autor: Maciej Myrcha
Thief w żeńskim wydaniu?
Postać złodzieja chyba większości osób kojarzy się z wychudłym osobnikiem, okrytym mroczną peleryną, poruszającym się z kocią zwinnością i bezszelestnie. Przynajmniej taki jego wzór zdaje się utrwalać w naszej wyobraźni literatura, telewizja, film. Na przełomie lat 98/99 zeszłego wieku przemysł komputerowej rozrywki dostosowując się do kanonu przedstawił graczom również "męskie" wcielenie złodzieja, wydając Thiefa. Firma Blue 52 postanowiła zerwać ze stereotypem i męskim szowinizmem tworząc grę Stolen, której głównym bohaterem jest, a jakże, złodziej, który jednakże przybrał żeńskie kształty.
Postać złodzieja chyba większości osób kojarzy się z wychudłym osobnikiem, okrytym mroczną peleryną, poruszającym się z kocią zwinnością i bezszelestnie. Przynajmniej taki jego wzór zdaje się utrwalać w naszej wyobraźni literatura, telewizja, film. Na przełomie lat 98/99 zeszłego wieku przemysł komputerowej rozrywki dostosowując się do kanonu przedstawił graczom również "męskie" wcielenie złodzieja, wydając Thiefa. Firma Blue 52 postanowiła zerwać ze stereotypem i męskim szowinizmem tworząc grę Stolen, której głównym bohaterem jest, a jakże, złodziej, który jednakże przybrał żeńskie kształty.
Gra tworzona jest od 2.5 roku ale dopiero teraz udało się znaleźć dla niej wydawcę. Stosowną umowę z twórcami gry podpisała właśnie firma Hip Interactive. Programiści z Blue 52 włożyli wielki wysiłek aby osiągnąć wysoki poziom realizmu rozgrywki ze szczególnym naciskiem na wysokiej jakości technologię renderingu, zaawansowane cieniowanie i oświetlenie oraz animację postaci i spory arsenał broni i gadżetów. Dzięki współpracy z Hip Interactive, Blue 52 ma nadzieję, że główna postać Stolen, kobieta-złodziej stanie się "ikoną" przemysłu gier komputerowych.
Stolen według zapowiedzi ma ukazać się w marcu przyszłego roku.