„To jest nie do opisania”. Oficjalne narzędzie moderskie do Baldur’s Gate 3 zbiera ogromne pochwały od testerów
Moderzy chwalą oficjalne narzędzia moderskie od Larian Studios. Toolkit będzie częścią Patcha 7 do Baldur’s Gate 3, który pojawi się za kilka tygodni.
Wielokrotnie nagradzane Baldur’s Gate III we wrześniu otrzyma wyczekiwany, duży Patch 7 (ponoć nie będzie on ostatnim), który wprowadzi chociażby oficjalne narzędzie moderskie. Z tego też powodu twórcy ciężko pracują nad tzw. „toolkitem”, a pomagają im w tym sami moderzy, uczestnicząc w zamkniętych testach.
W dzisiejszym wpisie Larian Studios poznaliśmy kilka opinii autorów modyfikacji, którzy rozwijali jeden ze swoich projektów przy wsparciu owego narzędzia. Przy okazji zobaczyliśmy zrzuty ekranu, mające udowadniać, jak bardzo toolkit poprawi komfort pracy nad modami.
Naprawdę uwielbiam tworzyć kolory CC w tym narzędziu, jako wzrokowiec mogę zobaczyć wprowadzone zmiany, wykorzystując wizualizacje postaci i zmieniając ustawienia, aby wyświetlić moje... to jest nie do opisania – Padme4000.
Inny twórca modów uczestniczący w testach, TechRoot, także skupił się na kolorach. Zaznaczył on, że wcześniej musiał pisać projekt w formie kodu. Zmieniło się to jednak dzięki „toolkitowi”.
FaerunColors to drobny mod, mimo że dotyczy prawie wyłącznie wizualnych aspektów, musiał zostać w całości napisany w formie kodu. [...] Teraz toolkit pozwala mi dokładnie wybrać kolor, jaki chcę i gdzie go chcę, a także sprawdzić tysiące innych kolorów, o których nawet nie miałem pojęcia. Już nie piszę, teraz maluję – TechRoot.
Miejmy nadzieję, że oficjalne narzędzie do modów naprawdę będzie działało tak dobrze, jak zapewniają wymienieni wyżej moderzy. Choć jeśli wychodzi ono spod skrzydeł Larian Studios, to raczej możemy być tego pewni.
Przypomnijmy na koniec, że nadal trwają zapisy do testów, mających na celu sprawdzenie wszystkich zmian z Patcha 7. Jeśli chcecie wziąć w nich udział, zgłoście się, klikając odpowiedni przycisk w karcie gry na Steamie. Zamknięta beta ruszy 22 lipca.