W FarmVille 2 bawi się ponad 40 mln osób
Firma Zynga pochwaliła się wynikami FarmVille. W grę co miesiąc bawi się ponad 40 mln osób, z czego 20% loguje się każdego dnia.
Miniony rok nie był dla firmy Zynga zbyt pomyślny. Studio musiało zamknąć kilka swoich gier i zwolnić masę pracowników. Nie znaczy to jednak, że deweloper nie ma również powodów do zadowolenia. Głównym z nich są doskonałe wyniki FarmVille 2 i twórcy postanowili się podzielić danymi z grudnia zeszłego roku.
W FarmVille 2 miesięcznie bawi się ponad 40 mln osób, a każdego dnia do gry loguje się 8 mln graczy. Liczby te czynią z tej produkcji najpopularniejszy tytuł na serwisie Facebook. Dziennie wirtualni farmerzy zbierają plony 350 mln upraw.
W FarmVille 2 bawią się gracze ze 180 państw. Co sekundę sadzonych jest osiem tysięcy roślin, a w grudniu zgromadzono wełnę, która starczyłaby na uszycie 42 mln swetrów. Jako ciekawostkę warto wspomnieć, że 17 użytkowników zamieszkuje w Watykanie. Szczególnie dużą popularnością gra cieszy się w Turcji - facebookowym rolnictwem zajmuje się co ósmy mieszkaniec tego kraju. Zynga pochwaliła się również hojnością swoich fanów. W akcji charytatywnej wspierającej organizację Water.org datki graczy FarmVille 2 zapewniły dożywotni dostęp do świeżej wody prawie 18 tysiącom ludzi.
Wszystkie te liczby brzmią imponująco, pomimo faktu, że wcześniej gra mogła się pochwalić większą liczbą miesięcznych użytkowników. Sytuacja firmy jest jednak dosyć trudna. W październiku poinformowano o zakrojonych na szeroką skalę zwolnieniach oraz planach zamknięcia trzynastu gier. Nie znamy dokładnej listy tych tytułów, ale do tej pory użytkownicy Facebooka musieli już pożegnać się m.in. z Mafia Wars 2 i PetVille, a wkrótce dołączą do nich kolejne produkcje. Zamknięto również oddział studia w Japonii.
FarmVille 2 wystartowało we wrześniu tego roku. Gra oparta jest na modelu darmowym z mikropłatnościami. Wcielamy się w początkującego farmera, którego zadaniem jest stworzenie wielkiego rolniczego imperium. Największą zmianą w porównaniu z częścią pierwszą jest wprowadzenie w pełni trójwymiarowej grafiki.