Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 maja 2012, 10:30

autor: Adrian Werner

Weterani z Activision zapowiedzieli darmowego FPS-a Offensive Combat

Założone przez byłych pracowników firmy Activision studio U4iA Games zapowiedziało sieciowego FPS-a Offensive Combat. Gra wykorzysta model darmowy z mikropłatnościami.

Weterani z Activision zapowiedzieli darmowego FPS-a Offensive Combat - ilustracja #1

W listopadzie zeszłego roku powstało niezależne studio U4iA Games. Założyło je dwóch byłych pracowników firmy Activision - Dusty Welch oraz Chris Archer, którzy wcześniej pracowali nad takimi seriami jak m.in. Call of Duty, Doom, Guitar Hero, Spider-Man czy Tony Hawk’s Pro Skater. Teraz zespół ujawnił swój pierwszy projekt, czyli Offensive Combat. Będzie to nastawiony na tryb multiplayer przeglądarkowy FPS, który oparty zostanie na modelu darmowym z mikropłatnościami. Szykowane są również edycje na smartfony i tablety.

Wersje na wszystkie platformy mają być ze sobą ściśle zintegrowane. Autorzy nie chcieli zdradzić, co dokładnie to oznacza, ale można domyślać się, że posiadacze różnych sprzętów będą mogli rywalizować na tych samych serwerach.

Ludzie z U4iA Games wierzą, że obecnie formuje się nowa grupa graczy, którzy zaczynali od prostych casualowych produkcji społecznościowych, ale teraz chcą czegoś bardziej skomplikowanego. Tacy ludzie oczekują wysokiej jakości, ale jeśli ją otrzymają, to są gotowi odwdzięczyć się autorom za pomocą mikropłatności.

Weterani z Activision zapowiedzieli darmowego FPS-a Offensive Combat - ilustracja #2

Obecnie nad Offensive Combat pracuje dziesięcioosobowy zespół, ale studio U4iA Games szuka już kolejnych pracowników. Projekt powstaje w oparciu o silnik Unity. Nie znamy jeszcze daty premiery gry, choć jednocześnie wiadomo, że jej debiut rynkowy poprzedzą rozległe beta testy.

Warto dodać, że w ciągu sześciu miesięcy od powstania U4iA Games, studiu udało się uzyskać od inwestorów 7 milionów dolarów.

Do niedawna darmowe strzelanki charakteryzowały się niskim poziomem wykonania. Od pewnego czasu zaczyna to jednak ulegać zmianie. Wystarczy wspomnieć wypuszczone w tym roku Tribes: Ascend, Super Monday Night Combat oraz Blacklight Retribution, które poziomem nie odstają od tradycyjnych FPS-ów. To zresztą dopiero początek ofensywy tego typu produkcji. W drodze są również tak obiecujące tytuły jak m.in. Warface, FireFall, Planetside 2 czy Tom Clancy's Ghost Recon Online.

  1. Nowa era free to play – przedstawiamy trzy gry, które uratowały „darmowość”

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej