Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 22 marca 2012, 06:31

autor: Adrian Werner

Testujemy Prototype na notebooku ASUS K53SV

Testujemy grę Prototype na notebooku ASUS K53SV

Przetestowaliśmy już Prototype na ASUS’ie G74SX. Pora zobaczyć jak z tym wirtualnym baletem przemocy radzi sobie słabszy z naszych notebooków.

Po dokładny opis gry odsyłamy do jej testu na notebooku ASUS G74SX.

Zanim przejdziemy do testu warto wspomnieć o pewnych problemach technicznych. Prototype nie lubi się z niektórymi kartami w notebookach i nie pozwala im na włączenie rozdzielczości wyższej niż 1280 x 720. Jeśli na Waszych komputerach pojawia się to ograniczenie to jest na szczęście sposób na jego obejście.  Musicie zastąpić znajdujący się w katalogu z grą plik "prototypeengin"ef.dll jego zmodyfikowaną wersją, którą można pobrać z poniższego linka:

     -  prototypeenginef.dll - wersja zmodyfikowana pliku

Po dokonaniu tego gra będzie się uruchamiała w ten samej rozdzielczości co windowsowy pulpit.

.

WYMAGANIA SPRZĘTOWE
    Procesor: Core 2 Duo 2,6 GHz
    Pamięć RAM:  1 GB (Windows XP) / 2 GB (Windows Vista / 7)
    Karta grafiki: z 256 MB pamięci (GeForce 7800 lub lepsza)
    System operacyjny: 
Windows XP/Vista/7  

Jak widać, wymagania nie są zbyt wysokie. Wykorzystany przez nas w teście notebook ASUS K53SV ma procesor Intel Core i5-2410M, 4 GB pamięci RAM oraz kartę grafiki GeForce GT 540M (dokładny opis specyfikacji notebooka znajdziedzie w oddzielnej sekcji naszej strony).

.

Ustawienia średnie, rozdzielczość 1366 x 768

Zacząłem od ustawień średnich w rozdzielczości 1366 x 768. Notebook poradził sobie z udźwignięciem takiego poziomu detali bardzo dobrze. Przez większość czasu uzyskiwałem sporo ponad 40 klatek na sekundę. Spadki poniżej tej wartości trafiały się rzadko i trwały raptem sekundę, co w połączeniu z faktem, że nawet podczas nich gra wyświetlała  co najmniej 35 FPS-ów, czyniło je wyjątkowo trudnymi do wychwycenia. Gra sprawiała wrażenie w pełni płynnej.

.

Ustawienia wysokie, rozdzielczość 1366 x 768

Zachęcony doskonałymi wynikami w ustawieniach średnich spróbowałem następnie opcji wysokich. Średnia ilość wyświetlanych klatek na sekundę naturalnie zmalała, ale i tak znajdowała się na imponującym poziomie 42 FPS-ów. Niestety, gdy na ekranie rozpętywało się prawdziwe piekło grze zdarzało się zejść poniżej 30 klatek na sekundę. Takie spadki wydajności zdarzały się na szczęcie rzadko i trwały krótko, ale wrażliwym na spowolnienia graczom i tak mogą przeszkadzać.

.

Podsumowanie

ASUS K53SV dobrze wypadł w starciu z Prototype. Na ustawieniach średnich notebook dostarczał pełną płynność, do której nie można się było w jakikolwiek sposób przyczepić. Po podniesieniu poziom detali do wysokich zdarzały już się problemy z wydajnością, ale były one na tyle drobne, że nie psuły radości z zabawy.

W galerii podpiętej pod ten test znajdziecie obrazek ilustrujący różnice pomiędzy poszczególnymi ustawieniami graficznymi. Prototype to gra, która tworzona była głównie z myślą o konsolach, dlatego ustawienia niewiele się od siebie różnią. W praktyce włączenie wysokich detali daje jedynie zwiększoną gęstość obiektów w oddali. Nie ma natomiast większego wpływu na poziom detali blisko kamery.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej