autor: Radosław Grabowski
Unreal Engine 3 w grze Gears of War zobaczą nie tylko posiadacze konsol Xbox 360
J Allard, sprawujący w firmie Microsoft funkcję wiceprezesa, udzielił przedstawicielom serwisu GamesIndustry.biz wywiadu nt. nadchodzącej platformy Xbox 360. Przy okazji potwierdził, że efektowna gra o nazwie Gears of War (vide news z 18 maja 2005) nie będzie dostępna wyłącznie dla posiadaczy tej konsoli.
J Allard, sprawujący w firmie Microsoft funkcję wiceprezesa, udzielił przedstawicielom serwisu GamesIndustry.biz wywiadu nt. nadchodzącej platformy Xbox 360. Przy okazji potwierdził, że efektowna gra o nazwie Gears of War (vide news z 18 maja 2005) nie będzie dostępna wyłącznie dla posiadaczy tej konsoli.
Nowe dzieło Epic Games otrzymają bowiem w 2006 roku także zwolennicy PeCetów. Developerzy skupiają się na trybie zabawy jednoosobowej, ale nie zaniedbają opcji multiplayer i zaoferują w jej ramach przykładowo interesujący system kooperacji z drużyną komandosów.
Rozgrywka połączy najlepsze cechy produktów typu FPS z elementami gatunku survival horror. Wyjątkowo ważną rolę spełnią wątki taktyczne, ponieważ trzeba będzie umiejętnie poruszać się po wirtualnym polu walki i często wykorzystywać przeróżne osłony - zaistnieje nawet możliwość przewracania stojących obiektów (np. stoły i filary), celem tworzenia barier ochronnych i prowadzenia zza nich tzw. ślepego ognia. Natomiast całość utrzymana zostanie w futurystycznym klimacie (akcja umiejscowiona na planecie Sera, bardzo przypominającej Ziemię), chociaż dostępny arsenał broni ma być zdecydowanie konwencjonalny (karabin, strzelba, granaty etc.).
Główny bohater, czyli Marcus Fenix, będzie wyposażony w ciężki pancerz bojowy, a zatem nie pozwoli sobie na frontalne atakowanie wrogów i nieustanne bieganie wokół nich. Bezpośredni kontakt z oponentem umożliwi jednak użycie siły fizycznej do walki w zwarciu. Rywalizacja z przeciwnikami odbywać się ma zarówno w porze dziennej, jak i nocnej.
Jeśli chodzi o techniczną stronę Gears of War, to na szczególną uwagę zasłuży trójwymiarowa oprawa wizualna, wykorzystująca technologię Unreal Engine trzeciej generacji (vide m.in. Huxley). „Silnik” doskonale poradzi sobie nie tylko z generowaniem zamkniętych pomieszczeń, ale także z renderowaniem w czasie rzeczywistym rozległych przestrzeni otwartych. Dodatkowo bardzo dobrze zaprezentują się algorytmy, odpowiedzialne za funkcjonowanie Sztucznej Inteligencji nieprzyjaciół i towarzyszy broni.