"Wii mogło kosztować mniej niż 100 dolarów" - wyznał Shigeru Miyamoto
Shigeru Miyamoto, jeden z najbardziej zasłużonych producentów gier, wyznał w wywiadzie udzielonym internetowemu wydaniu Buisness Week, że japoński koncern planował pierwotnie wypuszczenie Wii w cenie utrzymanej poniżej 100 dolarów. Niekorzystne warunki spowodowały jednak, że odszedł od takiego pomysłu.
Shigeru Miyamoto, jeden z najbardziej zasłużonych producentów gier, wyznał w wywiadzie udzielonym internetowemu wydaniu Buisness Week, że japoński koncern planował pierwotnie wypuszczenie Wii w cenie utrzymanej poniżej 100 dolarów. Niekorzystne warunki spowodowały jednak, że odszedł od takiego pomysłu.
„Chciałem, aby Wii kosztowało mniej niż $100” – powiedział Miyamoto. Następnie dodał: „Idea była taka, by nie wydawać wielkich pieniędzy na samą konsolę, a skupić się jedynie na dopracowaniu interfejsu oraz gier. Gdybyśmy nie zdecydowali się na instalację pamięci flash oraz innych drogich części, to odnieślibyśmy sukces”.
„Nintendo w pewnym momencie wiedziało już, że nie będzie w stanie stworzyć potężnej maszyny za mniej niż 50.000 jenów (ok. 330 Euro – przyp. red.). Musieliśmy więc zdecydować się na graficzny kompromis i zrezygnować ze świetnego chipa, który zdecydowanie podbijałby cenę” – stwierdził Shigeru.
Miyamoto zakończył swoją wypowiedź następująco: „Wielu z naszych pracowników pragnęło grafiki w wysokiej rozdzielczości. Zgodzili się jednak z nami, że w przypadku gdy gry zaoferują graczowi świetną zabawę, grafika nie będzie odgrywać wielkiej roli”. Patrząc na pierwsze oceny gier przeznaczonych na Wii, trzeba przyznać mu rację.