Najtrudniejszą grę tego roku warto ograć z tymi modami
Raptem miesiąc po premierze na Steamie strategia Terra Invicta zdążyła otrzymać wiele godnych uwagi modyfikacji, które ulepszają rozgrywkę i wzbogacają ją o nowe elementy.
We wrześniu w Early Accessie zadebiutowała gra Terra Invicta, czyli rozbudowana strategia, w której musimy stawić czoła inwazji obcych na Ziemię. Przez te kilka tygodni, jakie minęły od premiery, produkcja ta zdążyła dorobić się kilku ciekawych modyfikacji. Dlatego przygotowaliśmy dla Was zestawienie najbardziej godnych uwagi fanowskich dzieł, z którymi warto rozpocząć przygodę z modyfikowaniem tego tytułu.
Jak instalować mody do Terra Invicta?
Są dwie metody instalowania modyfikacji.
Metoda #1
Najprostsza to przez Steam Workshop. Nie wszystkie projekty ją jednak wspierają, a do tego część z nich przy próbie takiego zainstalowania powoduje błędy.
Co jeśli mod nie działa?
Jeśli macie problem z jakimś modem ze Steam Workshop, warto spróbować przenieść go z folderu „...Terra Invicta\Mods\Enabled” do „...Terra Invicta\Mods\Disabled” i skasować go w „... Enabled”. Wtedy po aktywacji moda w managerze często wszystko zaczyna działać prawidłowo.
Metoda #2
Drugi sposób polega na ręcznym instalowaniu modów. Jest on prosty – wystarczy wypakować archiwum z modem i skopiować folder modyfikacji do „...Terra Invicta\Mods\Disabled”. Następnie aktywować projekt w menu, w managerze modów gry.
Unity Mod Manager
Najbardziej zaawansowane mody wymagają zainstalowania odrębnego programu o nazwie Unity Mod Manager. Zainstaluj to narzędzie dla Terra Invicta za pomocą metody DoorstopProxy (pojawi się w instalatorze UMM).
Mody korzystające z Unity Mod Managera najczęściej instaluje się tak samo jak standardowe, czyli umieszczając ich folder w „...Terra Invicta\Mods\Disabled”. Kilka wymaga jednak zainstalowania modyfikacji przez UMM (informacje o tym znajdziecie w opisach projektu), co robimy, przeciągając archiwum z modem na otwarte okno Unity Mod Managera.
To podstawowe metody, ale nie jedyne. Kilka modów ma inne sposoby instalacji, które znajdziecie opisane na naszych stronach z mirrorami tych modyfikacji.
Wielu z autorów poniższych modów udzieliło nam zgody na hostowanie mirrorów. W przypadku modów, na których hostowanie zgody nie otrzymaliśmy, w artykule znajdziecie linki do ich oficjalnych stron.
Jak widać, modyfikowanie gry od strony technicznej bywa mocno zakręcone. Wynika to z tego, że scena moderska do Terra Invicta dopiero się rodzi, a gracze eksperymentują z tym, co jest możliwe, dlatego wszystko to nie jest jeszcze ustandaryzowane.
Detain and Assassinate Unknown – łatwiejsze zabójstwa i porwania
Zacznijmy od czegoś prostego, ale bardzo przydatnego. Detain and Assassinate Unknown sprawia, że misje Detain/Assassination (pojmanie/zabójstwo) nie wymagają już, aby cel był wcześniej badany.
To logiczna zmiana, która czyni rozgrywkę bardziej realistyczną, jednocześnie zapewniając większą swobodę przeprowadzania akcji na Ziemi.
Economic Equalization Overhaul – znacznie ulepszona ekonomia
Po rozgrzewce z Detain and Assassinate Unknown pora na coś znacznie bardziej rozbudowanego. Economic Equalization Overhaul to obecnie największy oraz najważniejszy mod do Terra Invicta. Jeśli postanowicie zainstalować tylko jeden projekt z tego zestawienia, powinna być nim właśnie ta modyfikacja.
Mod naprawia najpoważniejsze problemy z warstwą ekonomiczną gry. W podstawowej wersji pewne kwestie, takie jak wielkość kraju, koszty kontroli czy użyteczność danej nacji, są ustawione mocno kontrowersyjnie – w sposób, który nie oddaje prawdziwego potencjału danych narodów. Powoduje to dziwne rzeczy, np. małe kraje okazują się niesamowicie skuteczne w takich dziedzinach jak programy kosmiczne i wojsko.
Economic Equalization Overhaul rozwiązuje najpoważniejsze problemy związane z ekonomią. Autor gruntownie przebudował tę warstwę gry, starannie przerabiając statystyki wszystkich państw oraz zależności między nimi. Skutkiem jest znacznie bardziej realistyczna i różnorodna rozgrywka.
Enable Achievements
Jeśli chcecie bawić się modami, bardzo przydatny powinien okazać się mod Enable Achievements. Standardowo gra wyłącza osiągnięcia, jeśli wykryje zainstalowane modyfikacje. Ten projekt je przywraca.
Jako że mod obchodzi ograniczenia narzucone przez autorów, jego zainstalowanie wymaga odrębnego programu w postaci Unity Mod Managera.
PrecisionInfo – więcej danych
Z kolei PrecisionInfo zapewnia bardziej szczegółowe informacje w takich obszarach jak m.in.:
- szansa na powodzenie misji radnych,
- projekty inżynieryjne radnych,
- kategorie badań i nauki,
- czasy przybycia statków.
Brzmi skromnie, ale dane i liczby rządzą rozgrywką w Terra Invicta, więc w rzeczywistości dostęp do tych dodatkowych informacji mocno ułatwia zabawę.
Cybernetic Upgrades
Z kolei mod Cybernetic Upgrades urozmaica rozgrywki polityczne i dyplomatyczne, dodając zestaw ciekawych cyberwszczepów dla członków Rady. Możemy m.in. zwiększyć ich inteligencję czy zamontować im monitor lojalności.
Ponadto mod wprowadza zestaw misji dla każdego radnego.
Newton Mod – naprawiamy fizykę
Newton Mod naprawia jedną z największych nieścisłości w Terra Invicta, czyli ograniczony zasięg broni w kosmosie. W rzeczywistości w pustce kosmicznej nie ma oporu powietrza, więc pociski lecą, aż w coś trafią – i tak właśnie działa to po zainstalowaniu tego moda.
North Atlantic Treaty Organization (NATO) – imperium NATO w grze
Ciekawą propozycją jest również North Atlantic Treaty Organization (NATO). W podstawowej wersji gry tytułowa organizacja potraktowana została mocno po macoszemu – jest relatywnie słaba i łatwo się rozpada. Ten mod to zmienia, a do tego przynosi fascynującą opcję przeobrażenia NATO w nowe państwo i stworzenia prawdziwego imperium na Ziemi.
SolarInvicta
Obok wspomnianego już Economic Equalization Overhaul największą modyfikacją do Terra Invicta jest SolarInvicta.
Projekt ten odblokowuje niedostępne wcześniej pod zabudowę regiony, pozwalając np. stawiać bazy na Antarktyce. Dodaje także kilkadziesiąt stacji orbitalnych oraz możliwość szkolenia kosmicznych marines zrzucanych na Ziemię w specjalnych lądownikach.
Federations Expanded
Z kolei Federations Expanded mocno rozszerza listę możliwych federacji w grze. Dodano m.in. Zjednoczoną Federację Kaukazu, Federację Południowoafrykańską, Unię Ameryki Łacińskiej, Unię Środkowoazjatycką, Federację Bałkańską czy Unię La Platy.
Każda z tych grup została starannie opracowana i oferuje unikalne opcje oraz cechy.
Tiberium Invicta
Fascynująco zapowiada się projekt Tiberium Invicta. Piszemy „zapowiada”, gdyż obecnie jest on w bardzo wczesnej, prototypowej fazie rozwoju, ale już teraz potrafi zapewnić sporo dobrej zabawy.
Celem owego projektu jest odtworzenie w grze rzeczywistości znanej z serii Command & Conquer, a konkretnie sytuacji geopolitycznej z RTS-a Command & Conquer 3: Tiberium Wars, gdyż to w tej odsłonie kosmici przypuścili atak na Ziemię.
Projekt podmienia masę aspektów gry, wprowadza zmiany w rozgrywce i dodaje wiele nowych elementów.
CheatMenu
W przypadku CheatMenu tytuł tłumaczy praktycznie wszystko. Mod dodaje do gry obszerne menu pozwalające aktywować różnorodne cheaty. Nie tylko ułatwiają one rozgrywkę, jeśli ta jest dla Was za trudna, ale również umożliwiają eksperymentowanie z różnymi strategiami i ścieżkami rozwoju, aby potem skuteczniej stawiać opór obcym w sesjach bez cheatów.
Long War – od tego wszystko się zaczęło
Na koniec warto wspomnieć o projektach, od których zaczęła się kariera twórców Terra Invicta. Deweloperzy ci zdobyli uznanie serią modów Long War do gier XCOM: Enemy Unknown oraz XCOM 2.
Celem tych modyfikacji jest znaczne wydłużenie rozgrywki i uczynienie jej trudniejszą oraz bardziej różnorodną, tak abyśmy naprawdę mieli wrażenie toczenia wojny z obcymi. Współgra z tym istotne ulepszenie sztucznej inteligencji oraz rozbudowanie gier o wiele nowych mechanik i elementów.
Sukces obu modyfikacji sprawił, że ich autorzy założyli studio deweloperskie i zaczęli prace nad swoim pierwszym komercyjnym projektem, czyli właśnie Terra Invicta.