autor: Tomasz Wróblewski
TA Spring – silnik stworzony przez graczy
Total Annihilation to RTS, który, pomimo sporego już wieku (jego premiera miała miejsce w 1997 roku), szczyci się bardzo liczną i aktywną społecznością graczy. Jedną z perełek tej wspólnoty jest grupa Swedish Yankspankers, która wsławiła się stworzeniem naprawdę profesjonalnych dodatków i modyfikacji do swojej ulubionej gry. Obecnie wspomniany zespół pracuje nad autorskim, trójwymiarowym silnikiem o nazwie TA Spring, który ma mieć zastosowanie w tworzeniu gier z gatunku strategii czasu rzeczywistego.
Total Annihilation to RTS, który, pomimo sporego już wieku (jego premiera miała miejsce w 1997 roku), szczyci się bardzo liczną i aktywną społecznością graczy. Jedną z perełek tej wspólnoty jest grupa Swedish Yankspankers, która wsławiła się stworzeniem naprawdę profesjonalnych dodatków i modyfikacji do swojej ulubionej gry. Obecnie wspomniany zespół pracuje nad autorskim, trójwymiarowym silnikiem o nazwie TA Spring, który ma mieć zastosowanie w tworzeniu gier z gatunku strategii czasu rzeczywistego.
Projekt był przez długi czas trzymamy w tajemnicy, teraz opublikowano jednak pierwsze screenshoty i filmy pokazujące jego możliwości. Engine obecnie pozwala na deformację terenu w czasie rzeczywistym i grę sieciową, a jest to tylko część jego przyszłych możliwości, ponieważ twórcy chcą przynajmniej dorównać rozbudowanemu silnikowi Total Annihilation. Finalna wersja rozpowszechniana będzie za darmo (nie jest jeszcze przesądzona kwestia dostępu do kodu źródłowego) za mniej więcej miesiąc.
Pozostaje mi tylko zaprosić do oglądania udostępnionych obrazków, oraz na oficjalną stronę TA Spring.