Tales of Phantasia - legendarne jRPG zadebiutowało na amerykańskim App Store
Z amerykańskiego i kanadyjskiego App Store można już pobrać mobilną wersję klasycznego japońskiego RPG-a zatytułowanego Tales of Phantasia. Edycja europejska ma zadebiutować już wkrótce.
W amerykańskim i kanadyjskim App Store zadebiutowała anglojęzyczna wersja Tales of Phantasia, czyli legendarnego konsolowego RPG-a, który zapoczątkował jedną z najdłuższych i najpopularniejszych serii z tego gatunku. Obecnie gry nie można kupić w Europie, ale pojawienie się jej na naszym kontynencie jest jedynie kwestią czasu.
- Tales of Phantasia na amerykańskim App Store
Mobilne Tales of Phantasia zostało mocno zmienione w porównaniu z 16-bitowym pierwowzorem. Przede wszystkim grę przestawiono na model darmowy z mikropłatnościami. Z pierwszych opinii graczy wynika, że bez wydawania prawdziwych pieniędzy jest dosyć ciężko, ale po zakupieniu za pięć dolarów bonusa do gromadzenia doświadczenia zbalansowanie rozgrywki przestawia się w tryb znany z konsol i można już spokojnie przejść grę bez potrzeby jakichkolwiek innych mikropłatności. Ponadto poprawiono grafikę, zwłaszcza podczas eksplorowania mapy świata.
Tales of Phantasia zadebiutowało w 1995 roku na konsoli SNES i niestety zarówno ta wersja, jak i wypuszczona trzy lata później edycja na PlayStation, nigdy nie doczekały się premiery anglojęzycznej. Grupa fanów opracowała jednak własną łatkę lokalizacyjną. Gra ukazała się z oficjalnym tłumaczeniem dopiero w 2006 toku, wraz z debiutem konwersji na konsolę Gameboy Advance.
Dziewiętnaście lat temu Tales of Phantasia było produkcją prawdziwie przełomową. Rozmiar gry był ogromny i wymusił zastosowanie po raz pierwszy kartridża o objętości 48 megabitów. Produkcja zachwycała dwuwymiarową grafiką z postaciami zaprojektowanymi przez popularnego artystę komiksowego Kōsuke Fujishimę. Fabuła rozpoczynała się od standardowego wymordowania wioski bohatera przez siły zła, ale scenariusz szybko się komplikował i oferował możliwość obserwowania wydarzeń z kilku różnych perspektyw. Autorzy przygotowali również bardzo nietypowy zręcznościowy system walki, wzorowany na dwuwymiarowych bijatykach, w którym ręcznie wyprowadzaliśmy ataki jednym bohaterem, a resztę drużyny kontrolowała sztuczna inteligencja.