autor: Miriam Moszczyńska
Valve mogło to zrobić lepiej, modele postaci w CSGO wciąż wywołują kontrowersje
Hitboxy w CSGO od siedmiu lat pozostawiają wiele do życzenia. Valve, chcąc uczynić rozgrywkę bardziej realistyczną, jedynie ją utrudniło, co udowodnił jeden z graczy FPS-a.
Źrodło fot. powyżej steamcommunity.com
Headshoty w CSGO to nie tylko kwestia pamięci mięśniowej i treningu, ale również hitboxów, które w niektórych przypadkach robią wielką różnicę. Jeden z graczy postanowił porównać rozmiar głów modeli postaci w FPS-ie i wyniki nie napawają optymizmem.
Modele z największymi głowami
W CSGO znajduje się 136 modeli agentów, które Ansimist uporządkował według hitboxów znajdujących się na ich głowach. Różnica najmniejszej oraz największej objętości hitboxów to aż 16,75% w przypadku modeli dla terrorystów oraz 10,32% u antyterrorystów. Najgorzej w całym podsumowaniu wypadają modele jednostki SAS.
Ansimist poza stworzeniem tabeli, w której wyszczególnił dane dla każdego modelu, stworzył również podsumowanie map. Jak możecie się domyślić, podzielone są one względem tego, gdzie spotkamy agentów, u których występuje największa rozbieżność w objętości hitboxów.
Najbardziej wyrównanymi mapami okazały się:
- Verigo
- Agency
- Breach
Zaś tymi, na których ta różnica jest największa są:
- Anubis
- Inferno
- Mirage
Valve przeholowało
Takie różnice w hitboxach obecne w CSGO są najpewniej od września 2015 roku. Wtedy też Valve wprowadziło do FPS-a aktualizację, która zmieniła nie tylko animacje, ale w dużym stopniu odmieniła to, jak działają hitboxy, dzieląc modele agentów na kapsuły.
Graczom oczywiście nie podoba się to, jak wielkie różnice dzielą głowy modeli (jakkolwiek komicznie by to nie brzmiało). Wielu z nich twierdzi, że jest to wręcz nieakceptowalne i Valve powinno wyrównać owe wartości.
To szalona rozbieżność, jeśli weźmiemy pod uwagę liczbę rund, meczów i odległości w CSGO – napisał FutinYass.
Fajnie byłoby zobaczyć aktualizację, która wprowadziłaby zmiany QoL np. jednolite hitboxy, uniemożliwienie wyrzucenia kogoś podczas przerwy w grze, stałe mapy społeczności na Wingmanie itd. – napisał Draemeth.
I choć dane jasno wskazują na rozbieżność pomiędzy objętością hitboxów, to nie możemy traktować tego jako copium. Tak, od 7 lat gracze uczestniczą w niesprawiedliwej konkurencji na niektórych mapach, jednak brak umiejętności i cela to inna sprawa.