Warzone 2 pobiło growy rekord obciążenia Internetu wg Virgin Media O2
Jeden z brytyjskich dostawców Internetu poinformował, że Call of Duty: Warzone 2.0 ustanowiło nowy rekord obciążenia jego sieci w kategorii premier gier.
Od 16 listopada, czyli dnia debiutu Call of Duty: Warzone 2.0, regularnie docierają do nas nowe informacje pokazujące skalę popularności tej produkcji. Najnowsze pochodzą z dosyć nietypowego źródła – od jednego z brytyjskich dostawców Internetu.
- Firma Virgin Media O2 poinformowała, że 16 listopada ruch na jej łączach był największy w historii w kategorii związanej z grami i graczami.
- Wyższy wynik obciążenia sieci Virgin Media O2 w ogóle uzyskano tylko raz – 19 października tego roku, kiedy to Amazon Prime Video transmitowało na żywo pięć meczów Premier League.
- W szczytowym momencie dnia premiery gry przesył danych był o 33% większy niż w przypadku CoD: Modern Warfare II oraz o 76% wyższy niż w przypadku pierwszego CoD: Warzone.
Przedstawiciele Virgin Media O2 podkreślają, że gry są jedną z najważniejszych kategorii napędzających zapotrzebowanie Brytyjczyków na szybki Internet. W tej kategorii rekord dla firmy był już raz w tym roku pobity – za sprawą aktualizacji z 3. sezonem do CoD: Warzone oraz Call of Duty: Modern Warfare.
Przypomnijmy, że Call of Duty: Warzone 2.0 trafiło równocześnie na PC oraz konsole PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Produkcja korzysta z modelu darmowego z mikropłatnościami.
Gra okazała się dużym sukcesem pod względem popularności, ustanawiając nowy rekord aktywności marki na Steamie. Stało się to pomimo mocnego niedopracowania technicznego, co znajduje odzwierciedlenie w niskich ocenach graczy – w serwisie firmy Valve tylko 34% recenzji użytkowników jest pozytywnych, co kategoryzuje się jako „w większości negatywny” odbiór produkcji. Liczba graczy cały czas jednak rośnie, co pokazuje, że te problemy nie są w stanie zniechęcić wielu osób.