autor: Szymon Liebert
Trine – nowy projekt twórców Shadowgrounds
Firma odpowiedzialna za stworzenie dwóch części Shadowgrounds, czyli Frozenbyte, zapowiedziała nową grę pod tytułem Trine. Nie jest to wielki zaskoczeniem, gdyż już wcześniej wiedzieliśmy, że ta ekipa pracuje nad trzema projektami. Zgodnie z zapowiedziami autorzy skupili się na stworzeniu zupełnie nowej marki. Trine jest więc osadzoną w świecie fantasy mieszanką akcji i elementów logicznych.
Firma odpowiedzialna za stworzenie dwóch części Shadowgrounds, czyli Frozenbyte, zapowiedziała nową grę pod tytułem Trine. Nie jest to wielki zaskoczeniem, gdyż już wcześniej wiedzieliśmy, że ta ekipa pracuje nad trzema projektami. Zgodnie z zapowiedziami autorzy skupili się na stworzeniu zupełnie nowej marki. Trine jest więc osadzoną w świecie fantasy mieszanką akcji i elementów logicznych.
Jak można przypuszczać, autorzy chcą stworzyć połączenie, które spodobałoby się nieco szerszej grupie docelowej graczy niż w przypadku poprzednich dość brutalnych produkcji studia. Tym razem, przenosimy się więc do fantastycznego i niezwykle kolorowego świata, pełnego, jak mówią sami twórcy, zamków oraz przedziwnych machin. Wcielimy się w trzech herosów, którzy muszą uratować królestwo, wykorzystując tajemnicze urządzenie zwane Trine.
Całość zostanie oparta na w pełni interaktywnym silniku fizycznym. Za jego pomocą będziemy mogli tworzyć i wykorzystywać rozmaite przedmioty, zarówno do rozwiązywania puzzli i łamigłówek oraz do pokonywania groźnych przeciwników. Każdy z dostępnych bohaterów będzie oczywiście dysponował właściwymi sobie umiejętnościami.
Pierwszą z trzech zapowiadanych postaci będzie czarodziej, potrafiący przywoływać za pomocą magii obiekty pomagające w rozwiązywaniu łamigłówek i pokonywaniu przeszkód. Złodziej, druga z osobistości jakie zobaczymy, wykorzysta swą zwinność i zabójczą precyzję do zaskakiwania wrogów. Ostatni bohater, czyli wojownik, dysponować ma przede wszystkim brutalną siłą, siejąc zniszczenie wszędzie gdzie się pojawi.
Grę możemy już ujrzeć w akcji, za sprawą udostępnionego na oficjalnej stronie filmiku. Trine przypomina więc bardzo dość klasyczną platformówkę, w której poruszamy się tylko w lewo i w prawo, pokonując rozmaite przeszkody oraz przeciwników. W wersji Frozenbyte całość wygląda ślicznie, a sama mechanika jest urozmaicona, chociaż czerpie garściami z innych tytułów. Możemy np. podejrzeć umiejętności maga. Rysując odpowiednie kształty tworzy on klocki, pochylnie i inne obiekty, za pomocą których przedostaje się nad przepaściami, czy murami. To przypomina nieco inną darmową zresztą produkcję, Phun, pozwalającą właśnie na eksperymentowanie z fizyką i rysowanie własnych przedmiotów (naturalnie motyw z rysowaniem na ekranie wykorzystany był też w wielu innych produkcjach).
Poprzednie dzieła tego dewelopera, czyli Shadowgrounds oraz Shadowgrounds Survivor, nie były może wielkimi ponadczasowymi hitami, jednak spotkały się z pozytywnym przyjęciem recenzentów i graczy. Zapewne dlatego, że w zalewie skomplikowanych gatunkowych hybryd i szumnych zapowiedzi oferowały dość klasyczny model zabawy, będący kontynuacją idei przedstawionych w takich dziełach jak Alien Breed.
Także wobec wcześniejszych dokonań studia Frozenbyte można mieć nadzieję, że najnowsze dzieło okaże się co najmniej udane. Oczywiście gatunkowo jest już zupełnie inne, a i sama mechanika wydaje się bardziej rozbudowana. To jednak powinno twórcom wyjść tylko na dobre.
Zgodnie z wypowiedziami na forum producenta, Trine jest pierwszym ogłoszonym projektem z trzech, nad którymi studio obecnie pracuje. Widać więc, że skandynawska ekipa wyraźnie się rozkręca.
Trine możemy spodziewać się w drugim kwartale 2009 roku na komputery osobiste oraz konsolę PlayStation 3 (Playstation Network).