autor: Michał Szafraniec
Ujawniono oficjalną datę premiery Persony 5 w Japonii
Fani japońskich RPG mogą zacierać ręce - studio Atlus ujawniło, że najnowsza, piąta odsłona kultowego cyklu Shin Megami Tensei: Persona zawita na półki sklepowe w Kraju Kwitnącej Wiśni 15 września. Udostępniono również nowy zwiastun gry i ujawniono jej specjalnie wydania.
Persona 5 miała pierwotnie zadebiutować pod koniec 2015 roku zarówno w Japonii jak i Ameryce. Jednak na zeszłorocznych targach Tokyo Game Show, Katsura Hashino – reżyser produkcji, poinformował o przesunięciu premiery piątej odsłony kultowego cyklu na wiosnę 2016 roku. Chociaż możemy mówić o kolejnym opóźnieniu, to po raz pierwszy podano dokładną datę premiery – 15 września tego roku. Trzeba jednak pamiętać, że dotyczy ona jedynie japońskich sklepów. Wciąż nie ujawniono kiedy produkcja Atlusa pojawi się na Zachodzie. Na ten moment nie można też zakładać, że gra zadebiutuje w Stanach czy w Europie w tym samym czasie co w Kraju Kwitnącej Wiśni, ponieważ informacje o premierze są dostępne jedynie w języku japońskim.
Przy okazji ogłoszenia oficjalnej daty ukazania się Persony 5 na japońskim rynku, ujawniono również specjalne wydanie gry z okazji dwudziestolecia istnienia serii (pierwsza Persona ukazała się w 1996 roku). W skład zapowiedzianego zestawu, oprócz samej produkcji, wejdzie artbook, pięciopłytowy album muzyczny zawierający najlepsze utwory z poprzednich części Persony oraz trzy pakiety DLC – jeden z nowymi Personami oraz dwa z dodatkowymi kostiumami dla kierowanych przez nas w grze postaci. Niestety, nie wiadomo czy specjalne wydanie gry z okazji 20-lecia serii w ogóle trafii do zachodnich sklepów.
Seria Persona to gry z gatunku jRPG, w których głownymi bohaterami są licealiści posiadający nadnaturalne zdolności. Sama Persona jest spin-offem innego cyklu studia Atlus - Shin Megami Tensei, który istnieje na rynku konsolowym od 1987 roku – wtedy ukazała się pierwsza część serii zatytułowana Digital Devil Story: Megami Tensei na platformę Famicom. Na przestrzeni lat obie marki zdobyły sobie taką popularność, że doczekały się adaptacji w formie anime, mang, książek, a nawet sztuk teatralnych.