40 światów w 90 dni; zobacz niesamowity pokaz możliwości Unreal Engine 5
Firma Quixel, odpowiedzialna za technologię Megascans generującą fotorealistyczną grafikę, udostępniła w sieci film, na którym prezentuje oszałamiające efekty pracy na silniku Unreal Engine 5.
Źródło: Quixel.com
Niewielka szwedzka firma, która zajmuje się tworzeniem trójwymiarowych, ultrarealistycznych obiektów, w ciągu zaledwie trzech miesięcy wykonała ponad 40 różniących się od siebie światów przy pomocy najnowszego silnika Unreal Engine 5 (via DSOGaming).
Rezultaty, które osiągnął zespół Quixel, są wprost oszałamiające i pokazują wręcz nieograniczone możliwości, jakie daje najnowszy silnik korporacji Epic Games. Do stworzenia światów firma wykorzystała własną kolekcję skanów 3D, Megascans oraz zasoby z serwisów Sketchfab i Unreal Engine Marketplace. Dodatkowo efekt końcowy wzmocniony został za pomocą systemu dynamicznego oświetlenia Lumen i technologii Nanite, umożliwiającej opracowanie licznych szczegółów geometrii.
Poniżej prezentujemy opublikowany przez Quixel krótki filmik, ukazujący efekt prac zespołu.
Warto jeszcze wspomnieć o innym filmiku, pokazującym potęgę współpracy Unreal Engine 5 z realistycznym systemem oświetlenia na przykładzie niepozornego dworca kolejowego. Ten klip zobaczycie poniżej. Niestety, wadą owego dema jest to, że najwyższym ustawieniom graficznym nie sprosta sprzęt nawet z najwyższej półki.
Jak podali twórcy, demo w ultrawysokiej konfiguracji działa z prędkością 7 klatek na sekundę na karcie graficznej NVIDIA GeForce RTX 2080 i procesorze AMD Ryzen 7 3700X. Przy niższych ustawieniach prędkość zwiększa się do 30-50 fps w rozdzielczości 1440p. Oznacza to, że niestety w najbliższej przyszłości nie zobaczymy tak realistycznego świata w grach. Tym niemniej na widok możliwości Unreal Engine 5 zbieramy szczęki z podłogi. Zresztą zobaczcie sami.