autor: Marcin Skierski
Unreal Engine 4 będzie wymagać sprzętu dziesięć razy mocniejszego od X360?
Szef studia Epic Games na imprezie DICE Summit 2012 wypowiedział się na temat zaprezentowanego w zeszłym roku dema technologicznego Samaritan. Z jego słów wynika, że pokazaną w nim oprawę graficzną mógłby wygenerować sprzęt dziesięciokrotnie mocniejszy od Xboksa 360.
Zaprezentowane w zeszłym roku, imponujące demo technologiczne Samaritan pokazuje oprawę graficzną, którą mógłby uciągnąć tylko niezwykle potężny sprzęt. Ze słów Tima Sweeneya (szefa studia Epic Games) wynika, że chodzi o dziesięciokrotność mocy Xboksa 360.
W trakcie imprezy DICE Summit 2012 prezes Epic Games zdradził, że wspomniane demo technologiczne wymaga 2,5 teraFLOPS-ów. Jest to jedna z podstawowych jednostek mocy obliczeniowych komputerów. Podana wartość jest bardzo wysoka i nieosiągalna dla obecnych na rynku platform sprzętowych.
Dla porównania, Xbox 360 jest w stanie obsłużyć co najwyżej 0,25 teraFLOPS-ów. Oznacza to, że do wygenerowania oprawy graficznej na poziomie dema technologicznego Samaritan potrzeba by było dziesięciokrotnie więcej mocy niż oferuje konsola firmy Microsoft.
Przedstawiciele studia Epic Games od dawna nie ukrywają, że zaprezentowana technologia znajdzie swoje zastosowanie dopiero po debiucie nowej generacji konsol. Czy to oznacza, że następcy Xboksa 360 i PlayStation 3 będą dziesięć razy mocniejsi od swoich poprzedników? Byłoby to zbyt optymistyczne założenie – dema technologiczne mają to do siebie, że prezentują się dużo lepiej, niż faktyczne gry korzystające z prezentowanego silnika graficznego.
Prezentacja Samaritan ma być tylko przedsmakiem możliwości, jakie oferować będzie pełnoprawny Unreal Engine 4. Niedawno Mark Rein ze studia Epic Games zdradził, że nowy silnik zostanie oficjalnie zaprezentowany jeszcze w tym roku.