Wiedźmin 3: Dziki Gon z budżetem na produkcję przekraczającym 45 mln zł. CD Projekt RED szykuje niespodzianki
Najlepsza seria ever :)MUST HAVE
Ile to trzeba sprzedać egz. i po jakiej cenie ażeby poniesione koszty się zwróciły??
Ja pierdziu, ależ to są pieniądze. Nigdy nie przypuszczałem że polskie gry mogą osiągnąć taki rozmach.
Koszt produkcji BioShock: Infinite wyniósł 100 mln dolarów (kolejne 100 mln przeznaczono na kampanię marketingową). Przy obecnym średnim kursie dolara wynoszącym 3.19 zł wychodzi na to że na produkcję gry Wiedźmin 3: Dziki Gon CD Project RED wyda nieco ponad 14 mln dolarów, porównując do tego skalę obu gier to te 14 mln wydają się kwotą śmieszną.
No to powiem szczerze że jestem zaskoczony jaką kasę pompuje się w developing gier. Sądziłem że to są dużo mniejsze pieniądze.
125 mln USD przez 60 USD ~ 2 mln 83 tys. sztuk sprzedanych
Wszystko powyżej to zarobek.
@JaspeR90k
Budżet gry BioShock: Infinite nie wyniósł tyle. Nawet sam Ken Levine wypowiedział się, że o takiej kwocie można było pomarzyć (odniósł się "tylko" do 100 milionów na produkcję, a gdzie tu jeszcze raz tyle na marketing...).
Dla tych co przeliczają na dolary i porównują z zachodem... Pamiętajcie, że większość budżetu gry idzie na płace dla ludzi nad nią pracujących, a te są o wiele niższe niż w USA.
Przy tak niskich zarobkach jak w CDP Red....45 mln?! To oni chyba mają zamiar pracować nad nią z 10 lat...
BTW.
"Miasta mają być zatłoczone i pełnić życiem"
Chyba tętnić? :)
QJin--> http://gamefaction.pl/ile-kosztuje-produkcja-i-marketing-bioshock-infinite/ szukanie nie boli. Tyle w temacie.
@JaspeR90k
Owszem, szukanie nie boli:
http://www.vg247.com/2013/03/22/bioshock-infinite-levine-debunks-200-million-production-cost-story/
@Meno1986
Dzięki.
Ja im życzę łącznej sprzedaży ze wszystkich platform na poziomie co najmniej 10 mln szt.
Zapowiada się wspaniale, tylko, że sprzedaż musi być sporo większa niż wcześniej, żeby nie stracili.
heh, marketing droższy dużo od gry, no ale w sumie się nie dziwię, taki rynek, ale powinno być na odwrót ;p
dlatego gry muszą być na konsolach, z peceta nie wyżyjesz :D
" Dzięki nowej technologii Nvidia Fur sierść wilków będzie jeżyć się jak w żadnej innej grze "
Kolejna debilna technologia na siłę wrzucana i do tego 50% mniej FPS
przecież wszystko można zamieścić w silniku gry (api dx11 też),bez korzystania zewnętrznych pierdoł
zyskają czas+doszlifują grę+na silniku gry będzie mniejszy impact na wydajność ogólną gry z takim samym a nawet lepszym efektem
To samo było z durnym TressFX -.-
Po pierwsze to zapominacie o jednym pensja w Polsce i pensja w US, ile w Polsce zarabia osoba pracująca w CDP Red, prawdopodobnie nie więcej niż 10k/miesięcznie. W US w dowolnej firmie, nie mówię już o R*, Valve zarobki to 60-80k USD rocznie. Dlatego najwięcej można zyskać zatrudniając ludzi w krajach Azjatyckich lub w takich jak Polska, czy Ukraina, gdzie bardzo tanio jest wyprodukować towar który można sprzedać dalej. 45 milionów PLN to nie jest mało, nie wiem czy jakiś film polski miał większy budżet. Jeśli gra sprzeda się w dniu premiery na poziomie 2-3 milionów to CDPR ma szansę na olbrzymi rozwój.
--->kaszanka9 - tylko że pełna cena to jest do 1 miesiąca, obecnie wiedźmin I i II sprzedane są na steam w cenie : 10 euro za dwie części, a były i niższe ceny też.
Cieszę się z sukcesów CDPRed i życzę Im wielu sukcesów bo zasłużyli :) Mam tylko nadzieję że swoim prestiżem nie zwrócą uwagi EA ;]
muszą podać wymagania optymalne bo będę niedługo zmieniał grafę
@Falcao_82 - 0,5 mln sprzedanych egzemplarzy w cenie 100zł i są na czysto. Widzę, że większość nie za bardzo się orientuje. Przecież teraz każda gra AAA kosztuje ok. 50mln $. GTA V znowu pewnie pobije rekord.
No, ja jak zobaczyłem intro do Wiedźmina 2 już marzyłem o tym by powstał taki pełnoprawny, kinowy film o wiedźminie. Pewnie przy okazji premiery "trójki" zobaczymy miniserial. Może poruszone zostaną wątki z poprzednich gier a także znajdzie się wprowadzenie do uniwersum Sapkowskiego, dla tych, którzy po raz pierwszy zetknęli się z serią.
Jak tylko będzie można składam preorder.
marudzicie, że gra ma duży budżet. Prawda jest taka, że CDPR jest w sumie nowym studiem i seria Wiedźmin jest niczym innym jak swoistym portfolio, chcą pokazać, że potrafią robić fajne gry, a zarabiać kokosy będą później na zleceniach (wynajmą ich do pomocy przy jakimś tam RPGu) i mniejszych grach. Super produkcje AAA to nic innego jak swoisty marketing, fakt, bardzo przyjemny z punktu widzenia graczy :D
Edit.
zapomniałem, gra będzie kosztować około 150zł, z czego dobre 100zł weźmie dystrybutor więc sprzedaż na poziomie 1mln egzemplarzy ich nie ratuje, tzn nie wyjdą na czysto. Ale bardzo prawdopodobne jest, że do 5-10mln sprzedaży dobiją.
W porównaniu do 265 mln $ przeznaczonych na GTA V...
Cóż, Rockstarowi wystarczyłoby może na gierkę przeglądarkową ;).