Weterani Warcrafta i StarCrafta tworzą pecetowego RTS-a na Unreal Engine 5
Kluczowi deweloperzy gry StarCraft II i dodatku Warcraft III: The Frozen Throne założyli nowe studio, gdzie pracują nad pecetowym RTS-em. Na ten cel pozyskali od inwestorów już ponad 34 mln dolarów.
- to pecetowy RTS od twórców gier Warcraft III i StarCraft II,
- projekt powstaje na silniku Unreal Engine 5,
- na pewno zaoferuje tryb kooperacyjny i PvP,
- na razie nie wiadomo, czy dojdzie do tego kampania,
- nie zabraknie w nim za to edytora map,
- nowy RTS nie będzie jedynie ładniejszą wersją starych pomysłów,
- gra zostanie ujawniona w tym roku.
Powstaje nowy pecetowy RTS, tworzony przez weteranów tego gatunku, którzy wcześniej pracowali w studiu Blizzard Entertainment. Ich nowa firma nosi nazwę Frost Giant i może liczyć na wsparcie inwestorów – przekazali oni na produkcję już kilkadziesiąt mln dolarów.
Studio założyli w 2020 roku Tim Morten, który pełnił rolę reżysera gry StarCraft II, oraz Tim Campbell, czyli główny projektant kampanii w Warcraft III: The Frozen Throne. Do tej pory Frost Giant pozyskało od inwestorów 34,7 mln dolarów, dzięki czemu deweloping już jakiś czas temu ruszył pełną parą. Gra zostanie ujawniona w tym roku.
Wśród inwestorów są takie firmy, jak Kakao Games (wydawca PUBG) czy studio Riot Games. Zorganizowana niedawno akcja pozyskiwania wsparcia finansowego była najlepszą w historii Frost Giant i pozwoliła zasilić konta twórców kwotą 25 mln dolarów.
O grze wiadomo na razie niewiele. Opisywana jest jako „epicki RTS”, który spodoba się zarówno weteranom gatunku, jak i nowicjuszom. Produkcja ma również zadowolić fanów tworzenia własnych map. Projekt zaoferuje tryb kooperacyjny, jak również opcję PvP nadającą się do rozgrywek esportowych. Nie wiadomo na razie, czy w planach jest kampania fabularna, ale biorąc pod uwagę ilość uzyskanych przez Frost Giant środków zdziwilibyśmy się, gdyby tytuł był jej pozbawiony.
Gra powstaje na silniku Unreal Engine 5. Obecnie zespół produkcyjny liczy 50 osób (ostatnia runda pozyskiwania inwestorów pozwoliła zwiększyć załogę o 20 deweloperów). Wcześniej twórcy pomagali przy tworzeniu klasycznych RTS-ów studia Blizzard, ale ich nowa gra nie będzie jedynie ładniejszą kalką starych pomysłów. Autorzy chcą wprowadzić świeże rozwiązania, a jednym z priorytetów jest opracowanie projektu, który będzie przyjazny dla osób dopiero zaczynających przygodę z gatunkiem.