Wayward Souls - zręcznościowe RPG od autorów Punch Quest zadebiutuje w przyszłym tygodniu
Studio RocketCat Games, mające na koncie takie przeboje jak Punch Quest, Mage Gauntlet czy Hook Champ, ogłosiło datę premiery swojego najnowszego projektu, czyli zręcznościowego RPG Wayward Souls.
Znane z Punch Quest, Mage Gauntlet i Hook Champ studio RocketCat Games ogłosiło, że kończy już prace nad zręcznościowym RPG zatytułowanym Wayward Souls, więc gra trafi na urządzenia z iOS 24 kwietnia. Autorzy zdradzili również, że mają w planach także konwersje na inne systemy mobilne.
Akcja gry osadzona zostanie w raczej standardowym uniwersum fantasy, a zadaniem graczy będzie głównie eksplorowanie podziemi pełnych potworów i skarbów. Rozpoczynając zabawę wybierzemy jedną z sześciu postaci, z których każda posiadać ma unikalne umiejętności i ekwipunek. Będziemy mogli wcielić się w maga, czarnoksiężnika, barbarzyńcę, rycerza, łotrzyka oraz inżyniera. Autorzy obiecują, że wybór klasy drastycznie wpłynie na przebieg rozgrywki, do tego stopnia, że po przejściu kampanii jednym z bohaterów z chęcią wypróbujemy pozostałą piątkę.
Oczkiem w głowie twórców jest opracowanie gry, którą można ukończyć wielokrotnie bez uczucia nudy. Cel ten osiągnięty zostanie nie tylko poprzez zapewnienie odpowiednio różnorodnych postaci, ale również poprzez zaimplementowanie systemu losowej generacji podziemi. Oznacza to, że za każdym razem inny będzie zarówno układ lochów, jak i lokalizacje przeciwników, pułapek oraz skarbów.
Akcja ukazana zostanie z lotu ptaka, a system walki będzie mieć charakter mocno zręcznościowy. O wyniku starć zadecyduje więc głównie zręczność samego gracza, a nie statystyki jego postaci. Jednocześnie każda klasa wymagać będzie stosowania innych taktyk. Nie zabraknie oczywiście systemu rozwoju, pozwalającego zwiększyć potencjał bojowy bohaterów oraz dopasować ich zdolności do własnych preferencji.
Ponadto autorzy obiecują morderczy poziom trudności, więc Wayward Souls powinno okazać się ciekawą propozycją dla ludzi pragnących prawdziwych wyzwań. Każdy przeciwnik posiadać ma unikalny styl walki, który będziemy musieli rozgryźć i zrozumieć zanim zaczniemy wygrywać. Jednocześnie – jak twierdzą autorzy – całość zaprojektowano tak, aby nawet porażki sprawiały sporo radości i motywowały graczy do dalszych prób przejścia gry.