Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Twórcy Śródziemia Cienia Mordoru i FEAR zostali zamknięci przez Warner Bros. Games. Anulowano też Wonder Woman, grę, która pochłonęła już 100 mln dolarów

25.02.2025 21:12
1
AlienShooter
195
Generał

Dali by Srodziemie 3, oczywiście w sprawdzonej formule, a nie gry-usługi i spokojnie kasa by się zgadzała. Ogólnie słabo, że taka marka jak WP jest martwa jeśli chodzi o gry.

25.02.2025 21:21
Last_Redemption
2
odpowiedz
Last_Redemption
52
Senator

Kurde swego czasu Monolith to był jeden z moich ulubionych developerow

Ale prawda jest taka, że już od dawna to studio nie miało nic wspólnego z tym studiem do 2009 roku

post wyedytowany przez Last_Redemption 2025-02-25 21:22:07
25.02.2025 21:21
Maniek9012
3
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Maniek9012
72
Pivot to Profit

Nieźle widać Suicide Squad zabiło siebie i kilka innych studiów oszczędzając samych autorów tegoż "dzieła".

Zamknięcie tak uznanego studia, jakim był Monolith, niezwykle smuci
Mnie osobiście nie gdyż w tym studiu nie pracowali już ludzie odpowiedzialni za te kilka świetnych tytułów, radzę innym tak na przyszłość już nie przywiązywać się emocjonalnie do jakichś studiów bądź serii gier gdyż nie będziecie rozczarowani jak jakiś fikoł odwali studio, albo gierka z serii.

25.02.2025 22:05
Marky
3.1
Marky
22
Konsul

No nie do końca oszczędzając... przecież zwolnili w Rocksteady połowę pracowników.
Rocksteady prawdopodobnie uratowało to, że podobno pracują nad kolejnym Batmanem, który pewnie będzie ich projektem ostatniej szansy i jak podała dziś konkurencja James Gunn i Peter Safran rozmawiali z ludźmi z Rocksteady i Netherrealm na temat ich przyszłych projektów, bo chcą połączyć je z filmami, jeśli chodzi o kierunek prowadzenia opowieści czy postaci.

Ale zaskakujące jest, że WB Games Montreal, które pomagało przy Suicide Squad nie zostało rozwiązane (choć oni podobno pracują nad jakąś grą z DC no i po coś zatrudnili w zeszłym roku jako szefa studia Yvesa Lachance'a z Bethesdy, gościa, który był producentem Fallouta Shelter, a lata wcześniej Dante's Inferno, więc może dlatego), bo Sumo Digital i Unbroken Studios to są takie studia typowo wyrobników pomagających różnym ekipom niezależne od WB. Pierwsi podlegają pod Tencenta, drudzy są niezależni.

25.02.2025 21:22
WolfDale
😢
4
odpowiedz
WolfDale
84
~sv_cheats 1

Szkoda Monolith, tyle wspaniałych gier stworzyli które katuje po dziś dzień. Nigdy o nich nie zapomnę...

25.02.2025 21:29
5
4
odpowiedz
Moooras
129
Generał

Nie dziwi mnie skasowanie Wonder Woman. Dziwni mnie to, że została skasowana dopiero teraz.

25.02.2025 21:32
Last_Redemption
6
4
odpowiedz
Last_Redemption
52
Senator

Ja to w ogóle nie ogarniam, jak mając taka markę jak Fear można z niej nie korzystać

Doom odnosi spory sukces to i Fear by odniósł

25.02.2025 21:38
RoyPremium
7
odpowiedz
RoyPremium
20
Konsul

Monolith studio z własnym kozak silnikiem, patentem na nemezis, no i ich ostatnia gra mimo wszystko fajnie się sprzedała, więc to naprawdę porażka, że ich zamykają...

25.02.2025 22:01
8
1
odpowiedz
Daroslaw
34
Pretorianin

Monolith? Czyli marzenia o jakiejkolwiek kontynuacji/remake Shogo: Mobile Armor Division mogę już całkowicie zapomnieć.

25.02.2025 22:06
DocHary
9
odpowiedz
DocHary
76
Unclean One

Czasami zastanawiam się czy taki BLOOD 3 miałby rację bytu (ciekawe kto ma prawa), ale chyba żadne korpo by się tego nie podjęło, może jacyś bardziej niezależni twórcy. Z Shadow Warrior do pewnym sensie się udało.

post wyedytowany przez DocHary 2025-02-25 22:07:16
25.02.2025 22:16
Trane
10
3
odpowiedz
Trane
91
Konsul

Ktoś tu mądrze napisał, że ze studia, które tworzyło legendy została tylko nazwa. Mianowicie Monolith, znane z AvP2, Fear i pięknego Blood 2, wszystkie na silniku Lith engine. Jak o tym myślę, to do tej pory mam ciary. Kto nie włączył pod koniec 1998 roku Blood 2 i nie opadła mu kopara, nie wie czym jest prawdziwa euforia, gdy w oczach nastolatka pojawiają się łzy, a ręce trzęsą się jak galarata. Widząc taki techniczny cud na własne oczy i mogąc w nim być, sterować, strzelać i podziwiać było czymś niewiarygodnym.
Nigdy później już czegoś takiego nie poczułem.

25.02.2025 22:29
😢
11
3
odpowiedz
;-p
100
Generał

Kurczę taka legenda zamknięta, odpowiedzialna między innymi za blood, no one lives forever, condemned, f.e.a.r. i Shadows of z Talionem

25.02.2025 22:56
12
3
odpowiedz
Smutny.Pan
28
Generał

Arkham Knight oraz Injustice 2 to ostatnie dobre momenty jeżeli chodzi o superbohaterszczyzne DC. Potem był już tylko ostry zjazd w dół i jak widać zła passa nadal trwa.
Słaby Gotham Knights, potem katastrofa w postaci SS, a teraz anulowanie WW oraz zamknięcie studia. Jeżeli ktoś lubi grać w dobre gry o bohaterach DC, to niestety aktualnie dane jest mu żyć w latach chudych (no chyba że ma meta Questa 3). A najgorsze jest to, że nie wiadomo kiedy one miną, bo na horyzoncie nie widać nic co może to odmienić.

post wyedytowany przez Smutny.Pan 2025-02-25 23:07:03
25.02.2025 22:59
😒
13
-11
odpowiedz
1 odpowiedź
boy3
117
Senator

Shadow of mordor to jedna z najnudniejszych gier w jakie grałem...

Szkoda tylko tej gry z wonder woman

post wyedytowany przez boy3 2025-02-25 22:59:37
26.02.2025 02:25
13.1
vargvikernes
0
Pretorianin

farmer minusów o cholerka

26.02.2025 08:10
Wronski
15
odpowiedz
Wronski
27
Generał

Uwazam ze debile nie powinni zabierac sie za takie przedsięwzięcia jak tworzenie gier...

26.02.2025 08:25
16
odpowiedz
Mitsuki
45
Generał
Image

Ech, Zaslav i jego pomysły.

post wyedytowany przez Mitsuki 2025-02-26 08:27:21
26.02.2025 09:08
17
3
odpowiedz
katai-iwa
54
Senator

Czy WB delikatnie mówiąc pogrzało? Takie studio zamknąć? To juz kurna mogli je sprzedać, pewnie znalazłby się chętny. Kurna, zrobiliby nową strzelankę, a nie jakieś gówno dla nikogo, to pewnie dziś by inaczej wyglądało.

26.02.2025 09:23
18
odpowiedz
3 odpowiedzi
Marv
39
Pretorianin

Shadow of Mordor i Shadow of War po usunięciu mikrotransakcji to były naprawdę spoko gry, przy których niezle się bawiłem. Szkoda, szkoooda. To jest jakaś abberacja, że nie ma żadnej nowej gry AAA w świecie LOTR w ciągu ostatnich lat. Powiem więcej, to uniwersum daje tyle możliwości, że takich tytułów w ciągu ostatnich lat powinno być conajmniej kilka.

26.02.2025 10:16
Sid67
😒
18.1
Sid67
236
Generał

Ja niedawno zacząłem grać w Shadow of War i tak sobie myślałem - Monolith - super goście, ciekawe co teraz robią nowego (zapomniałem o WW), no i tu taki news - masakra.

26.02.2025 11:58
18.2
Akuzativ1994
18
Konsul

Pamiętam, że w drugiej części cholernie trudne było zdobywanie niektórych twierdz i to bez mikrotransakcji. Trzeba było ciężko farmić tych swoich orków

26.02.2025 12:11
18.3
Marv
39
Pretorianin

Ta mechanika zdobywania twierdz i doskonalenia swoich oficerów była świetna. Dawało to sporo frajdy, system nemezis gdzie oficer mógł Cię zdradzić z różnych względów. Mogłeś spuscić mu łomot i albo zabić albo dać drugą szansę, czasem po takim łomocie oficer stawał się jeszcze bardziej oddany i już nigdy nie odszedł ale miałem sporo dobrych orków z niezłymi umiejętnościami których musiałem się pozbyć bo mieli tendencje do zdrady,

26.02.2025 09:37
Grifter
19
1
odpowiedz
Grifter
43
Konsul

Dziękuję za wiele świetnych gier od was!

26.02.2025 09:38
😍
20
odpowiedz
2 odpowiedzi
Assassinek06
109
Konsul

Nie rozumiem skąd płacz o zamknięcie studia Monolith. To nie jest tak, że ktoś wymordował tamtejszych deweloperów. Znajdą miejsce w innych studiach albo założą własne. Może będą mieli nowy pomysł. Ci ludzie mieli genialne w przeszłości. Jeśli przestaną ich ograniczać franczyzy WB to może znowu dostaniemy jakąś perełkę.

26.02.2025 10:21
Sid67
😉
20.1
Sid67
236
Generał

Jest jednak jakieś wyobrażenie, że dobre rzeczy tworzy zespół.
Tak jak jakiś ulubiony zespół muzyczny się rozpadnie, raczej nie jest to zwykle najlepsza wiadomość dla fanów - no ale oczywiście można na to spojrzeć tak, że: teraz nie będą ograniczeni, zrobią nowe wspaniałe rzeczy i pokażą na co ich stać - co w praktyce różnie jednak wychodzi ;)

26.02.2025 12:53
20.2
Assassinek06
109
Konsul

Sid67 Ale kto im broni pozostać zespołem? Nadal razem coś tworzyć? Ja myślę, że tacy twórcy to będą jak Messi na wolnym rynku, każdy się rzuci, żeby ich podkupić. Czy Microsoft, czy Sony a może jeszcze ktoś inny. A jeśli nie, to założą studio i jak Larian zrobią jedną dwie mniejsze gry, które pokochają miliony, by potem zrobić coś ogromnego i pięknego jak BG3.
A może po prostu jestem optymistą. Jak widzę, co się dzieje z wielkimi studiami, wydawcami, którzy skupiają się na pieniądzach i rozmieniają na drobne świetne zespoły deweloperów to serce mi się kraje. Bethesda, Blizzard, CDPRed zaczynali z miłością do gier... skończyli jako biznesmeni wydający półprodukty, byle hajs się zgadzał. Jak popatrzysz na WB to dokładnie to samo działo się tutaj, gry-usługi i mikropłatności.

26.02.2025 12:22
mastarops
21
odpowiedz
mastarops
144
Generał

Serio to tylko koropo ludki potrafią. System nemesis do gry o super bohaterach, gdzie jest mega ważne, by wrogowie byli wyjątkowi. Chyba, że chodziło o jakiś seryjnych mobów (co w ogóle sensu by nie miało). Znając WB dali by Wonder Woman karabin :) Nic dziwnego, że to nie wyszło. Dali by jakąś chodzoną bijatykę z fajną fabuła (na pewno komiks się jakiś znajdzie) i było by ok. Ale nie, pewnie miał być to otwarty świat i jeszcze gra usługa.

Szkoda studia, szkoda ludzi.

Wiadomość Twórcy Śródziemia Cienia Mordoru i FEAR zostali zamknięci przez Warner Bros. Games. Anulowano też Wonder Woman, grę, która pochłonęła już 100 mln dolarów