Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 czerwca 2022, 09:06

autor: Adrian Werner

Twórcy Prison Architect pracują nad kosmiczną strategią The Last Starship

Autorzy Prison Architect zapowiedzieli kosmiczną strategię The Last Starship. Ruszyły już zapisy na testy.

Znane z gier Prison Architect, Darwinia oraz Uplink: Trust is a Weakness studio Introversion Software zapowiedziało swój następny projekt. Jest nim strategia The Last Starship.

  1. Gra zmierza na razie tylko na PC.
  2. Produkcja sprzedawana będzie na Steamie.
  3. Premiera w Early Access zaplanowana została na końcówkę tego roku.
  4. Wkrótce ruszą zamknięte testy wczesnej wersji. Zainteresowani mogą wyrazić chęć wzięcia w nich udziału, korzystając z opcji „Poproś o dostęp na karcie gry na Steamie. To propozycja dla odważnych, gdyż autorzy ostrzegają, że wiele elementów będzie miało tymczasowy charakter, a całość ma być mocno niedopracowana.

W The Last Starship zabawę zaczniemy z pustym kadłubem statku kosmicznego. Zamontujemy w nim silniki, systemy podtrzymywania życia, uzbrojenie oraz inne części, a następie wyruszymy na podbój galaktyki.

Za pomocą napędów nadświetlnych gracz będzie podróżował między systemami planetarnymi, gdzie ma podejmować się różnorodnych zleceń. Do naszych zadań należeć będą m.in. wydobywanie surowców, transport towarów czy misje ratunkowe. Nie zabraknie także gwiezdnych potyczek oraz handlu.

Zaczniemy tylko z jednym statkiem. Zarobione pieniądze będziemy mogli zainwestować w jego ulepszenie, ale również przeznaczyć na zakup dodatkowych jednostek. Ostatecznie możliwe ma być stworzenie wielkiej galaktycznej floty.

Autorzy jako źródło inspiracji podają gry FTL: Faster Than Light i Factorio oraz serię Elite. Chcą połączyć swobodę kosmicznej eksploracji z rozbudowanymi mechanizmami ekonomicznymi oraz bogatą mechaniką konstruowania statków. Brzmi ambitnie, ale Introversion wielokrotnie pokazało, że umie tworzyć wyśmienite strategie.

  1. Oficjalna strona gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej