Through the Woods - wypuszczono demo nordyckiego horroru
Zespół Antagonist udostępnił wersję demonstracyjną projektu Through the Woods, czyli pecetowego horroru zainspirowanego mitologią ludów skandynawskich.
Norweskie studio Antagonist wypuściło wersję demonstracyjną swojego debiutanckiego projektu, czyli czerpiącego pełnymi garściami z mitologii skandynawskiej horroru Through the Woods. Produkcja zmierza na pecety i ma ukazać się w październiku tego roku. Warto dodać, że powstanie tytułu możliwe było dzięki hojności samych graczy, którzy w zeszłym roku wsparli autorów na Kickstarterze kwotą 44 tysięcy dolarów.
- Deweloper: Antagonist Studio
- Gatunek: przygodówka
- Platformy: PC
- Data premiery: październik 2016 r.
Akcja gry toczyć się będzie w czasach współczesnych, w ponurym lesie zlokalizowanym gdzieś na wybrzeżach Norwegii. Wcielmy się w zdesperowaną matkę imieniem Karen, starającą się odnaleźć zaginionego syna. Spróbują jej w tym przeszkodzić istoty wprost z mitologii nordyckiej i norweskich legend ludowych.
Fabuła zostanie zaprezentowana w dosyć nietypowy sposób – w formie retrospekcji. Cała historia opowiadana będzie przez główną bohaterkę, próbującą podczas sesji z psychologiem uporać się z wydarzeniami, które zdarzyły się w lesie. Dlatego podczas zabawy towarzyszyć nam ma jej głosowa narracja. Jednocześnie poprzez odgrywanie wydarzeń w przeszłości możliwe będzie kształtowanie teraźniejszości kobiety.
Grając w Through the Woods akcję będziemy obserwowali z kamery umieszczonej za plecami bohaterki. Podczas zabawy zajmiemy się głównie eksploracją i rozwiązywaniem zagadek logicznych. Pojawią się także wyzwania zręcznościowe, ale większość z nich ograniczy się do ucieczek oraz skradania. Kobieta będzie praktycznie bezbronna w bezpośrednich starciach z potworami, więc konieczne okaże się unikanie takich konfrontacji. Każdy typ przeciwnika posiadać ma unikalny charakter oraz przyzwyczajenia i poznanie ich wyposaży nas w wiedzę przydatną do przetrwania.
Istotną rolę odegra właściwe wykorzystywanie latarki. Jej światło ułatwi nam eksplorację, gdyż akcja gry toczyć się będzie w większości nocą, ale jednocześnie znacząco podwyższy ryzyko wykrycia naszej obecności przez potwory. Przy wyłączonej latarce widoczność zostanie mocno ograniczona, ale wyostrzeniu ulegną też zmysły bohaterki, zwłaszcza słuch, co pozwoli jej skuteczniej wykrywać zagrożenia znajdujące się w bliskiej odległości.