autor: Aleksander Kaczmarek
Twórcy Bayonetty deweloperami Metal Gear Rising: Revengeance
Metal Gear Solid: Rising odchodzi w przeszłość. Podczas gali rozdania nagród Spike TV Video Game Awards firma Konami oficjalnie poinformowała o zmienie ekipy deweloperskiej, tytułu i koncepcji gry. W pracach nad Metal Gear Rising: Revengeance pierwsze skrzypce odgrywać będzie studio PlatinumGames.
Pojawiające się od wielu miesięcy plotki okazały się prawdziwe. Ekipa studia PlatinumGames zaangażowana została w prace nad Metal Gear Solid: Rising, a właściwie teraz już Metal Gear Rising: Revengeance. Według najświeższych doniesień, zmienił się nie tylko tytuł gry, ale także koncepcja rozgrywki. Zamiast kolejnej skradanki gracze mogą spodziewać się widowiskowego slashera z Raidenem w roli głównej.
Odwlekający się termin premiery i brak świeżych informacji na temat Metal Gear Solid: Rising nie był dobrym prognostykiem fanów, wyczekujących kolejnej odsłony cyklu MGS. Teraz wiemy już dlaczego. Podczas gali wręczenia nagród Spike TV Video Game Awards oficjalnie poinformowano o restarcie prac nad grą.
Co prawda Hideo Kojima, twórca serii, pozostał producentem wykonawczym, a jego firma – Kojima Productions nadzoruje projekt, to jednak deweloping Metal Gear Rising: Revengeance powierzono studiu PlatinumGames, znanemu z takich tytułów jak Byonetta i Vanquish.
Akcja gry osadzona została po wydarzeniach przedstawionych w Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots. Gracze pokierują poczynaniami Raidena, któremu przyjdzie zmierzyć się z tajemniczymi cyborgami. Upubliczniony pierwszy trailer nie pozostawia złudzeń, że szykuje się solidna dawka akcji, choć fani serii MGS zapewne poczują się rozczarowani.
Premiery Metal Gear Rising: Revengeance można spodziewać się w przyszłym roku. Gra ukaże się w wersjach na konsole PlayStation 3 i Xbox 360.