Graficznie na Xone nie ma różnicy co do W2 na pc. Czekam na wersje PC na ULTRA :P
Szczerze, graficznie prezentuje się wyjątkowo dobrze (jak na konsolkę tych od Windowsa), widać spory postęp w porównaniu do dwójki, która sama w sobie była urodziwa.
Mam nadzieję, że "finałowe wykończanie" podczas takich starć z przeciwnikami nie ograniczy się jedynie do oglądania filmowej scenki. Z dwojga złego wolałbym już jakieś proste QTE zamiast biernego patrzenia się na krótki filmik.
Tak sobie to wyglada, po swietnym zwiastunie sprzed paru dni, spodziewalem sie wiecej. Graficznie jest dobrze, ale gameplay wydaje sie monotonny. Animacja wyglada zaskakujaco slabo, Geralt ustawia nogi niczym bezimienny z G2. Animacja gryfa tez slabo wyglada. Jak swiat bedzie tak pusty jak trzecim akcie W2 to chyba sie zalame.
Poki co nabralem dystansu.
Ogame_fan-->HYPE na W3 sięga niebotycznych rozmiarów, jak dla mnie jest dobrze i tyle ;)
Mówca Umarłych, ten gameplay na stówę był specjalnie uszyty na konfę, sądzę, że w finalnej wersji gry czegoś takiego nie będzie.
Ogame_fan, try harder.
Super. Wiedźmin na szlaku, wreszcie prawdziwe polowanie na potwory. Aż się klimat książek i opowiadań przypomina. Walka jeszcze nie do końca dopracowana, ale to samo było na materiałach z W2. Czekam na następny gameplay o 1:30.
Mówca Umarłych [3]
Mam nadzieję, że "finałowe wykończanie" podczas takich starć z przeciwnikami nie ograniczy się jedynie do oglądania filmowej scenki.
No właśnie, dokładnie. Gdy zobaczyłem tę cut-scenkę, to od razu pojawiła się myśl "WTF?!" (nawet nie pokazali jak mu ucina głowę... EA położyło swoje łapy na tym tytule, czy co?...). Rozumiem cut-scenkowe finałowe wykańczanie istotnych dla fabuły ludzi, elfów czy krasnoludów, podczas których czegoś się dowiadujemy czy jest mniej lub bardziej dramatyczna gadka, ale potwory?! Jeżeli tak będzie w finalnej wersji gry, to tylko za to moja ocena dla niej poleci o 1 pkt niżej.
Oby to było tylko na potrzeby prezentacji, bo jeśli nie, to porażka na całego. Nadziei upatruję właśnie w tym, że nawet ta cut-scenka była taka - biorąc pod uwagę talent i umiejętności ludzi z CDP Red - na odwal się (choćby wspomniany brak ucinania głowy czy dorżnięcia gryfa).
Z dwojga złego wolałbym już jakieś proste QTE zamiast biernego patrzenia się na krótki filmik.
Nigdy nie sądziłem, że to powiem, ale... ja też. :P
Powtórzę się więc - mam nadzieję, że to było tylko na potrzeby prezentacji, bo jeśli nie, to porażka na całego.
Co by jednak nie mówić cały proces tym razem faktycznie wygląda jak prawdziwe POLOWANIE na potwora.
Kurka, jednak mam nadzieję, że utwory z tym wyciem będą stanowić mniejszość w tej grze - im dłużej i częściej ich słucham, tym mniej mi się podobają. Jakkolwiek sama muza ujdzie (choć także tu mam nadzieję, że nie wszystko będzie utrzymane w tej konwencji i część będzie przypominać to, co jest w Wiedźminie 1), ale to wycie... :| Strasznie inwazyjne są te jęki i rozpraszają, wyrywają z wczuwy nawet, gdy się ogląda, a co dopiero będzie podczas grania. :|
wladsenty mogli urwać pokaz w ciekawszym miejscu, bo tak jak to zrobili wzbudza wątpliwości.
Może filmik był na potrzeby prezentacji, albo to było po prostu questowe polowanie na potwora.
Serio? Oceniacie grafikę po takiej jakości nagrania...
czekam niecierpliwie. PS. co wy ludzie pleciecie o grafice? na tym filmiku nic nie widać więc za wcześnie aby się wypowiadać
Gra zapowiada się wyśmienicie. Znowu ta filmowa narracja którą lubię. Mam tylko dwa pytania:
1. Dlaczego podczas grania włącza się to rybie oko ?
2. Dlaczego na tej konsoli tak niemiłosiernie ta gra przycina ?
Strach pomyśleć jakie wymagania będą na PC.
Witcher 3 strasznie klatkował, nie to co reszta gier i same pokazy, ani razu nie było płynnej animacji nawet jeśli to taki uszyty filmik na E3
@Marder
1) Wiedźmińskie zmysły i one nie włączają się automatycznie
2) bierzesz pod uwagę optymalizację, która na tym etapie jest praktycznie zerowa... Oraz pewnie gra jest jeszcze pełna bugów...
Ogame_fan, try harder.
Ale o co Ci chodzi? Mam sie spuszczac na kazdy filmi z Wieska zeby bylo ok?
Animacja wyglada slabo, gameplay jest monotonny i urwany bez sensu.
@Mówca Umarłych i @Irek22 -> Raczej nie będzie QTE, gdyż w wywiadzie twórcy zapewnili, że tak nie stanie. Jak już będzie, to będzie tylko drobiazg. Trzymam ich słowa. ;)
@Ogame_fan -> Idź do nauki lub granie, a nie marnować czasu przed Internet. Nie masz lepszego do roboty niż hejtowanie i trollowanie? ;P
Tak bo dobrze by było gdyby geralt poruszał się jak Assasin - a tak znowu zobaczymy klepanine dziwnych kroków Wilka. Co do gry wypisz wymaluj wiesiek 2 tyle, że z otwartym światem. Jak już to envidia położyła łapska na grze.
Nie wybrali zbyt ciekawego fragmentu...
Animacja mi się niezbyt podoba. Kiedy Geralt chodzi lub biega, to wygląda jak cyborg albo jakby miał arbuzy pod pachami. Niestety nie porwało mnie, liczyłem na urwanie dupy, a dostałem przeciętność i to w najlepszy wypadku przeciętność...
gameplay jest monotonny
Nie żebym się czepiał, ale jak można stwierdzić, że gameplay jest monotonny po kilku minutowym gameplayu?
Znaczy co, znudziłeś się oglądając filmik?
Wiesz, że na Wiedźmina nie składa się tylko to co tutaj pokazano? Gra będzie miała mnóstwo innych rzeczy do zaoferowania. Oni tutaj tylko pokazali możliwość polowania na potwory.
Ale fakt, animacja na razie wygląda słabo. Widać, że nie byli jeszcze gotowi wypuszczać gry w tym roku.
@Aexoni -> Pewnie twórcy nie chcą pokazać ciekawy fragment, lecz tylko gameplay. Mamy od niedawna fajne trailery. Już dość dużo spoilery, co twórcy musieli zdać sprawę.
@Matekso -> Bo to filmik niskiej jakości. Było widać.
@mckk -> Ty też idź do nauki, przedszkolaku. Trollowanie nie jest dla Ciebie zajęcie. ;P
Słabo gra się zapowiada, tak jak wcześniej pisałem. Po trailerze myślałem, że lepiej będzie się to prezentować, graficznie mnie nie porwało, gameplayowo zresztą też i gra wydaje mi się, że będzie nudna jak poprzednie części.
Znaczy co, znudziłeś się oglądając filmik?
Tak, dokładnie tak. Znudziło mnie to, miałem ochotę wyłączyć filmik po kolejnej minucie bezsensownego biegania po lesie. Gameplay powinien zachęcać, pokazać coś, za co warto wydać kasę na grę. A nie kilka minut... niczego.
Wiesz, że na Wiedźmina nie składa się tylko to co tutaj pokazano?
Dzięki za info Kapitanie Oczywisty. Oceniam jak na razie to, co pokazano na filmiku.
Nie żebym się czepiał, ale jak można stwierdzić, że gameplay jest monotonny po kilku minutowym gameplayu?
Odpowiedź wyżej.
gameplay to kwestia gustu każdego z osobna. Do zaooferowania mnóśtwo nudnych rzeczy podkreśl. Bo jak ktoś jest nudziarzem to nic mu nie dogodzisz. Poza tymwiesiek wygląda sztywno niestety to ten sam wiesiek Z CZ.1 i cz.2
Serio ktoś ocenia grafikę po nagraniu takiej jakości? Przecie tam ledwo co widać ;P
Wiedźmińskie zmysły i one nie włączają się automatycznie
Zapewne tak.
Co do animacji to wątpię aby mogli coś z nią zrobić na tym etapie produkcji. Zapewne to wszystko już jest zaimplementowane w grze to jak można to poprawić ?
Poza tymwiesiek wygląda sztywno niestety to ten sam wiesiek Z CZ.1 i cz.2
Ale jak wg Ciebie miałby wyglądać ? Skakać, tańczyć, zabawiać :) Jest poważny, szorstki, momentami cyniczny bo takiego go stworzył Sapkowski.
Tu jest w dużo lepszej jakości:
(końcówka na youtube) watch?v=BivVXw-NLTw
Kiedyś to Elder Scrolls dyktował kiedy czas zmienić komputer na nowy, od paru lat jednak Wiesiek przejął inicjatywę :P.
GameSpot ma lepszej jakości materiał.
spoiler start
HURRA! Geralt potrafi epicko skakać, turlać się i sprintować!
spoiler stop
Gdzie jest news o potencjalna gra roku, zawsze będą tam trolle i hejterzy takie jak @komenty i @mckk. Dlatego nie przejmujmy się mało wiarygodne komentarzy. XD Pozdrawiam. ;)
Po obejrzeniu gameplay, już wiem, że jest już grywalna wersja i pozostało jedynie wiele poprawki i dodawanie wiele elementy do świat, aby nie był za bardzo pusty. Od razu widać, że Geralt użył eliksir, aby lepiej widzieć krwi, co ułatwia tropienie. :)
spoiler start
HURA! Geralt potrafi epicko skakać, turlać się oraz sprintować! Bez zatrzymywania się na kamieniach!
spoiler stop
Matekso [26]
to ten sam wiesiek Z CZ.1 i cz.2
Dla niektórych (np. dla ciebie) to wada, a dla niektórych (np. dla mnie) to zaleta.
Sir Xan [35]
zawsze będą tam trolle i hejterzy takie jak @komenty i @mckk. Dlatego nie przejmujmy się mało wiarygodne komentarzy.
To po co w ogóle reagujesz na ich wypociny i jeszcze się do nich odnosisz? [pytanie retoryczne]
sorry ale skoro narzekają na ruchy postaci w gothic- risen, że sztywne jak sztyl miotły, i powinni to zmienić to powinni nie sądzisz??? no chyba, że gry gothic risen to dla ciebie też nuda. Sami sobie szkodzą niestety
@Matekso -> Cytat: "to ten sam wiesiek Z CZ.1 i cz.2" -> Też dla mnie jest OK. Po co zmieniać, co jest doskonałe i jedynie parę elementy będzie udoskonalony. Będzie coś nowego, że nie ma czasu na nudy. :) Nie zapominaj, że jest to ostatni część i twórcy nie zamierzają iść za śladem UbiSoft (Assassin's Creed) i Activision (Call of Duty).
Co do Gothic... Nie sądzę, by przeszkadzało mi to. Nadal chętnie wracam do Gothic 1 i 2. ;) Ma wielu fanów podobnie jak fanów Fallout. :)
@Irek22 -> Wyśmieję ich. ;) Sami są winni.
Nie porywa ten materiał.
Jak na razie wygląda to jak wiedźmin 2.5, a nie 3. Najbardziej rozczarowała mnie walka, która prezentuje się niemal dokładnie tak jak w poprzedniej części. Liczyłem, że będzie walka będzie bardziej płynna, bo w tej chwili tak jak i animacje prezentuje się dość sztywno, aż strach pomyśleć jak będzie to wyglądać na koniu.
To był akurat słaby gameplay. Nie wiem dlaczego akurat to pokazali.
Pewnie nie mają nic lepszego.
Marder [14]
1. Dlaczego podczas grania włącza się to rybie oko ?
Mam nadzieję, że wzorem FCR do Wiedźmina 1 pojawi się mod, który - nie usuwając skutków odpowiedniego zmysłu czy eliksiru - usunie efekt "rybiego oka". Nie znoszę tego efektu.
@Pirat Komputerowy -> Albo nie chcą pokazać już więcej spoilery, by nie zepsuć przyjemności w odkrywanie grze w dniu premiery. ;)
No cóż hype udzielił sie na tyle że uroiłem sobie w głowię grę idealną a teraz mam lekkie zejście, póki co czekam na dobrej jakości 40 minutowy gameplay.
Mam nadzieję że w finalnej wersji po ciosie mieczem nie będzie jakichś śmiesznych czerwonych smug świetlnych rodem z anime.
Jeszcze mała uwaga do samego polowania. Podoba mi się, że trzeba się trochę "logicznie" nachodzić, a cel nie czeka za rogiem. Mogliby jedynie wizję tropienia zrobić bardziej subtelną.
@alpha_lyr -> A po co? Lubisz spoilery? :) Nie warto zaczekać do dniu premiery? :)
Kurw@ (nie przeklinam zazwyczaj na forum) nikt nie moze napisac nic zlego o Wiedzminie, bo zlatuje sie garstka patriotow co to 11 listopada graja w gry CDP i CI. Sorry onion ludki, Wiesiek nie jest dla wszystkich punktem g. Czasem trzeba popatrzec trzezwym okiem i pokazac ze cos nie gra a nie slinic sie bo Polskie.
Mnie tak samo wczoraj ktoś tam zaatakował, bo ośmieliłem się źle napisać o tej grze. Zrozumcie, że nie każdy ma taki sam gust jak wy.
Gameplay ładny, naprawdę bardzo ładny ale szczerze powiem, że zabrakło mi w nim takiego efektu, przez który urwało by mi poślady tak jak to było w trailerze. Ale ogólnie nie narzekam. Jest jeszcze czas do premiery, wiele poprawią, wiele usprawnią. Czekam na kolejny gameplay, który(jak myślę) ukaże wszystko to co w Wiedźminie najlepsze.
Żeby W3 móc porównać do Dragon age najpierw niech Bioware pokaże porządny gameplay. Bo na razie to chwalą się jedynie co to ich silnik nie może, a z tego co pokazali to modele postaci są dość plastikowe.
http://www.youtube.com/watch?v=icUu7SXHThc
Patrz i podziwiaj jak powinna wyglądać gra z piękną animacja , a a nie co ten sztywny i nudny wiesiek
Mówca Umarłych [46]
Dokładnie. Pominąwszy żałosną cut-scenkę, to jednak cały proces tym razem faktycznie wygląda jak prawdziwe POLOWANIE na potwora.
I zgoda co do tych wizji tropienia. Choć podejrzewam, że - jeżeli twórcy tego nie zmienią - prędzej czy później i tak pojawią się mody, które zrobią ją mniej "inwazyjną" (tak jak FCR usunął "rybie oko" w Wiedźminie 1). Bo ten czerwony kolor niemiłosiernie wali po oczach i gryzie się ze środowiskiem (już przyjemniejszy dla oka był pomarańczowy kolor z Wiedźmina 2).
@Ogame_fan -> Proszę przeczytaj mój post nr 35. Zawsze są tacy na forumie podobnie jak silniejsze delikwenci-małpi nękają słabsi w szkole i przeszkadzają ich nauki. ;P Tutaj nic nie poradzisz. Pozdrawiam.
@Bukary -> Raczej 7-8 miesięcy. ;)
Wierzę w ten projekt W3. Kończę tu temat i nie mam powodu czytać więcej żałośni komentarzy od hejterzy. ;) Idę pograć. ;)
-Animacje poruszania się wyglądają jak z alphy, szczególnie to widać jak Gerwant wchodzi pod górę.
-Heretycka kusza sprzeczna z kodeksem wiedźmińskim.
-Wiedźmin ma coś zjebane z proporcjami ciała, za wąski w biodrach, wygląda jakby nosił gorset (porównajcie sobie model z W3 do jedynki albo dwójki, albo po prostu do rzeczywistości).
Sir Xan, raczej 5-6, skoro jesteś taki drobiazgowy. :p Gra wychodzi w lutym. W grudniu wszystko musi być gotowe.
kzwwdo [58]
Heretycka kusza sprzeczna z kodeksem wiedźmińskim.
Jakim kodeksem? [pytanie retoryczne]
I co do używanych broni ma - nieistniejący - kodeks. Osobiście nie widzę nic złego w używaniu mini kuszy przez wiedźminów. Co więcej - to chyba najbardziej logiczne rozwiązanie (łuk jest zbyt nieporęczny). Gryfa czy innego latającego paskuda ma zranić rzucając mieczem?...
Narzekanie na kuszę i przy tym odwoływanie się do wyimaginowanego kodeksu, to ewidentne doszukiwanie się minusów na siłę.
@kzwwdo Bo to jest alfa? XD
@Bukary -> Co z tego? :) Czemu mam Cię słuchać, skoro nie jesteś nawet twórca gier, ani szef CD-Projekt? :)
@kzwwdo -> Kodeks istnieje po to, by zwykli mieszkańcy nie zadają zbędne pytanie co do tajemnicy zawodowe. Nie przypominam się, by kodeks zabrania użycie kusza, bo to bez sensu. Każdy porządna łowca i wojownika musi mieć coś na dystansu na wszelki wypadek. Nawet samuraj wierny kodeksu musi użyć "krótszy miecz" do rzucanie na odległość w razie potrzeby i w ten sposób wygrał z podstępna łucznika podczas zasadzka. Nawet przeszedł szkolenie w posługiwanie łuku. W Wiedźmin 3 nie jest to ciężka kusza "dwuręczna", a tylko lekka kusza na jedna ręka. W W1 i W2 też użył sztylety do rzucanie. :)
"-Heretycka kusza sprzeczna z kodeksem wiedźmińskim. "
Psia mać, dobrze, że nie jest sprzeczna z 10 przykazaniami i kodeksem Hammurabiego. Rzygać mi się chce jak widzę wasze niektóre komentarze, bando żałosnych trolli.
Sir Xan napisał:
Co z tego? :) Czemu mam Cię słuchać, skoro nie jesteś nawet twórca gier, ani szef CD-Projekt? :)
Po pierwsze, twoja znajomość procesu produkcyjnego gier komputerowych jest godna pozazdroszczenia. ;) Po drugie, nie musisz mnie słuchać, posłuchaj zdrowego rozsądku i zastanów się, dlaczego gra musi być w pełni gotowa kilka tygodni przed oficjalną premierą.
Co do narzekania na to, ze cała walka z gryfem jest urwana. Przecież to jest jakas questowa wyreżyserowana walka, czesc została pokazana w trailerze. Po prostu na tym gameplayu nie pokazali całej i tyle a wy odrazy panika.
Co do kuszy i świętego oburzenia pajaców. Nie wiem w którym miejscu w książkach jest napisane, ze wiedźmini nie mogą korzystać z łuków czy kusz. To, ze Geralt w książce tej broni nie używał nie oznacza, ze wiedzminom tego nie wolno a wy stracie po gaciach.
Sir xan--> wybacz, ze nie onanizujemy sie do Wiedźmina i próbujemy obiektywnie ocenić gameplay ktory po prostu był słaby.
Co do gameplayu to jest słaby. Wybrali chu*owy fragment, gra haczy, animacja walki żałosna szczerze mówiąc (kalka systemu z dwójki który bardzo mi sie nie podobał). Mieli usunąć te durne rzucanie sie na boki na rzecz piruetów i co? I gunwo. Mam nadzieje, ze to zmienią. Bardzo ładne modele i szcsegółowosc zbroi i miecza Geralta.
Ogólnie odnodze wrażenie, ze walka na trailerach wyglądała zupełnie inaczej i moim zdaniem lepiej. Kamera na trailerach w trakcie walki była blisko Geralta, znad ramienia co nadawało dynamiki. A tutaj kamera sie oddala niczym w Arcanii albo Assasins Creeed, słabizna.
Ale wiecie, że ten Wiedźmiński kodeks to tak naprawdę ściema i nie ma czegoś takiego?
Wiedźmini używali tego często jako wymówki do różnych rzeczy czy zleceń.
Do książek, bo pojęcia o uniwersum nie macie.
@alpha_lyr -> A po co? Lubisz spoilery? :) Nie warto zaczekać do dniu premiery? :)
Lubie spoilery i oglądam je z chęcią.
@Bukary -> Jak twórcy zapowiedziali, że gra ukaże się w luty, to tak się stanie i nie będzie wcześniej. Gotowy produkt przed miesiąc to się zgodzę i jest rzeczywiście rozsądny podejście. Ale czasem są nieprzewidywalne trudności w życiu, że nic nie wiadomo. Ale nie jesteśmy twórcy, ani specjaliści, a więc możemy nie wiedzieć wszystko co do szczegóły i tak nie mamy wpływu na decyzje profesjonalni i doświadczone twórcy. My amatorzy lepiej jest tylko obserwować i udzielimy nasze wrażenie na trailery i gameplay (czy jest OK?), a nie pouczać doświadczone twórcy, że mają zrobić dużo wcześniej. ;) Pozdrawiam. :)
Mimika jest bardzo ładna, modele postaci też, nad animacjami trzeba jeszcze popracować (co widać podczas wchodzenia pod górę)... Walka wygląda fajnie, może ciut zbyt bardzo oddala się kamera, ale ciężko to stwierdzić, znaki wyglądają ślicznie, szczególnie Aard, po pchnięciu nim bandyty ten leci bezwładnie do tyłu, ale wygląda to bardzo naturalnie... Co do grafiki, nie ma jak tego ocenić, filmiki są strasznie rozmazane...
Ogólnie wszystko jest ok. widać że gra jest we wcześniej fazie produkcji (straszne cięcia), ale to będzie poprawione...
Wiedźmiński kodeks zabrania używania "heretyckiej kuszy" tylko przeciwko ludziom, elfom, krasnoludom itd, gdzie z założenia jako z istotami myślącymi wiedźmin powinien walczyć honorowo - mieczem. Natomiast w tym kodeksie nie ma nic o niemożliwości używania kuszy przeciwko potworom, a w szczególności tym latającym. Bo w tym przypadku pojęcie honorowej walki nie istnieje.
Sir Xan, nie za bardzo rozumiem, o co ci chodzi. Kto i gdzie mówił/pisał, że CDPR ma coś zrobić wcześniej? Gra ma się ukazać w lutym, a to znaczy, że zapewne w styczniu powędruje do tłoczni. Musi być gotowa w grudniu.
A jeśli chcesz zobaczyć, jak wygląda porządna prezentacja rozgrywki na E3, zapraszam tutaj:
https://www.youtube.com/watch?v=fSOsBetfZWU
Kilka gifów, lepiej na nich widać animacje:
Animacja skoku, według mnie bardzo ładna
http://a.pomf.se/spafeb.gif
Skok i podciąganie się:
http://a.pomf.se/lpxkfx.gif
Strzał z kuszy:
http://a.pomf.se/niwksl.gif
Uniki w walce z Gryfem:
http://a.pomf.se/kayzbn.gif
http://a.pomf.se/zcynhc.gif
Shasiu - ciecia nie pochodza z gry tylko ze slabej jakosci filmiku, tu masz ok www. gamespot.com/articles/e3-2014-new-the-witcher-3-wild-hunt-gameplay-on-xbox-one/1100-6420225/
Poza tymwiesiek wygląda sztywno niestety to ten sam wiesiek Z CZ.1 i cz.2
Ale jak wg Ciebie miałby wyglądać ? Skakać, tańczyć, zabawiać :) Jest poważny, szorstki, momentami cyniczny bo takiego go stworzył Sapkowski.
A gdzie tam. Na wzor Dragon Age'a Inkwizycji, Geralt powinien skakac na 3 metry w pelnej plytowce, rzucac potezne i widowiskowe czary, majace problem zabic 1 ciosem bandyte w filcach i kalesonach. A w tle powinna przygrywac muzyka epicka, powielana az do porzygu.
spoiler start
Oczywiscie, zeby nie bylo ze jestem hejterem to przyznam sie, ze oczywiscie na Dragon Age'a Inkwizycje takze czekam, ale bardziej jako ciekawostke/zapychacz czasu czy po prostu jak na milosnika crpg przystalo.
spoiler stop
@Erathorn -> Wielu ludzi też nie walczą czysto (głównie bandyci). A więc Geralt nie zamierza zostać zabity od łucznicy na odległość z tak głupiej powodu np. jest odmieniec. ;)
@Bukary -> Wiem, że tutaj gameplay może nie jest najlepszy, ale wielu atrakcji już widziałem w najnowszy trailer. To specjalny skrócony gameplay, bo na E3 twórcy nie mieli dużo czasu. ;) A więc nie potrzeba mi już więcej spoilery i poczekam, aż zasmakuję W3 po premierzu. ;)
Krótka prezentacja ale wrażenia bardzo pozytywne. Szkoda że jakość bardzo słaba...
[71] Ku*wa ile wam można tłumaczyć KODEKS WIEDZMINÓW NIE ISTNIEJE. Każdy wiedźmin wymyśla sobie i zasłania sie nieistniejącym kodeksem kiedy z jakiegoś powodu nie chce przyjąć zlecenia. Np. taki Geralt nie zabijał smoków.
Hahaha jaki shitstorm o "kodeks wiedźmiński". Typie z [63] nie zesraj się, wyjdź czasem na dwór bo ci żyłka pęknie.
To było pisane na szybko, chodziło mi o taki etos rycerski ze średniowiecza, jakim posługiwał się Geralt; honor, walka mieczem, pojedynki, nagminne pomaganie słabszym (wtrącanie się do spraw ludzi). Geralt był tym podświadomie przesiąknięty (nie do przesady) i po prostu nijak to do niego nie pasuje, profesjonalny zabójca potworów posługujący się... ordynarną kuszą. Może u innego wiedźmaka to jako tako pasuje, ale moim zdaniem odbiega to zdecydowanie od osobowości TEGO wiedźmina. Chociaż z drugiej strony, Geralt stracił pamięć i część "siebie", więc CDPR śmiało może stosować takie zagrywki jak latające sztylety, petardy, kusze itp. (rodem z AC). Określenie "heretycka" miało dobitnie podkreślić niekanoniczność tej broni.
Erathorn [71]
Wiedźmiński kodeks zabrania
Nie ma czegoś takiego jak wiedźmiński kodeks.
Ogame_fan - wlasnie przez takich malkontentów jak Ty gra nie byla pokazana wczesniej, bo niektorzy nie rozumieja ze animacja nie musi byc idealna w wersji alpha, a i po 4 minutowym gameplayu stwierdzasz ze gra jest monotonna, moze pograj w Call'a tam napewno wiecej sie dzieje :)
Co do monotonności, to proponuje udać się kiedyś na polowanie z łukiem :)
Wiadomo że najpierw strzelasz a potem tropisz, nawet u Sapkowskiego było to tak opisane.
Zauważcie też że Geralt strzela do Gryfa bodajże specjalną strzałą, by ten zostawiał za sobą trop.
Wygląda wszystko bardzo dobrze, choć z tym skakaniem to trochę przesadzili imho :P
- fajny dodatek "tropienia" potwora, bzdet ale robi klimat
- niezła sieka i ładne efekty czarów
- PIĘKNE widoczki
- panna, która na sam nasz widok jest mokra
jak dla mnie git, wygląda jak porządny action-rpg
sama prezentacja średnia(facet zapomniał co miał mówić, czy co?), pokazali troszeczkę, jakby się bali więcej i tyle, no chciałoby się więcej, wiadomo
Wygląda bardzo porządnie ( poza tym skakaniem animacji :P ). Na dodatek widoki robią wrażenie. Choć i tak klimatu ani fabuły ( czyli to czym stoi Wiedźmin ) na krótkim filmiku nie uświadczymy ).
Potwór czasem jest zbyt szybki w uciekanie, a więc Geralt musiał użyć kusza na odległość, aby "zranić" na odległość i "spowolnić ją", zanim ten potwór zorientuje i ucieknie na widok wiedźmin. Dzięki temu zostawia ślady krwi, co umożliwia Geralta ostatecznie dorwie potwór i ubić ją. Inaczej potwór będzie tylko "nie do zdobycia" i lekka kusza nie istnieje bez powodu. Czasem miecz wiedźmiński i znaki (ograniczone zasięgi) nie zawsze wystarczą na latające potwory. Od kiedy są "łowcy" bez bronie dystansowe? :)
Owszem, nie ma wiedźmiński kodeks i istnieje tylko dla wymówki do uniknięcie kłopoty z zbyt ciekawscy ludzi . Jak mawiał król z książkę - "Wygodny kodeks", kiedy Geralt nie miał ochotę wyjaśniać szczegóły co do metody wiedźmińskie na jego pytanie. Oraz tajemnicy Wiedźmini nie powinno trafić w niepowołane ręce.
Gameplay wygląda nieźle, tak jak można było się spodziewać. Największe wrażenie na mnie robi ogrom przestrzeni jaką możemy obserwować ze wzniesienia. Niestety to jest pewnie też przyczyna lekkiego zacinania podczas pogoni za gryfem.
Ktoś napisał, że w trybie detektywa krew za bardzo bije po oczach i powinni to zmienić. Biorąc pod uwagę jak wielki to obszar, chyba celowo jest aż tak widoczna. Jak potwór ucieknie (nie tylko gryf, pewnie inne też będziemy podobnie namierzać) to lepiej nie krążyć godzinami po terenie i szukać gdzie mu ta kropla krwi spadła.
Co do kuszy to nie ma się co czepiać. Geralt nie walczy tutaj kuszą tylko mieczem, użył jej tylko do skaleczenia gryfa i do sprowadzenia go na ziemię i taka pewnie będzie jej rola w grze.
Ostatnia uwaga taka ogólna: uwielbiam fantasy i na pewno zagram w nowego Dragon Age, ale jak widziałem prezentację, to chociaż gameplay i grafika wyglądały przepięknie to ilość patosu mnie zmuliła, wolę Geralta.
Nie wiem skąd gameplay w takiej jakości, ale w trakcie konferencji nie było takiego klatkowania i jakość też była lepsza.
@szynel -> Podobno twórcy zapewnili w wywiadzie, że każda "wyjątkowa" potwora wymaga odmienna taktyka i podejścia, a więc szansa na powtarzalności jest raczej mała i ograniczona.
Sir Xan twórcy sami powiedzieli, że chętnie będą dalej robić Wieśki. Nawet ze 100 części.
@Imrahil8888 -> Nie rób ze mną głupca. Tylko powiedzieli, że kiedyś chętnie wrócą do uniwersum Wiedźmin, a nie robić 100 części. :P Ale W3 jest ostatni, jeśli chodzi opowieść o Geralta. Potem to już całkiem inna historia. To nie jest UbiSoft, ani Activision. Ich plany przyszłości będzie projekt Cyberpunk.
http://www.gamersyde.com/hqstream_the_witcher_3_wild_hunt_microsoft_conference_demo_lq_-32264_en.html
Tutaj jest chyba najlepsza jakość, od razu wszystko wygląda lepiej...
Te przepychanki graczy, która gra jest lepsza zawsze doprowadzają mnie do śmiechu:) Jest W3 i jest DA:I w obie chętnie zagram po parę razy jak to było z W1,W2, DA:O i DA2 więc skąd ten hejt na tą czy na inną grę?:)
Na twitch pokazali inny gameplay z polowania na gryfa, walka była tak samo krótka ale wyglądała trochę lepiej
Nawet tutaj wygląda dobrze, nie rozumiem co ma do tego jakość filmu, skoro ogólną jakość grafiki można spokojnie ocenić, a ta jest dobra, rzekłbym bardzo dobra, pozostałe elementy również wyglądają na dopracowane jak na alphę, walka ze zbirami zapowiada niezły system walki, do tego całkiem brutalny, dobry - przejrzysty interfejs, nie wiem jak można się czepiać. Ta gra to nie ma być interaktywny film, więc zarzut o monotonne bieganie po lesie dla mnie bezzasadny, jeśli ktoś szuka ciągłej akcji, to nie w rpg, gdzie eksploracja jest równie ważna. Jak na razie widzę, że jest dobrze.
nie liczyłem na aż takie ułatwienie jak tutaj widoczne ślady w trybie 'rybiego oka' , myślałem, że sami będziemy szukać(czyli domyślać się gdzie iść) potwora za pomocą wiedzy pozyskanej z ksiąg i doświadczenia Geralta ale możliwe, że została ukazana końcowka tropienia
oby też nie było zbyt dużo tego kobiecego śpiewu podczas grania
tak, będę narzekał, gra ma być idealna i tyle :)
@ claudespeed18 - po co narzekać na takie "ułatwienia" - jeśli chcesz, zawsze możesz nie korzystać z funkcji "rybiego oka" czy jakiejkolwiek nawigacji jeśli o to chodzi i szukać czego Ci trzeba na własną rękę, podobnie jest z przedmiotami - twórcy dają Ci możliwość używania olejów na miecze (zresztą wszystko zgodnie z książkami) - co nie znaczy, że musisz sobie ułatwiać zabawę i je nakładać na miecze. Ważne, żeby ogólny poziom walki był co najmniej wymagający (mam nadzieję, że będzie kilka poziomów trudności) - co prawda wątpię, żeby zrobili mi "dobrze" i wywindowali poziom trudności walk do levelu Dark Soulsów, ale jakby chociaż w połowie był tak trudny, to byłoby super^^
Grafika świetna, szczególnie biorąc pod uwagę to, że tak to wygląda na konsoli (wcale się nie zdziwię jak to PC) styl i animacje niezłe, choć jak wielu zauważyło wymagają jeszcze dopracowania. Sama walka jest moim zdaniem najgorszym elementem, źle nie jest, ale w sumie tego można się było spodziewać. W poprzednich odsłonach również nie była na pierwszym planie.
MrocznyWędrowiec --> tak, tylko mam nadzieję że będzie coś w rodzaju wskazówek, np że Gryf lubi przesiadywać tam czy siam(no akurat tu wiadomo że gdzieś wysoko w górach) a nie że tylko pozostanie 'szukania' śladów przez ten tryb rybiego oka
jak zwykle grafika znacznie gorsza niz na wczesniejszych trailerach ...nie wiem czy wszyscy tworcy gier tworzac renderowane filmiki mają ludzi za idiotow czy myslą ze ich oszukają bo mnie takie cos irytuje i zniecheca do zakupu
Osobiście jestem troszeczkę rozczarowany. Mam oczywiście świadomość tego, że gra, którą właśnie nam zaprezentowali jest jeszcze niedokończona - co można zauważyć w animacji oraz stylistyce paska punktów życia.
Główny minus leży w walce, która wygląda słabo. Przeciwnicy znów jak zakodowane laleczki wykonują proste, zupełnie niezaskakujące sekwencje ataków, a na dodatek jacyś strasznie wstydliwi, że zamiast rzucić się całą paczką, to podchodzą niepewnym krokiem do Geralta i po kolei wystawiają swoje życie zawodowcowi... I tyle minusów. :)
Wiedźmiński zmysł jest bardzo dobrze zrobiony i mam nadzieję na pojawienie się innych sekwencji, niż chodzenie po śladach krwi, czy odcisku łap; kiedyś wspominali o zapachach. Kusza została wśród fanów Sapkowskiego dość chłodno przyjęta, lecz powoli oburzenie opada i coraz częściej można usłyszeć pozytywne opinie o jej istnieniu. Mi nawet się podoba, choć zapewne nie będę z niej zbyt wiele korzystać.
Wiedźmin szybko biega i gładko ląduje z sporych wysokości - zachowanie cech fizycznych z książek i tym samym umożliwienie szybkiej oraz wygodnej podróży pieszo daje duży plus.
Ekwipunek wygląda przyzwoicie. Faktycznie zaimplementowali rozwiązanie z pierwszej części, lecz zmodyfikowali na tyle, aby stał się jeszcze wygodniejszy.
Płynność ruchów postaci jak i samej kamery podczas rozmów, także dostaje dużego plusa. Spokojne zachowanie dziewczyny przy rozplatanych ciałach nie powinna nikogo dziwić, skoro w Wiedźminlandzie co tydzień wieszają jakiegoś krasnoluda, albo elfce pasami skórę rwą...
Z osobistej perspektywy dokucza mi sama stylizacja gry, która wygląda dość bajkowo; czasami nawet jakby była ulepiona z plasteliny. Nie potrafię zrozumieć dlaczego Redzi postanowili zmienić kreację srebrnego miecza, który to w pierwszej części był tak charakterystyczny jak medalion, czy białe włosy Wilka. Wolałbym także, żeby Geralt posługiwał się dwuręcznym mieczem, niż bękarcim, lecz to wszystko jest jedynie moim problemem i na pewno nie będę tych podpunktów wliczał do ogólnej oceny gry.
Tyle z rozgrywki, trzymam kciuki za Wiedźmina.
Ależ tu niektórzy pierdoły gadają. Grafika jest dokładnie taka sama jak na trailerach. A jak ktoś jest na tyle głupi, że ocenia grafikę po gameplayu z tej wiadomości, to gratuluje. Na innych serwisach jest ten sam filmik w lepszej jakości. Względem 2 części skok graficzny jest bardzo duży, tekstury i animacje są znacznie lepsze a już zwłaszcza mimika twarzy. Najsłabszym elementem dwójki był system walki i tutaj widzę najważniejszą zmianę. Geralt nie macha już patykiem, w końcu czuć, że to miecz przechodzący przez ciała wrogów, uniki/piruety sprawdzają się naprawde fajnie. Wrogowie mało ruchliwi bo to pokaz - musi się sam przechodzić. Animacja biegu wykonana jest też fajnie, Geralt ma znacznie większy wachlarz ruchów, chodzi po nierównym terenie i to odbija się na jego krokach. Mega klimatyczne jest też to, że gdy zejdziemy ze ścieżki na trawę to zmienia się też odgłos naszych kroków. @Gjakowicz danie Geraltowi dwuręcznego miecza uznałbym za profanację. Miecze dwuręczne były powszechnie używane przez rycerzy zakutych w zbroje. Broń zadająca większe obrażenia, kosztem szybkości. Tymczasem wiedźmini byli szermierzami, opierającymi się na szybkości.
Polowania świetnie się zapowiadają. Happy hunting!
Biedny gryffin. Nie gram w to.
Fajnie się prezentują moce Geralta, widać wreszcie dynamikę w ich użyciu. Jak już wspomniano wcześniej miecz wreszcie wygląda jak miecz i takież jego przeznaczenie. Już nie mogę się doczekać mojej kolekcjonerki.
Widzieliście? Wiedźmin rozpala ognisko żeby nad nim medytować...Dokładnie tak jak chciałem...
@Coen55 nie mogę się z tobą zgodzić. Faktycznie, w okresie średniowiecza wśród rycerstwa dominowały miecze bękarcie, lecz już w końcówce wieków średnich żył pewien fechmistrz, a zwał się Johannes Liechtenauer. Polecam obejrzeć wyczyny ludzi, który próbują rekonstruować jego technikę walki mieczem dwuręcznym: szybka, precyzyjna - idealna dla wiedźmina. W pierwszej części Geralt posługiwał się ostrzem długim i nie miał problemów z machaniem, a wygląd jego wyczynów był spektakularny.
Walka o wiele spektakularniejsza nadal w jedynce. A ta kusza to nieporozumienie.
Czyli co? Powinni dodać kompas? Bo w Skyrim również nie zawsze widać wszystko na pierwszy rzut oka...
Ja widziałem tam wiele ciekawych rzeczy (na tym całym jednym obrocie kamery), a mianowicie wielkie drzewo w oddali, które wyglądało dziwnie i bardzo interesująco. Kolejnym POI była chata zielarki, do której podczas polowania można w ogóle nie trafić...
Wrr, napisałem nie w tym temacie co chciałem...
Najsłabszym elementem dwójki był system walki i tutaj widzę najważniejszą zmianę.
Na moje oko, to walka na tym filmiku przypomina ta z Wiedzmina 2, ale z modem FCR. Oczywiscie nie twierdze, ze walka jest identyczna w skali 1:1, ale da sie zauwazyc dosyc spore podobienstwa.
Racja, racja walka w dwójce była słaba ze względu na brak jakiej kolwiek spektakularności czy finezji. W 2 części brakowało mi też klimatu poprzedniczki. A jak ja chciałbym , żeby wyglądała walka napisałem tu:
https://www.gry-online.pl/forum/wiedzmin-3-jaki-powinien-byc/z8ca1c88?N=1
Post 9.
Walka z tymi kilkoma rzezimieszkami wyglądała całkiem ok, natomiast walka z gryfem była już trochę chaotyczna i bardzo prosta, w sumie to mam nadzieje że walki z potężniejszymi przeciwnikami nie będą wyglądać właśnie tak jak na tym gameplayu i pasek życia oponenta trzeba będzie wyczerpać do samego końca. Natomiast pod względem graficznym gra wygląda rewelacyjne i ten widok krajobrazu w oddali... coś pięknego.
@Gjakowicz
Coś tam dobrze napisałeś, ale tylko trochę. Johannes Liechtenauer był znany z tego, że udoskonalił walkę długim mieczem. W Niemczech wtedy długie miecze tak naprawdę były bastardami. "Długi miecz był znacznie lżejszy, niż się ogólnie przyjmuje; większość zachowanych egzemplarzy waży pomiędzy 1,5 do 2 kg. Podobnie, miecze te są znacznie krótsze, niż się sądzi. Większość ludzi wyobraża je sobie jako dwuręczne miecze będące na wyposażeniu XVI-wiecznych oddziałów piechoty, które czasem miały ponad 180 cm długości. W rzeczywistości, długi miecz mierzył od 120 do 135 cm." Uczył on walki w zbroi jak i bez- przeciwko zbrojnym oraz również bez, półtorak był wtedy idealny, nie był za ciężki jak długi , mógł być trzymany jedną ręką, a by użyć przy ciosie więcej siły wydłużona rękojeść pozwalała na złapanie jej oburącz.
tak samo walka na koniach-miecz można było trzymać w jednej dłoni, a drugą powodzić.
Co do wiedźmina i tej kuszy. Jest to dodatek, sposób na inicjacje walki. W książce sam Geralt gdy Codringher proponował mu sprzedaż orionów, odmówił gdyż jego zdaniem były niepraktyczne i hałasowały w locie.
Ale w książce nie interesował się jakąkolwiek polityką i za nic w świecie nie zgodziłby się na to co dostaliśmy w prologi 2 części- czyli ochrony króla i sam udział w bitwie o zamek :) tyle z mojej strony xd sory ale się nudze w pracy xd
Właśnie. Miał być jakiś 40 minutowy gameplay. Ale chyba okazuje się że będzie to zamknięty pokaz dla dziennikarzy...
@JaspeR90k Poziom specjalnie był obniżony na potrzeby prezentacji, a co do urywania walki, możliwe że ta cutscenka poprzedza drugi etap walki...
@Gryfeusz Jak to nie decydował się na ochronę króla, Sezon Burz się kłania, w sumie w sadze chronił też królową Meve, bo w końcu królom się "nie odmawia" (więc musiał potajemnie uciec)...
@Yenoalt Dzisiaj na konferencji IGN ma być pokazany kolejny fragment rozgrywki...
Meve nie chronił ^^ bronił mostu ponieważ Milva poroniła, nie była w stanie uciekać.
Nawet był tam tekst który opisywał jego myśli- czyli mniej wiecej, " co ja tu robię ? ta walka mnie nie dotyczy, nie obchodzi".
A że tym czynem ocalił wojska królowej, a potem został pasowany na rycerza było tylko nieprzewidzianym skutkiem.
a tekst z gry " królowi się nie odmawia" właśnie jest zagrywką typu tej kuszy ^^
w książce odmówił królowej Calente, a nawet podał jej przykład kiedy to jakiś tam król nie przyjął do wiadomości odmowy wiedźmina oraz to że była to bardzo zła decyzja króla. To ze jednak został na uczcie i "pomógł" nie zmienia faktu, że go nie obchodzi żadna polityka i waśnie królów, przynajmniej jeśli nie chodzi o wszelakiego rodzaju monstra.
Tak, ale gdy powiedział Meve że chce odejść, ta kazała mu zostać, chyba nawet wywaliła go wtedy z namiotów rycerskich i kazała nocować ze zwykłym wojskiem, nie miał wyjścia i musiał uciekać. W drugim wiedźminie również nie miał wyboru, choć po bitwie chciał odejść, w końcu gdyby uciekł przed bitwą, Triss miałaby przez niego kłopoty, więc robił to tylko dla niej.
z meve podróżował tylko dlatego, że droga wojska wiodła akurat szlakiem który obrał Geralt wraz ze swoja drużyna, a że potem oddziały zbrojne obrały inna drogę. To ten jak debil poleciał do królowej z myślą, że ta odprawi go na jego prośbę oraz da mu swoje błogosławieństwo i pomyślność jego prywacie. No to go wyśmiała xd . Gdyby droga wojska ( zaraz po zakończeniu "bitwy o most" ) wiodła w inna stronę. Zdezerterowałby od razu ;). No to są tylko moje spostrzeżenia i próba ogarnięcia tematu, każdy może mieć swoje przypominam.
i wgl żeby było jasne, nie uważam że te zabiegi CDPr były złe.
a nawet mi one pasują, bo jednak wpisują się w ten wiedźmiński świat.
Geralt przeżył wiele w tym uwaga
spoiler start
przeżył własną śmierć
spoiler stop
no i pasuje to co robi, dostosowuje się do sytuacji.
A to że używa kuszy jest jak najbardziej na miejscu, bo owszem w książce były wzmianki jak to polował na gryfy, ale słowa o tym jak to czynił brak.
Nie przeklinam w ogóle na forum, ale dzisiaj zrobię wyjątek, i nie, nie jestem napalonym patriotą, który każdemu przypieprzy i nie, nie mam 14 lat. Hahahahaaahh grafika jest słaba? o ku&wa, ale żeś cie teraz dowalili xD, nagranie jest słabe i na nagraniu się zacina jak oglądałem na E3 to gra leciało płynniutko ;). Serio? Oceniacie i zakładacie przypuszczenia po jednym 5 minutowym gameplayu? Do premiery jeszcze 9 miesięcy do ku*wy nędzy! Czego wyście się spodziewali? Tak animacje nie są rewelacyjne, to jest wersja alpha!
i macie tutaj bardziej rozbudowanego gameplaya pod względem walki.
https://www.youtube.com/watch?v=gn6uJTHMG48&src_vid=tFMHKBGxvRQ&feature=iv&annotation_id=annotation_1601924323
Jakość materiału jest trochę słaba, za duża pikseloza nawet na ustawieniach 720p.
Gameplay zrobił na mnie wrażenie. Jak dla mnie wygląda to bardzo fajnie a trzeba zwrócić uwagę że to tylko jeden z elementów rozgrywki.
na IGN wreszcie pokazali jak wygląda Novigrad, a wygląda pięknie. Będę na piechotę zwiedzał sobie całe miasto tylko dla widoczków, super.
Dla mnie, jak na tę ponoć najbardziej "mroczną" ziemię niczyją to faktycznie wygląda stanowczo zbyt pastelowo. Klimat byłby dużo lepszy przy bardziej "brudnej", ponurej palecie barw.
Wywiad z tworcami oraz kolejny fragment gameplayu:
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=qY53MPTYMiA
Dlaczego na tej konsoli tak niemiłosiernie ta gra przycina ?
Obawiam się że Wiesiek nie był puszczony na Xboxie tylko na PC o czym mówią goście z CDPR
http://youtu.be/G3HuAroY1Oo?t=5m4s [5:04]
[135] A co to ma do rzeczy? Na konsoli to nawet 30 fpsów by nie było pewnie ;>, 5 fpsów na krzyż i basta ;p. Ta gra nie ma nawet rozpoczetego procesu optymalizacyjnego który rozpocznie sie maks 2 miechy przed premierą ;>, wtedy konsole 30 fpsów i full hd :D a PC'towcy i 60 fpsów i full hd. EoT.