Testujemy Prototype na notebooku ASUS K53SV
Testujemy grę Prototype na notebooku ASUS K53SV
Przetestowaliśmy już Prototype na ASUS’ie G74SX. Pora zobaczyć jak z tym wirtualnym baletem przemocy radzi sobie słabszy z naszych notebooków.

Po dokładny opis gry odsyłamy do jej testu na notebooku ASUS G74SX.
Zanim przejdziemy do testu warto wspomnieć o pewnych problemach technicznych. Prototype nie lubi się z niektórymi kartami w notebookach i nie pozwala im na włączenie rozdzielczości wyższej niż 1280 x 720. Jeśli na Waszych komputerach pojawia się to ograniczenie to jest na szczęście sposób na jego obejście. Musicie zastąpić znajdujący się w katalogu z grą plik "prototypeengin"ef.dll jego zmodyfikowaną wersją, którą można pobrać z poniższego linka:
- prototypeenginef.dll - wersja zmodyfikowana pliku
Po dokonaniu tego gra będzie się uruchamiała w ten samej rozdzielczości co windowsowy pulpit.
.
WYMAGANIA SPRZĘTOWE
Procesor: Core 2 Duo 2,6 GHz
Pamięć RAM: 1 GB (Windows XP) / 2 GB (Windows Vista / 7)
Karta grafiki: z 256 MB pamięci (GeForce 7800 lub lepsza)
System operacyjny: Windows XP/Vista/7
Jak widać, wymagania nie są zbyt wysokie. Wykorzystany przez nas w teście notebook ASUS K53SV ma procesor Intel Core i5-2410M, 4 GB pamięci RAM oraz kartę grafiki GeForce GT 540M (dokładny opis specyfikacji notebooka znajdziedzie w oddzielnej sekcji naszej strony).
.
Ustawienia średnie, rozdzielczość 1366 x 768


Zacząłem od ustawień średnich w rozdzielczości 1366 x 768. Notebook poradził sobie z udźwignięciem takiego poziomu detali bardzo dobrze. Przez większość czasu uzyskiwałem sporo ponad 40 klatek na sekundę. Spadki poniżej tej wartości trafiały się rzadko i trwały raptem sekundę, co w połączeniu z faktem, że nawet podczas nich gra wyświetlała co najmniej 35 FPS-ów, czyniło je wyjątkowo trudnymi do wychwycenia. Gra sprawiała wrażenie w pełni płynnej.
.
Ustawienia wysokie, rozdzielczość 1366 x 768


Zachęcony doskonałymi wynikami w ustawieniach średnich spróbowałem następnie opcji wysokich. Średnia ilość wyświetlanych klatek na sekundę naturalnie zmalała, ale i tak znajdowała się na imponującym poziomie 42 FPS-ów. Niestety, gdy na ekranie rozpętywało się prawdziwe piekło grze zdarzało się zejść poniżej 30 klatek na sekundę. Takie spadki wydajności zdarzały się na szczęcie rzadko i trwały krótko, ale wrażliwym na spowolnienia graczom i tak mogą przeszkadzać.
.
Podsumowanie
ASUS K53SV dobrze wypadł w starciu z Prototype. Na ustawieniach średnich notebook dostarczał pełną płynność, do której nie można się było w jakikolwiek sposób przyczepić. Po podniesieniu poziom detali do wysokich zdarzały już się problemy z wydajnością, ale były one na tyle drobne, że nie psuły radości z zabawy.
W galerii podpiętej pod ten test znajdziecie obrazek ilustrujący różnice pomiędzy poszczególnymi ustawieniami graficznymi. Prototype to gra, która tworzona była głównie z myślą o konsolach, dlatego ustawienia niewiele się od siebie różnią. W praktyce włączenie wysokich detali daje jedynie zwiększoną gęstość obiektów w oddali. Nie ma natomiast większego wpływu na poziom detali blisko kamery.