Takiej gry na PC prawdopodobnie jeszcze nie było. Rozgrywka w Screenbound toczy się jednocześnie w dwóch i trzech wymiarach
Screenbound to nietypowy projekt, w którym poruszamy się równocześnie po tym samym świecie przedstawionym w dwóch i trzech wymiarach.
W segmencie gier AAA zwykle nie ma miejsca na kombinowanie z nowymi, odważnymi pomysłami, a większość produkcji opiera się raczej na utartych schematach skrojonych pod jak największą sprzedaż. Na szczęście tam, gdzie duże firmy zawodzą, na ratunek przychodzą studia indie.
Na horyzoncie pojawiła się interesująca platformówka z konceptem, którego na PC prawdopodobnie nigdy wcześniej nie widzieliście. Dotąd tego typu rozwiązania znajdowaliśmy co najwyżej (i nie w tak rozbudowanej formie) w grach rodem z dwuekranowych konsol Nintendo – DS i 3DS.
Screenbound to „platformówka 5D”
Screenbound, tworzone przez studia Those Dang Games i Crescent Moon Games, to „gra polegająca na rozpraszaniu”, a po obejrzeniu nagrań z rozgrywki, rzeczywiście ciężko się z tym stwierdzeniem nie zgodzić. W grze musimy bowiem skupiać się równocześnie na otaczającym nas trójwymiarowym świecie, jak i ekraniku trzymanej przez bohatera konsoli, przedstawiającym ten sam świat, tyle że w dwóch wymiarach.
Poruszając się po poziomie 3D w trybie FPP, sterujemy równocześnie postacią widoczną na ekranie trzymanej przez nas konsoli przypominającej Game Boya. Stąd wzięło się zaproponowane przez twórców określenie „platformówka 5D”, oznaczające po prostu połączenie 3D i 2D. Co ciekawe, wrogowie pojawiają się tylko na wewnętrznym ekranie, więc aby ukończyć dany poziom, trzeba zwracać uwagę na elementy w obu perspektywach.
Produkcja otrzyma edytor poziomów 2D, na podstawie których automatycznie zostanie wygenerowany otaczający nas świat 3D. Ten element nie został jeszcze zaprezentowany, ale w zależności od jego złożoności, może zaoferować graczom naprawdę spore możliwości.
Deweloperzy mają też inne ciekawe pomysły na urozmaicenie rozgrywki, którymi chętnie dzielą się na swoim profilu w serwisie X. Niedawno zaprezentowano opcję przybliżania ekranu konsoli, co ułatwia nieco namierzanie wrogów.
Mam pomysł na fajny element zagadkowy 2D do rozgrywki w 3D, związany z płytkami naciskowymi. Jeśli skoczycie na jedną w widoku 2D, ta opadnie. Natomiast płytka w widoku 3D podniesie się. Prawdopodobnie w grze będzie wiele tego typu rzeczy.
Screenbound wciąż jest na wczesnym etapie produkcji, więc nie znamy jeszcze choćby przybliżonej daty premiery. Gra otrzymała już jednak swoją kartę w serwisie Steam, więc jeżeli jesteście zainteresowani, to możecie dodać ją do listy życzeń.