Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 19 maja 2013, 06:32

autor: Adrian Werner

Turowe cRPG Tales of Illyria zadebiutowało na Androidzie

Do sprzedaży na Google Play trafiła rozbudowane turowe cRPG Tales of Illyria autorstwa studia Little Killerz. W planach jest również wersja pecetowa.

Mamy dobre wieści dla miłośników rozbudowanych cRPG-ów. Do sprzedaży na Google Play trafił właśnie projekt Tales of Illyria. Produkcja jest o tyle nietypowa, że autorzy zaprojektowali ją tak, aby wrażenia podczas rozgrywki przypominały sesje stołowych gier fabularnych.

      - Tales of Illyria na Google Play (kup za 12 zł)

Dostępna obecnie na Google Play wersja gry jest w fazie beta. Posiada ona całą planowaną zawartość, ale wciąż ma trochę błędów. Dlatego cena wynosi jedynie połowę tej jaką opatrzona będzie wersja finalna. Warto dodać, że autorzy mają również w planach wydanie swojego dzieła na PC.

Akcja osadzona jest w pełnym magii świecie fantasy przypominającym pod względem technologicznym nasze średniowiecze. Tytułowa Illyria to kraina od lat pogrążona w brutalnej wojnie. Z każdym upływającym rokiem potężne Imperium Hypserian podbija kolejne królestwa i niewiele już mu brakuje do przejęcia kontroli nad całym kontynentem. Wcielamy się w młodego szlachcica imieniem Eric, którego rodzina została wymordowana przez wojska hypseriańskie. Jego umiejętności strategiczne i nieokiełznana rządza zemsty sprawiają, że staje się on jedyną nadzieją na powstrzymanie triumfalnego pochodu imperialnej armii.

Gra jest produkcją RPG koncentrującą się na wątku podróżniczym, który został zrealizowany znacznie ciekawiej niż w większości produkcji z tego gatunku. Podczas zabawy przyjdzie nam zwiedzić cała krainę Illyria, na którą składa się sześć państw oraz czterdzieści dwie wioski, twierdze oraz miasta. W trakcie podróży zmianie ulegają pory roku, co wpływa na przebieg wyprawy. Każdy z członków drużyny posiada własną osobowość i reaguje inaczej na choroby, kontuzje oraz głód, jak również na podejmowane przez nas ciężkie decyzje.

System bitewny jest rozgrywany w turach i kładzie duży nacisk na taktyczną stronę starć. Każda ze stron konfliktu przystępuje do potyczki w dwóch rzędach. W pierwszym warto wystawić jednostki koncentrujące się na walce w zwarciu, a za ich plecami schować łuczników, wojowników z dzidami oraz magów. Wojownicy atakują i bronią się automatycznie, a my jedynie wydajemy dodatkowe komendy w odpowiednich momentach. Gracze preferujący wiekszą kontrolę mogą jednak wyłączyć sztuczną inteligencję i sami podejmować decyzje o każdym ruchu. Rozgrywkę w Tales of Illyria wzbogaca tzw. System Mistrza Podziemi wzorowany na stołowych grach grach fabularnych. Jego zadaniem jest urozmaicanie podróże poprzez losową aktywację jednego z 675 wydarzeń, wśród których znajdą się zarówno potyczki, jak i fabularne wyzwania przypominające gry paragrafowe.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej