autor: Krzysztof Bartnik
Webzen współpracuje z Howardem Shorem, autorem ścieżki dźwiękowej do trylogii "Władca Pierścieni"
Stałe łącze to dla mieszkańców Korei rzecz niemal tak oczywista, jak jedzenie pączków dla amerykańskich policjantów. M.in. z tego powodu, liczba produkcji Massively Multiplayer Online dochodzi w tym (a raczej tych) azjatyckim kraju do kilkudziesięciu. Przebić się przez gęste grono konkurencji jest ciężko, jednak tamtejsze studio developerskie Webzen znalazło dosyć unikatowy sposób na przyciągnięcie graczy do ich nadchodzącego MMOcRPG-a, pt. SUN: Soul of the Ultimate Nation. Otóż do stworzenia oprawy dźwiękowej programu zatrudniono pana Howarda Shore'a, który zajmował się soundtrackiem kinowej trylogii "Władcy Pierścieni" (za swoje osiągnięcia, otrzymał trzy prestiżowe statuetki Academy Awards).
Stałe łącze to dla mieszkańców Korei rzecz niemal tak oczywista, jak jedzenie pączków dla amerykańskich policjantów. M.in. z tego powodu, liczba produkcji Massively Multiplayer Online dochodzi w tym (a raczej tych) azjatyckim kraju do kilkudziesięciu. Przebić się przez gęste grono konkurencji jest ciężko, jednak tamtejsze studio developerskie Webzen znalazło dosyć unikatowy sposób na przyciągnięcie graczy do ich nadchodzącego MMOcRPG-a, pt. SUN: Soul of the Ultimate Nation. Otóż do stworzenia oprawy dźwiękowej programu zatrudniono pana Howarda Shore'a, który zajmował się soundtrackiem kinowej trylogii "Władcy Pierścieni" (za swoje osiągnięcia, otrzymał trzy prestiżowe statuetki Academy Awards).
Pozyskanie tak uznanego fachowca ma pomóc w przekonaniu potencjalnych subskrybentów do SUN: Soul of the Ultimate Nation. O wiele bardziej od ścieżki dźwiękowej, interesuje mnie jednak co takiego owa produkcja będzie miała do zaoferowania - Webzen obiecuje ujawnić więcej szczegółów w tej sprawie na początku 2005 roku. Nie zmienia to jednak faktu, że dodatkowe pieniądze zarobione na soundtracku (powinien trzymać dobry poziom) zawsze się przydadzą...
Webzen jest kolejną firmą, która planuje opuścić lokalny rynek i "zaatakować" graczy w Stanach Zjednoczonych oraz na Europie. Aktualnie, liderem pod tym względem jest korporacja NCsoft - jej najnowszy tytuł, City of Heroes, święci triumfy w Ameryce Północnej, przynosząc jednocześnie spore profity (włodarze firmy planują także komercyjny start gry w Europie).