autor: Radosław Grabowski
Telefony komórkowe coraz mocniejsze w dziedzinie grafiki trójwymiarowej
Technologia PowerVR, służąca do generowania realistycznej trójwymiarowej oprawy wizualnej, znana jest posiadaczom komputerów osobistych klasy PC od 1996 roku. Wtedy zadebiutowały pierwsze karty graficzne z wbudowanymi procesorami, wykorzystującymi rzeczony system. Z kolei druga linia chipów stała się m.in. jednym z hardware’owych fundamentów słynnej stacjonarnej konsoli Dreamcast ze stajni japońskiej korporacji Sega. Natomiast następnym etapem mają być kieszonkowe platformy elektroniczno-rozrywkowe.
Technologia PowerVR, służąca do generowania realistycznej trójwymiarowej oprawy wizualnej, znana jest posiadaczom komputerów osobistych klasy PC od 1996 roku. Wtedy zadebiutowały pierwsze karty graficzne z wbudowanymi procesorami, wykorzystującymi rzeczony system. Z kolei druga linia chipów stała się m.in. jednym z hardware’owych fundamentów słynnej stacjonarnej konsoli Dreamcast ze stajni japońskiej korporacji Sega. Natomiast następnym etapem mają być kieszonkowe platformy elektroniczno-rozrywkowe.
Koreański koncern Samsung uzyskał właśnie od firm ARM i Imagination Technologies licencję na zaimplementowanie w nowoczesnych telefonach komórkowych osprzętu spod znaku PowerVR MBX, dołączając tym samym do Hitachi i Sharp. Spowoduje to, że mobilne aparaty będą oferować znakomitej jakości obraz przestrzenny, renderowany w czasie rzeczywistym przy niewielkim zużyciu energii.