autor: Szymon Liebert
Topia World Builder – współtwórca Populousa wraca do gry
Topia to gra o kreowaniu świata na urządzenia mobilne, którą stworzyło studio Crescent Moon i Glenn Corpes, współtwórca kultowego Populousa. Premiera tytułu odbędzie się w czwartek na iOS.
Glenn Corpes i studio Crescent Moon pokazały pierwszy film z projektu Topia, czyli „symulatora tworzenia świata” na urządzenia mobilne (iOS). Pod tą nazwą kryje się coś, co fani gier rozpoznają jako współczesną wersję kultowego Populousa, którego Corpes jest współtwórcą. W produkcji skoncentrujemy się na kreowaniu odpowiednich warunków dla zwierząt, zamieszkujących dynamicznie rozwijające się środowisko, otwarte na dowolne modyfikacje ze strony gracza.
W Topia będziemy mogli tworzyć góry, doliny, rzeki, oceany i zaludniać je różnymi gatunkami zwierząt, aby obserwować ich rozwój. Ekosystem gry ma być na tyle złożony, że zobaczymy w nim drapieżników polujących na inne gatunki oraz dynamicznie zachodzące przemiany (np. rosnące drzewa). W ręce gracza zostaną oddane potężne narzędzia kreacyjne – zmienimy nie tylko topografię, ale i kolor poszczególnych elementów.
Topia wygląda i brzmi przyjemnie, chociaż trudno uznać ją za prawowitą następczynię wspomnianego Populousa. Serwis Touch Arcade pisze, że produkcja zostanie wypuszczona 11 października na iOS jako stosunkowo prosty „edytor światów”. W zależności od reakcji graczy, twórcy mogą rozwinąć wyjściowy pomysł w pełnoprawną grę w przyszłych aktualizacjach. Czas pokaże, co z tego wyniknie – fani gier o bóstwach na pewno dadzą o sobie znać.
Glenn Corpes jest branżowym weteranem, który zajmuje się grami od ponad 20 lat. Producent rozpoczął karierę w kultowej dzisiaj firmie Bullfrog. Lista tytułów, jakie Corpes ma na koncie robi wrażenie – deweloper maczał palce przy Populous, PowerMonger, Syndicate, Theme Park, Magic Carpet, czy Dungeon Keeper, a więc wszystkich ważnych grach studia.