autor: Krzysztof Sobiepan
Twórcy Cywilizacji zaprezentują zupełnie nową serię?
Studio Firaxis Games może przygotowywać się do debiutu nowej serii gier. Szef firmy wydawniczej 2K Games wspomniał o planach dodania trzeciego elementu do portfolio zespołu odpowiedzialnego za Sid Meier's Civilization i XCOM, choć nie podzielił się dalszymi szczegółami.
Firaxis Games to grupa deweloperów znana przede wszystkim ze znakomitych strategii z serii Sid Meier's Civilization oraz taktycznego XCOM. Jak się jednak okazuje, do „stajni” zespołu może dołączyć zupełnie nowy zawodnik. W opublikowanym przez serwis gamesindustry.biz wywiadzie David Ismailer – szef firmy 2K Games, wydawcy Firaxis – naświetlając szerszą strategię koncernu wielokrotnie podkreśla, że kluczem do przyszłych sukcesów ma być rozwinięcie portfolio oferowanych gier.
„Mamy więcej pomysłów niż zasobów, by je realizować” – wspomina Ismailer, wskazując jednocześnie, że dodatkowe środki oddane deweloperom na dłuższą metę pomogłyby wszystkim zainteresowanym. Zapytany o zespół Firaxis Games odpowiada zaś dość prosto – „Robiliśmy Civ, potem robiliśmy XCOM, a teraz przy odrobinie szczęścia uda się nam się dodać do tego portfolio coś jeszcze”.
Oczywiście nie mamy bladego pojęcia, czym owo sugerowane „coś” może być. Jako że wymienione zostało w otoczeniu dłuższych serii, spodziewać się można myślenia w dość odległym horyzoncie czasowym. Możemy więc tu mieć do czynienia ze swego rodzaju trzecim filarem rozwoju dla grupy twórców. Zespół znany jest też ze swoich wyników na arenie turowych strategii, tak że można się spodziewać projektu w tym gatunku. Najbardziej ekscytująca bałyby oczywiście zupełnie nowa seria – wcześniej próbowano już bowiem paru mniejszych „skoków w bok” jak Civilization: Beyond Earth, które zostało jednak dość średnio przyjęte przez graczy.
Nowość od Firaxis Games ma być tylko elementem układanki w ogólniejszych planach na przyszłość 2K Games. Wydawca widzi też potencjał w pomaganiu niezależnym studiom w „przebijaniu się do poziomu AAA” oraz szuka sposobów na dłuższą interakcję twórców z graczami w modelu „gra jako usługa”.