autor: Michał Kułakowski
The Cave – nowa gra studia Double Fine zadebiutuje na początku przyszłego roku
Studio Double Fine zapowiedziało oficjalnie grę The Cave. Nad produkcją pracuję zespół Rona Gilberta, znanego z serii przygodówek Monkey Island. Tytuł zadebiutuje na początku przyszłego roku, a jego dystrybutorem będzie firma SEGA.
Studio Double Fine oficjalnie zaprezentowało właśnie nową grę, zatytułowaną The Cave. Nad produkcją, będącą połączeniem dwuwymiarowej platformówki i przygodówki, od ponad dwóch lat pracował Ron Gilbert wraz z małym zespołem deweloperskim. Gra ukaże się na komputerach PC oraz konsolach Playstation 3 i Xbox 360, już na początku 2013 roku. Jej dystrybutorem będzie firma SEGA. Zaznaczmy, że produkcja nie ma nic wspólnego z głośnym projektem Double Fine, finansowanym przez serwis Kickstarter.
The Cave łączy w sobie elementy tradycyjnych dwuwymiarowych platformówek, przygodówek oraz gier logicznych. Jeżeli mielibyśmy porównać ją z wydanymi ostatnio tytułami, byłby nimi zapewne dwie części cyklu Trine. Na początku zabawy wybieramy trzech spośród siedmiu dostępnych bohaterów, z którymi zwiedzać będziemy obszerne wnętrza tytułowej jaskini. Każda z nich posiada własną osobowość oraz specyficzne umiejętności, przydatne w rozwiązywaniu zagadek. Wybór jakiego dokonujemy wpływa także na to jak będzie wyglądał zwiedzany przez nas tajemniczy labirynt oraz jakie napotkamy w nim przeszkody czy niespodzianki.
Gra zostanie przyprawiona specyficznym poczuciem humoru oraz komiksowym stylem graficznym, znanym fanom Double Fine. Co prawda, wszystkie obiekty w The Cave są w pełni trójwymiarowymi modelami, ale zróżnicowane tematycznie poziomy zbudowano już na dwuwymiarowej płaszczyźnie. Złożoną z nich jaskinię można nazwać zresztą jednym z głównych bohaterów produkcji. Twórcy obiecują, że jej eksploracja będzie satysfakcjonująca i przypomni graczom najlepsze chwile spędzone z klasycznymi seriami, takimi jak Metroid czy Castlevania. Podkreślają przy tym fakt, że zwiedzane lokacje są ze sobą połączone bez żadnych widocznych szwów. Tak więc, zabawy nie uprzykrzą nam ekrany ładowania pomiędzy poziomami.
Ron Gilbert powinien być dobrze znany większości graczy. Zawdzięczamy mu bowiem, nie tylko dwie pierwsze części Monkey Island, ale także nowsze pozycje, takie jak DeathSpank. Jak twierdzi, pomysł na stworzenie The Cave tlił się w jego głowie już od wielu lat i nie dawał mu spokoju. Jest to pierwsza gra Gilberta stworzona w całości w Double Fine, do którego przeniósł się w 2010 roku. Twórca już od jakiegoś czasu zamieszczał na swoim blogu fragmenty grafik koncepcyjnych tytułu i zapowiadał, że wkrótce poznamy szczegóły dotyczące całego projektu.