go obsługiwać, Nvidia będzie musiała dokonać zmian. Co do DX 11 szału pewnie nie będzie.

20.11.2008 17:57
Szaku
15
odpowiedz
Szaku
168
El Grande Padre

Szkoda, bo miedzy dx8 a 9 był taki przeskok, że masakra. Chociaż zobaczymy kiedy będzie maxymalnie wykorzystany dx10.

20.11.2008 17:59
Mac94
16
odpowiedz
Mac94
87
Inner Peace

Lepiej niech ulepszą DX10 a nie wypuszczają kolejny...xP

20.11.2008 19:02
😡
17
odpowiedz
zanonimizowany513357
8
Centurion

Mac94 >> racja... i niech wydadzą go na XP :/

24.11.2008 23:47
remekra
😊
18
odpowiedz
remekra
66
Horonrzy

http://dobreprogramy.pl/index.php?dz=15&n=10296&DirectX+11+z+Windows+7+bedzie+wersja+dla+Visty

Jednak Windows 7 będzie z DX11, a nawet wersja dla Visty będzie.

24.11.2008 23:53
legrooch
19
odpowiedz
legrooch
240
MPO Squad Member

Co za matolski artykuł na dobreprogramy. Koleś pisze coś, nie mając do końca pojęcia czemu tak jest. Ot kolejny baran.

Wiadomość Windows 7 bez DirectX 11?