W cRPG Expeditions: Conquistador udamy się na podbój XVI-wiecznej Ameryki
Sukcesem zakończył się Kickstarter projektu Expeditions: Conquistador. W tym turowym cRPG konkwistador będziemy podbijali Nowy Świat w XVI wieku.

Większość gier RPG osadzona jest w klimatach fantasy. Od czasu do czasu trafiają się również tytuły korzystające ze stylistyki postapokaliptycznej lub science fiction. Natomiast produkcje nie pasujące do żadnej z wymienionych kategorii należą do prawdziwej rzadkości. Tym bardziej cieszy więc, że sukcesem zakończył się Kickstarter projektu Expeditions: Conquistador, gdyż jego autorzy zamierzają umożliwić nam na przesieniesienie się do XVI wieku, gdzie jako konkwistador będziemy podbijali Nowy Świat.
-Expeditions: Conquistador – strona Kickstartera
-Expeditions: Conquistador – strona oficjalna gry
Autorzy prosili użytkowników serwisu o 70 tysięcy dolarów. Zbiórka trwała długo, ale ostatecznie udało się osiągnąć wyznaczony cel i twórcy uzyskali środki potrzebne na dokończenie gry.
Wprowadzenie do fabuły:
Akcja Expeditions: Conquistador toczyć się ma w latach 1518-1520. Gracz obejmie kontrolę nad drużyną wywodzących się z Hiszpanii konkwistadorów, których zadaniem będzie eksplorowanie i podbój terytoriów centralnej Ameryki. Autorzy stawiają na realizm historyczny. Świat gry opracowany zostanie w oparciu o autentyczne mapy historyczne Meksyku i Hispanioli (tak ówcześnie nazywano obszary dzisiejszego Haiti). Fabuła skoncentruje się nie tylko na aspektach przygodowych, ale również obejmie polityczną stronę tamtych czasów, pełną spisków, sekretnych paktów i zdrad. Kampania będzie w dużym stopniu nieliniowa i zmusi nas do regularnego podejmowania mających poważne konsekwencje decyzji. Sami zdecydujemy, czy rozpoczniemy stosunki dyplomatyczne z Aztekami, czy też przemocą doprowadzimy do upadku ich imperium.
Gra zaoferuje turowy system walki, który charakteryzować ma bogactwo opcji taktycznych i wysoki poziom brutalności. Nie znajdziemy tu żadnego ożywiania poległych kompanów. Również poważne rany nie zagoją się same i konieczne ma skorzystanie z pomocy lekarza. W trakcie bitew będziemy mogli m.in. korzystać z przewagi, jaką dają ataki z flanki, zastawiać pułapki i wznosić barykady, korzystać z osłony oraz organizować zasadzki. Ponadto każdy członek drużyny posiadać będzie własną osobowość, a istotną rolę, zarówno podczas starć, jak i w innych fragmentach kampanii, odegra poziom morale podwładnych, kształtowany przez nasze własne decyzje. Jeśli zignorujemy ich potrzeby i sugestie, to mogą nawet doprowadzić do buntu. Zabawę dodatkowo urozmaici system losowych zdarzeń oraz mechanika handlowania z napotykanymi tubylcami.
Pokaz systemu walki i eksploracji świata
Większość elementów Expeditions: Conquistador jest już gotowa. Twórców czeka teraz dopracowywanie całości oraz usuwanie błędów technicznych i to właśnie na ten cel potrzebowali 70 tysięcy dolarów z Kickstartera. Premiera gry planowana jest na styczeń przyszłego roku.



