Wielki Patch 3 do Baldur's Gate 3 już jest [Aktualizacja: Hotfix 7 i ważne ogłoszenie]
Larian Studios wypuściło trzecią dużą aktualizację do Baldur's Gate 3. Zadowoleni będą przede wszystkim gracze, którym zbrzydł wygląd ich postaci, i właściciele komputerów od Apple'a.
Aktualizacja
Larian Studios wypuściło Hotfixa 7, który przede wszystkim usuwa rozmaite problemy z zapisanymi stanami gry. Z listą zmian zapoznacie się m.in. na Steamie. Deweloperzy mają też ważną wiadomość odnoszącą się do frustracji graczy wywołanej utrudnionych zarządzaniem ekwipunkiem:
Analizujemy wasze opinie i przygotowujemy dodatkowe poprawki w związku ze zgłoszonymi przez was problemami. Obejmuje to kwestię współdzielonych przedmiotów podczas oddalania towarzyszy, o której wiemy i której się przyglądamy.
Oryginalna wiadomość (22 września)
Larian Studios wypuściło właśnie trzecią ogromną aktualizację dla Baldur’s Gate 3, która wprowadza pożądane nowości. Od teraz gracze mogą m.in. znaleźć magiczne lustro w obozie, dzięki któremu poprawią swoją postać.
Baldur’s Gate 3 – zmiany, jakie przyniósł Patch 3
Jak zapowiedziano wcześniej, jedną z kluczowych zmian wprowadzonych przez trzeci duży patch jest opcja ponownego dostosowania wyglądu postaci, jej głosu oraz zaimków. Nie dotyczy to płci, rasy i pochodzenia – te muszą pozostać takie same jak dotychczas.
Inna istotna nowość to pełne wsparcie Baldur’s Gate 3 na komputerach Apple’a z systemem macOS.
Twórcy poprawili też wydajność w Dolnym Mieście we Wrotach Baldura i zapewnili, że dalej pracują nad optymalizacją w metropolii. Poza tym deweloperzy naprawili niezliczone błędy, wyeliminowano m.in:
- problemy z niezwiększaniem premii po ataku z ukrycia do 6k6 na 11. poziomie;
- problem z nieprawidłowym wyświetlaniem kolorów na padzie PS5;
- problemy z niektórymi opcjami dialogowymi;
- problemy z nieprawidłowym oznaczeniem ograbionych zwłok;
- problem z brakiem możliwości użycia pewnych reakcji w przebraniu;
- błąd, przez który czytanie szyldów sklepowych było uznawane za przestępstwo;
- błąd powodujący u naszych towarzyszy brak wspomnień na temat relacji z nami po chwilowym opuszczeniu drużyny, np. gdy zostali zamknięci w więzieniu;
- błąd uniemożliwiający małym postaciom przeciśnięcie się przez dziury w akcie I.
Wszystkie szczegóły na temat trzeciej aktualizacji możecie znaleźć na liście zmian – w formie skróconej na Steamie lub pełnej na oficjalnej stronie gry. Uprzedzam, że ta druga jest przytłaczająco wręcz długa i – co ważniejsze – nie zawiera ochrony antyspoilerowej.
Przypomnijmy, że w świecie trzeciego „Baldura” mogą bawić się już posiadacze pecetów (od 3 sierpnia – lub od 2019 roku, jeśli uwzględnić wczesny dostęp) oraz PlayStation 5 (od 6 września). Na razie nie wiadomo, kiedy dokładnie produkcja Larian Studios trafi na konsole Xbox Series X/S – ma to nastąpić przed końcem listopada.