autor: Marek Oramus
Twórcy gry Amnesia: Mroczny Obłęd pracują nad nowym projektem?
Prezes studia Frictional Games zasugerował w wywiadzie, że twórcy gier z serii Penumbra i Amnesia pracują nad całkiem nowym projektem.
Pracownicy studia Frictional Games wyrobili sobie wśród pecetowych graczy opinię speców od horrorów. Obecnie miłośnicy tego gatunku oczekują na ich najnowszą produkcję współtworzoną wraz z firmą thechineseroom, Amnesia: A Machine for Pigs. Tymczasem z wywiadu udzielonego przez Jensa Nilssona serwisowi Gather Your Party wynika, że Szwedzi pracują jednocześnie nad całkiem nowym tytułem.
Nilsson stwierdził, że gra Amnesia: A Machine for Pigs stanowi jedynie sposób na wypełnienie czasu pomiędzy dwoma tytułami tworzonymi samodzielnie przez studio Frictional Games: ukończonym Amnesia: Mroczny Obłęd i nowym, nieujawnionym. Zapowiedziana na okolice święta Halloween produkcja A Machine for Pigs jest w znacznej mierze przygotowywana przez autora gry Dear Esther, a Szwedzi ograniczają się przede wszystkim do wsparcia finansowego.
Oto fragment wypowiedzi Jensa wskazujący na prace nad nowym tytułem:
”Po wydaniu gry Amnesia: Mroczny Obłęd znaleźliśmy się w nowej sytuacji, gdyż mieliśmy zapewnioną stabilność finansową i mogliśmy zrobić więcej niż jeden projekt w tym samym czasie. Wynikł z tego pomysł, aby poszukać potencjalnego tytułu, który stworzylibyśmy wspólnie z innym studiem.”
Niestety, nie znamy żadnych szczegółów na temat tego nowego projektu. Wszystko wskazuje na to, że studio Frictional Games zamierza w pewnym stopniu odsunąć się od uniwersum znanego z gry Amnesia. Pozostaje tylko mieć nadzieję, że twórcom uda się utrzymać tendencję zwyżkową, a ich kolejna produkcja okaże się jeszcze lepsza i bardziej przerażająca.
W trakcie wywiadu Nilsson odniósł się również do obaw fanów dotyczących przekazania gry Amnesia: A Machine for Pigs twórcy produkcji Dear Esther. Niepokój graczy wiąże się przede wszystkim z filmową narracją tego ostatniego tytułu i stosunkowo niewielkim poziomem interakcji. Jens zapewnił, że dzięki współpracy uda się osiągnąć kompromis, który pozwoli wszystkim nabywcom na czerpanie satysfakcji z rozgrywki.