Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Szefowie Naughty Dog przeciwni związkom zawodowym; crunch ma być korzystny dla pracowników

31.08.2021 09:46
1
18
zanonimizowany1362976
18
Konsul

Musieli się pomylić, okazjonalny Crunchips jest korzystny.
Crunch, czyli nadgodziny w pracy, nie są korzystne, bo prowadzą do wypalenia pracownika.

Ale tak to jest jak patrzy się na zysk krótkotrwały, a nie długotrwały.
Traktują pracownika jak coś co się zużyje i wymienią na nowy.
A potem mają problem, bo nie zrobi tego tak efektywnie jak poprzednik, ale co zarobi firma w danym kwartale, to ich. Inwestorzy się ucieszą.

post wyedytowany przez zanonimizowany1362976 2021-08-31 09:47:17
31.08.2021 10:16
Persecuted
4
14
odpowiedz
Persecuted
153
Adeptus Mechanicus

Crunch to takie trochę magiczne słowo, które pozwala nieco rozwodnić cały proceder w oczach dziennikarzy czy graczy, a w rzeczywistości chodzi po prostu o wymuszanie na pracownikach setek czy nawet tysięcy morderczych nadgodzin (bo crunch w tej branży potrafi się ciągnąć latami). O ile odbywa się to na małą skalę i za zgodą pracowników, to jeszcze można to zrozumieć (w końcu taka jest charakterystyka tej pracy, że wszystko musi być zazwyczaj gotowe na miesiąc temu, bo terminy gonią, a robota w tyle), ale niestety w większości przypadków to się przeradza w patologię, która wypala pracowników, odbierając im pasję i zapał do pracy, niszcząc zdrowie psychiczne i fizyczne, a nawet rozbijając rodziny (bo męża / żony nigdy nie ma w domu).

A szefostwo Naughty Dog niech nie mydli oczu, bo nie bez powodu w branży nazywa się ich Crunch Dogiem, który nawet nie rekompensuje trudów pracy porządnym wynagrodzeniem. Kuszą utalentowanych ludzi prestiżową otoczką (praca z najlepszymi i możliwość brania udziału w tworzeniu hitów na miarę gry roku), a potem następuje zderzenie z rzeczywistością...

post wyedytowany przez Persecuted 2021-08-31 10:17:16
31.08.2021 13:43
A.l.e.X
👎
24
9
odpowiedz
2 odpowiedzi
A.l.e.X
152
Alekde

Każdy biorobot jest korzystny dla szefa. Najlepiej aby nie miał imenia a numer oraz żywił się saszetkami spał po 6 godzin w tym wc. Publicznie przyznawać się do chęci wyzysku innego człowieka to trzeba być debilem.

post wyedytowany przez A.l.e.X 2021-08-31 13:45:07
31.08.2021 11:16
dzl
10
4
odpowiedz
dzl
108
John Yakuza

Pamiętam jak Jonhatan Cooper (były animator w ND) wypowiedział się odnośnie kultury pracy w tym studiu:

https://twitter.com/GameAnim/status/1238199401673154560

Tak ich cisnęli przed pokazaniem dema, że jeden z jego kolegów został hospitalizowany z przepracowania. Mnie podejście Druckmana do tematu nie dziwi, wystarczy wejść na jego tt by zobaczyć, że to zwykły narcystyczny egoista.

Związki zawodowe to jedno, ale kultura crunchu musi się w końcu skończyć.

31.08.2021 12:50
15
4
odpowiedz
zanonimizowany1359977
9
Senator

Pojawienie sie Crunchu zwiastuje najczęściej kilka rzeczy, najważniejsze to:
- zła organizacja czasu, ekipa sie nie wyrobila- wina manadżmentu/Prezesa
- za duzo mieszania podczas produkcji, anulowanie, usuwanie gotowych fragmentów gry itd. wina madżmentu i Prezesa, ktoremu sie nie chce managerow wsiąść za twarz i poprosic o ogarniecie sie

- nierealne terminy realizacji milestonow. Moze warto planować od razu z 30% zapasem.
Ja jak jade do Klienta to od razu zakladam 30 minutowe opoznienie na drodze minimum.
Jak na drugi koniec Polski to dodaje godzine, najwyzej zjem cos i zatankuje auto na powrót.
Winny szef produkcji, produkt manager.

- brak planowania i mierzenia sił na zamiary. Wiem jakie mam zasoby, ilu programistow, grafikow, animatorow, planuje gre zuzywajaca 80% ich wydajności nie 150%, bo jak sie ktoś zwolni to jest problem.

-atmosfera pracy. Tu nie ma dyscypliny i zdrowego progresu, synchronizacji i dokladnego planowania, tylko indywidualizm i luz bluz przez 3/4 procesu, a pod koniec nerwy i przemęczenie

Pozniej mozna szukac innych pierdolowatych problemów.
Poza tym po co podawac date premiery gry jak nie jest ona chodzby w becie?
Bethesda dobrze robi, podaje date premiery na kilka miesiecy przed premiera.
Czy Rockstar, zapowiada gre pol roku przed premierą.
To szanuje, nie ma zawracania dupy jak nie masz jesscze gry prawie gotowej.
Siedz cicho i rób sobie ta gre, a jak idziesz do ludzi to nie z jakims filmikiem tylko odrazu z prawie ukonczona gra.
Nieralne? U dziadów tak, u szanujacego siebie i innych developera to standard.

31.08.2021 13:30
KMyL
😂
20
4
odpowiedz
KMyL
119
SnowflakesEverywhere
Image

dzl
Pamiętam jak Jonhatan Cooper (były animator w ND) wypowiedział się odnośnie kultury pracy w tym studiu:
Proszę nie wypominać takich fragmentów przeszłości: The Last of Us:Part II to najlepsza gra video ever, Neil Druckmann i jego best psiapsiółka, która np. (np., bo to nie jedyny jej problem) ma problem z tym, że kobiece Mandalorianki(?) w serialu Disneya mają zbroje skrojone pod kobiece piersi, niech nikt nie pisze i niech nie pamięta, a jak pamięta, to niech zapomni o Amy Hennig, czyli jednej z tych osób, której gracze zawdzięczają fantastyczne pierwsze części Uncharted - jej odejście nijak ma się z "kursem" jaki objęło ND, a w ogóle jeżeli ktoś się nie zgadza z "emejzingiem" The Last of Us: Part II, to jest płaskoziemcą i koniec.

post wyedytowany przez KMyL 2021-08-31 13:32:44
31.08.2021 13:11
😂
16
3
odpowiedz
zanonimizowany523693
23
Pretorianin

Jak widać po szefach tej firmy: bezczelność nie ma granic. Podobnie jak ludzka głupota, no ale to już Einstein przewidział.

31.08.2021 14:32
25
3
odpowiedz
3 odpowiedzi
dareqe
47
Pretorianin

Niedobrze się robi jak się czyta niektóre komentarze. I jak na świecie ma nie być niewolnictwa jak wszystko co się liczy dla ludzi to kasa. To ohydne, że tylu ludzi broni interesów korporacji. Rozumiem, że korporacja ma zarabiać i taki jest jej cel ale żeby bronić przymusowych nadgodzin to już się w głowie nie mieści. Pewnie jestem hipokrytą bo gram w gry komputerowe pochodzące z 'crunchu' ale nigdy w życiu bym nie bronił tego procederu.

31.08.2021 10:32
Kadaj
7
2
odpowiedz
5 odpowiedzi
Kadaj
68
Konsul

No cóż, przemęczony crunchem pracownik potrzebuje crunchu, bo musi mieć 12 godzin na zrobienie czegoś, co wypoczęty ogarnąłby w 8. xD

A że wszelakie związki zawodowe to rak, inna kwestia. ; p

31.08.2021 12:42
keeper_4chan
😂
14
2
odpowiedz
keeper_4chan
104
Generał
Image

Crunch jako przykład złego planowania ma być korzystny?

Oj panie Areczku, w tych czasach to jest dla pana dobra.

post wyedytowany przez keeper_4chan 2021-08-31 12:42:44
31.08.2021 09:58
misterŁŁ
😎
2
1
odpowiedz
misterŁŁ
89
Generał

Crunch to porażka zarządu. Widać wybrali być porażką.

Trzeba być bardzo oderwany od rzeczywistości by coś takiego powiedzieć w obecnej sytuacji.

To tak jakby samotny gość bez żadnej ochrony stojąc przed wściekłym tłumem, które ma widły i pochodnie, powiedziałby im by walili.
jedno jest pewne: usłyszymy na pewno, że dojedzie do zwolnienia w ND i jak skulone tchórze zaprzeczą, że mieli takie zdanie.

post wyedytowany przez misterŁŁ 2021-08-31 10:07:47
31.08.2021 13:43
Marder
23
1
odpowiedz
Marder
261
Senator

a w ogóle jeżeli ktoś się nie zgadza z "emejzingiem" The Last of Us: Part II, to jest płaskoziemcą i koniec.
Ale ona naprawdę jest dobra bez względu na to kto ją zrobił i czy był crunch czy nie był.
Co do samego zjawiska "nadgodzin" również uważam że to jest chamstwo i współczesny rodzaj niewolnictwa.

31.08.2021 10:26
Karollo
😂
5
odpowiedz
7 odpowiedzi
Karollo
49
Zbawca Khorinis

Przy ich ostatniej "grze" coś im ten crunch nie wyszedł

31.08.2021 10:37
DocHary
8
odpowiedz
DocHary
76
Unclean One

Sugerowałbym TvGry/TvFilmy stworzyć materiał porównujący działalność w filmówce vs deweloperce pod kątem nadgodzin/crunchu.
Wiadomo, że łatwo nie jest nigdzie, ale jakoś nie widzę takich newsów w branży filmowej, która wydaje mi się o wiele bardziej ustabilizowana, terminowa. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że może to wyglądać inaczej, ale z mainstreamowych źródeł ewidentnie widać znacznie wyższą dawkę chaosu w deweloperce.

PS: Polecam od TvFilmy "Najbardziej przeklęty film familijny", dopiero obejrzałem i stąd moja sugestia

post wyedytowany przez DocHary 2021-08-31 10:42:53
31.08.2021 11:08
9
odpowiedz
zanonimizowany1342829
9
Generał

Czemu mnie nie dziwi że to akurat szefowie Naughty Dog takie bzdury pierniczą...

31.08.2021 11:22
sakkra
😜
11
odpowiedz
1 odpowiedź
sakkra
72
Generał

No nie dziwię się bo u mnie w pracy ludzie zabijają się o nadgodziny - x1.5 lub podwójna stawka tak więc większość ludzi chętnie przychodzi na dodatkowe godziny do pracy. Na szczęście nikogo do tego nie zmuszają bo ja im za tą przyjemność serdecznie dziękuję ;)

31.08.2021 11:31
12
odpowiedz
zanonimizowany323093
95
Pretorianin

Normalna firma ma dla developerów elastyczny czas pracy: siedzisz dłużej jak musisz czy akurat jesteś w połowie i wolisz dokończyć niż przerwać; odbierasz godziny kiedy ci wygodnie.

Gamingowa developerka oferuje nadgodziny non stop ale za to za pół lub 1/3 normalnej pensji ;) i potem się dziwicie, że są bugi.

31.08.2021 13:24
😜
17
odpowiedz
dawidfranek
98
ILoveBoobies

Taaa, jasne. A ulubiona przekąska twórców gier to Crunchipsy.

31.08.2021 15:34
26
odpowiedz
zanonimizowany707426
47
Generał

Naughty Dog, a taki ładny był - amerykański.

31.08.2021 17:21
29
odpowiedz
Balgruuf
49
Konsul

Jeśli ktoś w porę nie weźmie się za korporacje to cała zachodnia cywilizacja cofnie się do średniowiecza, gdzie 90% społeczeństwa nie miało praktycznie żadnych praw ani majątku i pracowało dla elit w postaci szlachty i biskupów, a jak ktoś się wyłamywał albo chciał utworzyć konkurencję, to albo był karany dla przykładu albo tracił wszystko co miał i kończył żebrząc na ulicy.

31.08.2021 18:09
Polterghost
😂
30
odpowiedz
Polterghost
56
Pretorianin

"Crunch zły!" mówi polski konsument, po czym następnego dnia idzie do swojej pracy i bez jęknięcia robi nadgodziny, bo szef kazał robote skończyć. Dalej stwierdza, że "No cóż, takie życie. Gdzieś trzeba pracować. Przecież się nie zwolnię."

31.08.2021 20:29
32
odpowiedz
Atreus
141
Senator

Poczytajcie o 996 w Chinach. To jest dopiero hardkor.

31.08.2021 22:02
Airwaves
👍
33
odpowiedz
Airwaves
10
Chorąży

Adam Badowski lubi to

31.08.2021 13:26
Uruk-Hai666
19
odpowiedz
3 odpowiedzi
Uruk-Hai666
56
Generał

To właśnie przez sztucznie nakręcany hajp i 10/10 przed premierą dla gry ND znienawidziłem PS i wszystko co z tą konsolą związane, a ten mówi jeszcze że crunch dla pracowników jest dobry, nie chciał bym w takim środowisku pracować. Czekam teraz na podobną aferę jak w Blizzardzie w tym studiu, molestowanie, mobbing itd.

31.08.2021 16:58
SpookyYuuki
27
odpowiedz
SpookyYuuki
65
Generał

Patrząc na powalającą jakość ich gier to jakoś mnie nie dziwi crunch i opinia szefów.

31.08.2021 17:07
28
odpowiedz
Zigdris
114
Pretorianin

Nikt nikogo na siłę nie trzyma.

31.08.2021 10:30
marcing805
6
odpowiedz
2 odpowiedzi
marcing805
196
PC MASTER RACE

Jakby to tylko strefy growej dotyczyło. Czy zostawanie po godzinach w pracy nie jest też obecne w innych branżach? Na takiej samej zasadzie, bo trzeba coś skończy, bo klient czeka, bo można bardziej dopracować jakiś projekt, bo musisz zostać, bo nie ma nikogo na zastępstwo. Kto chce to akceptuje taki stan rzeczy, bo mu to odpowiada a kto nie, ten już ma problem. To wszystko zależy od indywidualnych preferencji pracownika. Kto pracuje byle do 14, 15, odbija kartę w zakładzie i już go nic więcej nie interesuje, bo własna praca go nudzi i nie fascynuje i myślami jest gdzie indziej, to tego nie rozumie.

31.08.2021 12:22
😂
13
odpowiedz
2 odpowiedzi
makaronZserem
43
Generał

A gdyby to był news o CDPR to szambo by w komentarzach wybiło, ale to jest Sony i ND (które mają wieloletnią tradycję w crunchu pracowników), więc ich już można gloryfikować, oni mogą.

To pokazuje ile osób tutaj i nie tylko, to zwykli hipokryci.

post wyedytowany przez makaronZserem 2021-08-31 12:23:03
31.08.2021 13:25
18
odpowiedz
5 odpowiedzi
PCMREpic
42
Konsul

W branże kreatywną nadgodziny są wpisane automatycznie. Jest to normalna rzecz i każdy kto idzie pracować w takim sektorze jest tego świadomy. Czasu potrzebnego na wykonanie pracy kreatywnej nie da się łatwo obliczyć.
Płacz, że "musisz" siedzieć po godzinach, to po prostu głupota tych ludzi. Nie chcesz nadgodzin, to nie idź do pracy, gdzie to jest standardem i zawsze będzie. To jakby osoba kopiąca dołki ręcznie zaczęła zakładać związki, bo pracuje ciężko fizycznie i nie daje już rady. Związki zawodowe to zło, bo przynosi więcej szkód niż pożytku. To wolny rynek powinien takie kwestie regulować samoistnie. Są ludzie którym pasuje zapierdzelanie przy komputerze po 16h dziennie, by piąć się w górę, być lepszym i robić to co się chce w życiu, to nikomu nic do tego. Jak komuś nie odpowiada praca ponad normę, to niech nie idzie do tej branży, albo niech nie bierze się za ambitne projekty, tylko siedzi w jakiej małej firmie reklamowej mającej większe zlecenie raz na dekadę.

post wyedytowany przez PCMREpic 2021-08-31 13:26:03
31.08.2021 10:14
👎
3
odpowiedz
zanonimizowany1298344
58
Konsul

Crunch jest zły, ale te związki zawodowe zwykle przeradzają się w szkodliwy rak. Nie jest to rozwiązanie na problemy tej branży.

31.08.2021 13:31
21
odpowiedz
Natanoslav Drejkovski
9
Konsul

gratuluję odkrycia nadgodzin , ile macie lat ? 15 ?

31.08.2021 18:18
Olekek
31
odpowiedz
Olekek
0
Centurion

Na golu ludziom już nawet nagłówków sie nie chce do końca doczytać? xD
Chcą popracować na jakimiś rozwiązaniami, by nadgodziny były bardziej satysfakcjonujące dla pracowników, a nie że oni cieszą się z tego, że muszą ciągle nadgodziny narzucać dla pracowników. Dla szefostwa nie ma znaczenia czy Ty będziesz pracował 10 czy 12h, bo masz wykonać zlecenie. Mówią o tym, by wprowadzić jakieś zmiany, ale też są świadomi, że nic to nie da, bo takie sytuacje są rzeczą normalną w takiej pracy.
Większość u nas zasuwa ponad 8h, a teraz wielkie oburzenie, że ktoś chce więcej pracować. Może zamiast pisać durne komentarze o uciśnionych amerykanach w amerykańskich korpo, polecicie do Chin walczyć z ludzmi, którzy sprzeciwiają sie ustawie o ograniczeniu grania przez dzieci? Bo w waszej głowie przecież człowiek nie potrafi sam zdecydować czy godzi sie na nadgodziny, ale prace w wymarzonym zawodzie czy nie, czy potrafi zagospodarować mądrze czas dziecka itd. Dla Was to najlepiej jakby nad każdym człowiekiem stał człowiek z batem i za niego decydował.

31.08.2021 13:42
22
odpowiedz
9 odpowiedzi
zanonimizowany767782
113
Senator

Bo jak ktoś chce stworzyć wybitne dzieło to musi się 'poswiecic', jak robisz coś lajtowo i krótko to nigdy efekt nie będzie tak dobry

Taki Amazon jest dzisiaj na szczycie, bo tam trzeba zapierniczac

I tak twórcy gier mają naprawdę dobrze, bo oni to przynajmniej zarabiają krocie

Wiadomość Szefowie Naughty Dog przeciwni związkom zawodowym; crunch ma być korzystny dla pracowników