To już troche sie faktycznie zapedził. Ale że tak znaczący człowiek mówi tak krytycznie o konsoli to juz o czymś mówi. Ale jak już wcześniej wspomniałem i nie tylko ja: Nie należy przekreślać nikogo. Nie wszyscy prodecenci są przecież krytyczni co do PS3 (vide: Hideo Kojima). Przypuszczam że Gabe stworzy choć jedną grę na PS3.
Wow... spory ten pan;)
Metatron mozesz juz spac spokojnie, wyrobiles swoja norme wyszukiwania negatywnych wypowiedzi o ps3
jak mój guru tak mówi, to coś musi w tym byc:)
super game fan, a co ma mówić Hideo Kojima ? Przecież ten człowiek jest właściwie częścią Sony.
zekke -> bo Ci zylka peknie, piszesz jakbys byl jakims fanboyem PS3, w kazdym watku Cie widze, czy Twoim zdaniem jedni z najwiekszych na rynku ( Szef Valve chyba sie do takich zalicza? ) CALKOWICIE sie myla? ja tam nie mam PS3, gdyby ktos mi ja dal to bym pial ze szczescia ( ale razem z tv...). Proponuje, zebys patrzyl bardziej obiektywnie na te wypowiedzi.
tak, nie ma racji ;o lista zapowiedzi nadciagajacych gier jest dluga, gfx w takim motorstorm, lair czy heavenly sword nie odstaje od poziomu 360 do tego sama konsola nie ukazala sie jeszcze w europie wiec moze wypadaloby skonczyc juz te pieprzenie o calkowitej porazce ~~
zekke --> W europie się nie ukazała, ale w Stanach tak. Jestem pewien, że Gabe miał okazję już PS3 przetestować, tym bardziej, że jego firma planuje wkrótce wydać H-L2 na konsole Sony.
Tak więc opinie VIP-ów branży gier można uznać za dosyć wiarygodne i obiektywne (o ile pracują w firmach niezależnych od Sony, Niny, czy MS).
no faktycznie wiarygodne - przedstawiciele najwiekszych studiow twierdza ze ciezko im pisac gry na ps3, o czym to moze swiadczyc? wiekoszc devow z azji juz zaanonsowalo prace nad kilkoma pozycjami na ps3 ale gabe chcialby pewnie jeszcze natrzaskac kasy na epach do hl ktore przechodzi sie w 1 wieczor.
zekke -> "gfx w takim motorstorm, lair czy heavenly sword nie odstaje od poziomu 360" i tutaj jest problem, bo PS3 nie miał doganiać 360, ale go prześcignąć...
ale jak ma go przesciagnac skoro genialnemu gabe`owy ciezko jest pisac na ps3 ;(
to oczywiscie zart :) a tak serio to juz nie chce mi sie po raz 20 pisac kiedy wyszedl xbx a kiedy ps3 i jak ma sie czas obycia devow z konsola do poziomu jej sprzetowego wykorzystania.
a i btw - ps3 nie dogania teraz xbx, stoi na podobnym (jesli nie wyzszym momentami) poziomie.
zekke -> Jeszcze nie stoi, bo Motorstorm itd. jeszcze nie wyszły na PS3.
Kiedy w Lipsku ogłoszono, że EA wycofuje się m.in. z FIFY na otwarcie PS3, z zakulisowymi komentarzami, że development na PS3 ssie z ekonomicznego punktu widzenia, to wiadomo było, że coś cuchnie. Teoretycznie Sony wie co robi, ale tylu specjalistów, zarówno z branży konsolowej, jak i spoza niej (Valve, id Software) miesza peeskę z błotem, że zaczyna to być zastanawiające. Albo spisek, albo Sony przespało tą rundę kompletnie.
prześle link tego artykułu koledze, który cały czas się ze mną sprzeczał mówiąc, że pS3 będzie lepszy no ale wreście mu to udowodnie bo nie chciał słuchać gdy mówiłem, że xbox będzie miał więcej zalet!!
rotfl, no rzeczywiscie kolejna odgrzewana fifa jest wyznacznikiem poziomu konsoli, zenada.
Zekke --> Pisz z sensem. Co ma długość gry do platformy na którą się ukazuje? Widze u ciebie cechy fanboya :).
Napewno wielu developerów za punkt honoru stawia sobie robienie gier na PS3, bo to w końcu wielka i słynna marka playstation! Ale skoro znajacy się na swojej robocie programiści mówią, że lepiej pracuje im się z xboxem to coś jest na rzeczy.
---> zekke
Nic nie jest dla ciebie wyznacznikiem zaniżenia poziomu konsoli Sony, to wiemy.
Natomiast niezaprzeczalnie EA ma nosa do interesów, tj. wie, gdzie warto się starać, a poza tym wiele firm bierze z nich przykład, nie ze względu na jakość czy ambicję, lecz kasę. Poza tym - jak widać - tendencja do "wychwalania" PS3 u ludzi z branży gier się utrzymuje.
Popularyzacja Visty tylko podkreśli korzyści ze skoncentrowania się na X360/Vista jako jednej produkcji.
zekke ---> Wiem, że w Twoim magicznym świecie nie ma miejsca na narzekania pod adresem PlayStation 3, ale pozwól, że uświadomię Cię w jednej kwestii. Stosunkowo niedawno prezes Namco Bandai oznajmił, że aby móc zarobić jakiekolwiek pieniądze na grze dedykowanej PS3 (czyli przejść przez próg zwrotu kosztów), należy sprzedać 500 tysięcy kopii tego programu. Jest zatem sporo prawdy w stwierdzeniu, że "development na PS3 ssie z ekonomicznego punktu widzenia".
Zabawny gość z tego Newella, wygłasza własne widzimisię, a potem stwierdza, że to jeszcze czegoś dowodzi :D
UVI - jeśli tak jest to rzeczywiście niewesoła sprawa...
|eLKaeR| -> W takim razie zwracam honor PS3 :).
ha, a ja w pelni popieram gabe'a. ps3 to dno! drozszy, trudniejszy w programowaniu, z porownywalnymi parametrami xbox360. ot moje zdanie.
Judith ---> No tak jest, przynajmniej w przypadku Namco Bandai Games. Jeśli u innych producentów sprawa wygląda podobnie, to życzę powodzenia. Pół miliona za same zwroty, a dopiero potem "zarabiamy".
Judith - no ale widzisz ile osob go broni ;).
U.V. Impaler - w moim magicznym swiecie wazne sa gry i to ze jakis komiczny dev typu EA nie moze wypuscic kolejnej fify na ps3 totalnie mi wisi i nie zmienia mojej opinii odosnie sony, co najwyzej moze potwierdzic to jak wybitnym studiem jest EA :). Co do wypowiedzi prezesa Namco - wszystko jest relatywne, mozesz zatrudnic 200+ ludzi do robienia gry i wtedy ilosc sztuk po jakich gra sie zwroci takze bedzie wieksza wiec ta wypowiedz jest lekko bezsensowna (chociaz z 2 strony czas produkcji znacznie sie skroci i bedzie mozna zajac sie nastepnym projektem).
Patrzac na liste nadciagajacych gier jakos nie widac aby wiekszosc devow miala obawy odnosnie wypuszczania pozycji na ps3 - -
Pilav - nie przeszadzaj, pisalem w kontekscie zyskow i predkosci wypuszczania tytulow.
zekke ---> Koszty gry w tym wypadku nie były mierzone liczbą zatrudnionych ludzi przy projekcie, ale pożerającym dużo kasy procesem tworzenia oprawy graficznej nowej generacji - 8.5 miliona dolarów.
Pamiętam zdanie któregoś z devów z GC - "na PS3 nie wykorzystamy praktycznie ani jednej linijki kodu, robimy praktycznie osobną grę". I teraz pytanie: czy PS3 jest na tyle dobrą i popularną platformą, żeby OPŁACAŁO SIĘ robić na nią każdą grę osobno.
edit:
I pytanie pomocnicze: co jest wygodniejsze dla developerów? Tworzenie jednej gry na dwie platformy na raz, z doskonałym supportem, czy na jedną z supportem, na który coraz więcej liczących się osób narzeka?
Z kidey jest ten news bo mam wrażenie że na forach IGN czytałem to z rok temu......
Nie wiem do czyich odpowiedzi się ustosunkować, może napiszę ogólnie.
W stajni Sony jest kilkanaście świetnych zespołów developerskich które nie mają problemów z PS3 tylko piszą gry. I to z jakim skutkiem- Motorstorm jest 10x lepszy niż dowolny startowy tytuł na PS2. Jakoś nie słyszałem z ust ludzi z Insomniaca że PS3 ssie - panowie narzekali jedynie na to że późno dostali hardware więc z początku pisali na nie istniejącą maszynę.
Wspomniany wcześniej Carmack czy teraz Nevell to goście ze światka PC - i nie dziwię im się, że nie rozumieją architektury PS3 i tak im się podoba PC czy X360, na który gry pisze się podobnie.
Zamiast pisać że wszystko jest ok może przypomnę sytuację z PS2- tam się programowało w assemblerze (prawie wszystko), nikt poza kilkoma osobami nie wiedział jak włączyć antyaliasing, nie było dobrych narzędzi itd itd. Tym razem jest trochę inaczej; Sony kupiło SN Systems, jednego z czołowych dostarczycieli middleware. Dogadało się zarówno z Havoc Systems jak i z Ageią żeby ich biblioteki były dostępne w devkitach. Zadbało o to, żeby w devkitach dostępny był Unreal Engine 3 ze źródłami i przykładowym kodem, stworzyło narzędzia i biblioteki które PS2 dostało rok po starcie. To jednak nie wystarcza gościom przyzwyczajonym do developingu na PC - najlepiej żeby gry się same pisały. A w takim Warhawku kod do wersji pokazywanej na E3 2006 prawie w całości został napisany w C++. Dopiero optymalizacje się robi w assemblerze jak ktoś chce, i większości developerów 1st party się chce, bo wtedy wycisną z konsoli maksimum . API graficzne to OpenGL, które zna masa ludzi, programowanie shaderów roib się w cg - języku napisanym przez nVidię, więc nie wiem doprawdy o co tym ludziom chodzi. I nie rozumiem tego co piszecie że Sony przespało tą rundę - nie przespało, tylko nie wystawia swoich ludzi do wywiadów jak to wspaniale się programuje na PS3, jak to robią looserzy typu Carmack czy Nevell. Wszystko podczas tej rundy jest lepiej niż poprzednim razem, a że niektórym się architektura PS3 nie podoba - cóż, zawsze zostają PC ze swoimi megaHertzami i DirectX.
Dobre gry to nie kwestia narzędzi, tylko ludzi.
Nie wiem skad wynajdujesz te liczby. Tak czy inaczej namco limited zaanonsowalo 4 pozycje na ps3 wiec nie wiem gdzie ten problem z oplacalnoscia. Namco Bandai wypuscilo denne mobile suit gundam (recenzje na poziomie 30-40%) wiec nic dziwnego ze na tym nie zarobia.
Gregor Eisenhorn - a czy z perspektywy gracza wolisz dostac dopracowany tytul na jedna konsole only (np gears of war na nowego xa, ninja gaiden na starego xa, dmc/mgs/soc/gow na ps2) czy robiony na szybko szajs wydany gdzie sie tylko da (np cokolwiek od EA).
zekke ---> Liczby wynajduje z wywiadu, którego prezes Namco Bandai Games udzielił magazynowi Bloomberg. Byłem święcie przekonany, że wyciągniesz na wierzch Mobile Suit Gundam: Crossfire, właśnie dlatego, żeby podkreślić marność studia odpowiedzialnego za powstanie tej gry. Dziwi mnie jednak, że zapomniałeś o Ridge Racer 7, czy ona również jest beznadziejna? W końcu i za tym programem stoi NBG.
Śmieszysz mnie. Gregor Eisenhorn wyraźnie podkreślił, że chodzi o aspekt ekonomiczny, natomiast Ty piszesz: "dev typu EA nie moze wypuscic kolejnej fify na ps3 totalnie mi wisi i nie zmienia mojej opinii odosnie sony, co najwyzej moze potwierdzic to jak wybitnym studiem jest EA". Pewnie, że Ci wisi, tylko ten "komiczny dev" najwyraźniej nie chce tego robić właśnie dlatego, że mu się to nie opłaca. Nie przypominam sobie, żeby EA robiło gry charytatywnie. Każdy chce zarobić.
Jeszcze osobne zdanie do U.V. i Namco Bandai - czytałem ten sam wywiad i jednej rzeczy tam nie znalazłem- mianowicie tego czy 10 grę na PS3 będą robić takim samym nakładem sił i środków co pierwszą - śmiem wątpić. Większość dobrych zespołów na pierwszych 2-3 grach rozwiązuje wszystkie najpoważniejsze problemy, pisze i dopieszcza engine a potem jest z górki.
Z PS3 nie widzę powodu żeby było inaczej. Tzn może być inaczej, bo przy 8 rdzeniach kombinacji ich wykorzystania do problemów programistycznych są setki - już o tym pisałem kiedyś.
No ale na sieci wywiady o tym jak super się programuje PS3 nie istnieją- goście którzy mogliby je udzielać są zbyt zajęci pisaniem Laira czy Heavenly Sword a nie zrzędzeniem że się trzeba trochę zmęczyć żeby zarobić.
Smieszysz mnie, wyraznie napisalem "w moim magicznym swiecie wazne sa gry" ale to pozwoliles sobie elegancko pominac. Nic mnie obchodzi czy takie EA zarabia na kolejnych fifach/nfsach.
Jak wychodzil psx, dreamcast, ps2 tez krzyk ze ciezko programowac.
Ile Valve wydalo gier na konsole? Wiec takiej wypowiedzi brac na powaznie nie sposob.
Bo ciezko nakladem 20% uzyskac zysk 80% (tzn .regula 20/80) i zrobic na 1 silniku kilku godzinowe episody HL - kupilem Sin Episode 1 (bo stary Sin mi sie podobal) i myslalem ze cos rozwale, 3h beigalem robiac w kolko to samo, zabiajac 3 typy przeciwnikow..
DObrze ze CSS jest:)
Jak liczba konsol bedzie z 4-10mln, to juz nikt nie bedzie nic mowil ot. Ja starcie na 360 jak bylo malo sprzetu tez ani ciekawych gier nie bylo za wiele, ani za duzego entuzjazmu.
Ot, wszystko zweryfikuje czas i studia przede wszystkich specjalizujace sie w pisaniu gier na konsole [gdyz rynek konsolowy>rynek pecetowy, chodzi o skale]
--
i jestem za tym aby pisano jak najwiecej exlusivow - to te gry sa najzcesciej hitami - legendami, jak wyzej ktos wspomnial;
Fable / Jade (pc poznie rowniez), Ninja Gaiden - X
Fatal Frame, DMC, Tekken, Finale, Shadow of Collosus, God of War itd itd - ps2
GoW - x360
ps3 - mozna bedzie pisac jak wyjda zapowiedziane i robione tytuly (FFXIII, FFXIII Versun, heavenly, Lair i inne)
Zelda, Sports - Wii
I o takie gry powoduja ze chce sie grac i kupic konsole, bardzo zadko multi-platforms-masowki (masowa produkcja!); sa male wyjatki jak PoP i nadchodzacy Assasic Creed i GTA, ale jest ich zdecydowanie za malo.
Nawiasem - ostatnio strasznie duzo anty sony newsow na GOLu. Lacznie z plotkami z blogow (vide microsoft i capcom - o ktorej mozna bylo w listopadzie poczytac na mniejszych stronach). Bez podawania zrodel nawet. a mialem nie czytac newsrooma gol eh ;). choc czyta sie ze wzgledu na komentarze:-p
zekke ---> Zatem skoro nic Cię to nie obchodzi, to po jaką cholerę wypowiadasz się na ten temat? Przecież Gregor Eisenhorn podjął aspekt ekonomiczny.
albz74 ---> Wątpię, czy w Namco Bandai Games parają się przewidywaniem przyszłości i obliczaniem jakim nakładem sił i środków będą tworzyć dziesiątą z kolei grę na PS3. Z całej wypowiedzi tego prezesa interesujące jest jedno zdanie: muszą sprzedać 500 tysięcy kopii gry (zakładam, że chodziło tu o Ridge Racer 7), żeby móc na tej grze zarobić. Przełóż to na studia i wydawców, którzy niekoniecznie dysponują tak dużymi środkami finansowymi jak ten koncern i odpowiedz sobie na pytanie: ile firm zaryzykowałoby tworzenie gry, która może przynieść konkretne zyski dopiero po długim czasie.
Ten gosc w PSX Extre^^e powinien wygrac konkurs na debila roku. Az sie dziwie jak taki bezmózg zrobił half life
Zekke - ja nie bronię PS3, jeno śmieszy mnie, przynajmjniej w taki sposób wyjęty z kontekstu, sposób "argumentacji" Newella, co by nie było persony w świecie gier dość poważnej. Martwi mnie to co napisał UVI, bo to tak jakby Sony prowadziło politykę "odwrotną" od MS, który podejmuje całkiem sypmatyczne inicjatywy: XBLA, otwarte pole do popisu dla małych, rozwijających się producentów, etc. Czy to oznacza, że programowanie na PS3 ma być czymś w rodzaju "elitarnej umiejętności", dostępnej tylko programistom regularnie tworzącym na PS2 i przyzwyczajonym do tego typu pracy? Nie jest to chyba zbyt rozsądne...
Natomiast pisanie że ktoś taki jak Newell, a zwłaszcza Carmack jest looserem jest wyrazem totalnej ignorancji jeśli chodzi o historie elektronicznej rozgrywki, albo po prostu, przegięciem...
Impaler - Akurat wypowiedz ktorej tak sie uczepiles byla skierowana do ciebie a nie do niego wiec daj juz spokoj, chyba ze poprostu lubisz wyszukiwac pojedyncze zwroty (z pominieciem niewygodnych tresci) i przypieprzac sie do kazdego postu.
U.V. masz więcej niż 10 lat i trochę siedzisz w branży - czy programowanie PS3 w świetle tego co napisałem (OpenGL zamiast jakiegoś Sonowskiego API do Emotion Engine z obowiązkowym assemblerem, open-source'owy Cell z narzędziami programistycznymi i możliwością kodowania w Cell++ zamiast pisania w assemblerze) jest trudniejsze niż na PS2 ? Jeżeli gdziekolwiek można mówić o o wiele większych nakładach to nie w kodowaniu ale w animacji, obiektach 3D, generalnie assetach.
Choć po namyśle dochodzę do wniosku - Namco na PS2 chyba nie miało gry z mniejszym nakładem od wspomnianego i mają takie overheady że muszą sprzedać co najmniej 500 tys żeby zarobić na biura i sprzątaczki :D
Judith - Carmack nie napisał żadnej gry na konsole, Raven napisało coś na Xboxa. Nevell - wydał HL na Xboxa i to całe doświadczenie tych panów z konsolami. Stąd moje zdanie o ich kwalifikacjach oraz przełożeniu ich słów na realia konsolowego świata.
Nie zapominaj o tym że do pisania na PS3 potrzebujesz tylko Linuxa - za darmo i narzędzi - za darmo. To wystarczy do napisania prostej gierki i udostępnienia jej innym - za darmo - niepotrzeba XNA, które nota bene dostało wersję na X360 jakiś czas po tym jak Sony potwierdziło swoje plany z Linuxem i homebrew na PS3. Oczywiście to nie to samo co devkit z bibliotekami i dokumentacją, ale to kosztuje na obu platformach słoną kasę.
Nie chce mi się czytać tych wszystkich komentarzy dotyczących Valve i Id Software.
Czy z PS3 jest naprawdę aż tak źle? Podzieli los Dreamcast'a?
Aniek - to więcej niż pewne
zekke --> jak ja fanboystwa nie lubie... kogo to obchodzi ze PS3 wyszedł rok później? Kogo to obchodzi, że trudno na nim pisać? Ważne właśnie jest to, że narazie Xbox oferuje więcej gier, jest tańszy i ma ładniejsze gry. Poza tym, gry na Xbox'a są bardziej dla mas, przez co lepiej sie sprzedadzą zarówno gry, jak i konsole.
A tobie już żyłka pęka, jak ktoś powie że PS3 jest słaby, może być uszanował czyjeś zdanie? To że tobie bardziej odpowiada PS3 i jego gry, to nie znaczy że jest lepszy od Xbox'a.
P.S. Ja prognozuje, że PS3 przegra tą walkę konsol. Poza japonią, to Xbox 360 będzie miał większą sprzedaż ;)
MaZZeo --> czas pokaże, chociaż Sony jest popularniejsze.
PS Sam za niedługo kupuję... XBOXa 360. Ponieważ więcej gier jest z PCta.
akurat pamietajac cyrk z hl2 gabe wydaje mi sie najmniej wiarygodna postacia w branzy.
a czy ps3 ssie - dowiemy sie za dwa lata. teraz szkoda czasu na eksponowanie zylki na czole.
MaZZeo - przeciez moge to samo napisac o twoim poscie.
Ważne właśnie jest to, że narazie Xbox oferuje więcej gier, jest tańszy i ma ładniejsze gry.
- oferuje wiecej gier bo wyszedl ponad rok wczesniej (a sorry, zapomnialem ze to niewazne :D)
- jest tanszy? relatwywnie, ma mniejszy hdd i brak next gen napedu do filmow
- ladniejsze gry? napisalbym ze ps3 dopiero wyszlo ale to przeciez niewazne ze developerzy nie mieli ponad roku czasu aby zrobic gry, xbx niczym mnie nie zachwycal (jesli chodzi o gfx) do czasu ukazania sie gow
A tobie już żyłka pęka, jak ktoś powie że PS3 jest słaby, może być uszanował czyjeś zdanie? To że tobie bardziej odpowiada PS3 i jego gry, to nie znaczy że jest lepszy od Xbox'a.
A tobie juz zylka peknie ze mam zdanie inne niz ty. Btw - gdzie ja napisalem ze jest ps jest lepsze od xbx? Za to kazdy wszedzie pieprzy jakie to ps3 jest do dupy;)
P.S. Ja prognozuje, że PS3 przegra tą walkę konsol. Poza japonią, to Xbox 360 będzie miał większą sprzedaż ;) ja dla odmiany wole fakty niz prognozy, chyba ze jestes jasnowidzem.
Na koniec moge tylko dodac - jak ja fanboystwa nie lubie
cioruss - ot to to ;).
Nie mam swojego favoryta wśród konsol jakby mnie było stać to bym kupił 360 i PS3. Ale wierze w to że czas zrobi swoje. Jeszcze PS3 nic ciekawego pokazała ale myśle że za pół roku conajmnie połowa przeciwników PS3 zmieni swoje zdanie.
P.S. Sony nigdy nie podzieli los Dreamcasta bo nie pozwoli na to ogromny budżet i wielka sława firmy!
@realsolo [ Pretorianin ]
Fable moim zdaniem jest strasznie słabe, nie wiem co ludzie w nim widzą, jego "rpg'owość" jest według mnie mizerna.
Jade (pc poznie rowniez): Fable przy Jade to jakaś pomyłka, mam nadzieję, że w wersję PC będę się równie dobrze zagrywał, liczę nawet, że lepiej w końcu za obie (na xb i pc) odpowiada ta sama firma, a oni jak nikt, wiedzą co to porządne crpg i prawdziwa gra z klasą.
Co do "Finali" to mogę napisać tylko tyle - odgrzewany kotlet do granic możliwości.
Sony sie poprostu grubo przeliczyło i tyle,zdawało sie im że jak japoniec usłyszy PS3 to zacznie sie trzepać a tu sie okazuje że trzepią sie na słowo Wii.Sprawa przerosła ich ego i muszą sie przyznać do tego że zostali wyruchani bez mydła przez Billa i Nintendo i pora w końcu zostawic sprawe w spokoju i założyć spodnie.
Może i Final to odgrzewany kotlet ale bardzo smaczny.
- oferuje wiecej gier bo wyszedl ponad rok wczesniej (a sorry, zapomnialem ze to niewazne :D)
No bo nieważne. Co to ma do rzeczy dla gracza? Ktoś kto sie niezbyt orientuje idzie do sklepu i patrzy która konsola oferuje więcej gier, i tą kupuje... a jak jeszcze konsola jest DUŻO tańsza, to chyba wybór jest prosty?
Być może ci bardziej obeznani w konsolach inaczej by wybrali, ale pamietaj ze wiekszosc klientów to tacy, którzy wiedza o konsoli tylko tyle, że sie na nim gra :)
- jest tanszy? relatwywnie, ma mniejszy hdd i brak next gen napedu do filmow
Mimo wszystko, to nie tłumaczy takiej różnicy w cenie. Poza tym, śmiem twierdzic, ze wiekszosc ludzi kupuje konsolę do grania, a nie do ogladania filmów. Od tego jest DVD...
- ladniejsze gry? napisalbym ze ps3 dopiero wyszlo ale to przeciez niewazne ze developerzy nie mieli ponad roku czasu aby zrobic gry, xbx niczym mnie nie zachwycal (jesli chodzi o gfx) do czasu ukazania sie gow
Chyba napisałem "narazie"?
A tobie juz zylka peknie ze mam zdanie inne niz ty. Btw - gdzie ja napisalem ze jest ps jest lepsze od xbx? Za to kazdy wszedzie pieprzy jakie to ps3 jest do dupy;)
Absolutnie mnie żyłka nię pęka z tego powodu :) Denerwuje mnie, że ktoś wyraża swoje zdanie, a ty za to atakujesz i oczerniasz. Każdy ma swoje zdanie :)
Na koniec moge tylko dodac - jak ja fanboystwa nie lubie
Haha, zajebisty ze mnie fanboy Xboxa :D Którego nie mam nawet :D. Ja patrze obiektywnie na tą sytuację, i moim zdaniem Xbox 360 oferuje więcej od PS3 za naprawdę dużo niższą cenę. I ci, którzy nie interesują sie japońskimi grami, powinni kupić Xbox 360.
Skończę bo nei chce mi się więcej gadac :)
Co do "Finali" to mogę napisać tylko tyle - odgrzewany kotlet do granic możliwości. no prosze cie....;) grales w jakiegokolwiek finala? Praktycznie kazdy z FFow moglby sie nazywac inaczej i funkcjonowac jako osobna gra rpg.
Krytykuje nie podając argumentów, ale jednocześnie HL2 zmierza na PS3, a skoro ta konsola to nie wypał, to po co grę wydawać? Głupota i tyle, dla mnie nie popisał się tą wypowiedzią.
zekke: 7, 8 ale nie przeszedłem całego, 9, 10 podobnie jak 8, a o pozostałych jak na razie mogę się wypowiedzieć jedynie na podstawie oczytania i zrobiłem to powyżej. Zwyczajnie nic mnie do nich nie ciągnie, szkoda mi na nie pieniędzy. Co do tego, że mogą być uważane jako osobne gry to tak nie jest? Zdaje się tylko X doczekał się pełnoprawnej kontynuacji w postaci X-2 ale mogę się mylić.
MaZZeO- dodałbym, że Ci którzy się interesują grami na PC powinni kupić X360.
Bo o niczym innym się w zasadzie w przypadku X360 nie rozmawia tylko FPSy i gry które wyjdą/nie wyjdą na PC. Prawie wszystkie nadchodzące hity - PC wersja w produkcji albo FPS. Halo 3, Hellgate, Bioshock , mógłbym tak godzinami wymieniać.
pewnie bardzo ciężko im idzie przerabiania half-life 2 na ps3 i dlatego zostało zjechane - tu nie chodzi o sukces tej konsoli w postaci liczby gier tylko przyjazności dla developerów - a valve kojarzy sięz pc a sony pewnie max utudnienia przenoszenia gier z pc na ps3 i odwrotnie - zresztą to normalne u sony i nie ma nic wspólnego z sukcesem komercyjnym (przynajmniej tak było z ps2)
albz74 -> dla mnie najlepsze gry na PC to cRPG, gry Fps sa dobre na godzinke, moze dwie...mysle, ze rynek gier PC jest bardziej roznorodny nic Ci sie wydaje.
Kto ma kupic ps3 i tak je kupi.Osobiscie sam planuje zakup dla takich gierek jak Moto i DMC4.Tyle że tak jak mówiłem Sony troche sie przejechało na swoim ego i tym że ps3 odrazu zostanie pochłonięte przez miliony.
M$ im placi czy co? :D
Hm, tak patrzę sobie na to:
http://www.naughtydog.com/comingsoon/index.html
I chyba leję ciepłym moczem na to co mają do powiedzenia wszyscy 'prorocy' - i jestem przekonany że ta gra będzie miała większą sprzedaż niż 'arcydzieła' FPS typu HL2 na PS3
zgodzę się z U.V.I. nie tak dawno była taka wypowiedź ludzi z Namco. Dodam, że wydaje się iż PS3 wpadło w błędne koło - sprzedaje się mało konsol bo są drogie i nie ma gier, jest mało gier bo jest zbyt mało sprzedanych konsol i developerom nie opłaca się tworzyć gier
sajlentbob - trochę pokręciłeś
jest mało gier - bo za późno wzieli się za ps3 - i na dodatek tylko przez konkurencje więc są w tyle z grami - ale w końcu będzie dużo
cena - nie wiem ale jak na razie zbyt mało produkują konsol więc mogą sprzedać drożej bo i tak wszystko zejdzie jak już się wyrobią z produkcją to mogą obniżyć
Ten idiota nie podał żadnych rzeczowych argumentów, to tylko zwykłe gadanie. Szanuje Nintendo za pomysł ten wii lot to super kontroler tylko że cała reszta u Ninny zawaliła, gry na wii wyglądają gorzej niż na starym xboxie.
Koktajl - większość developerów multi mówi że PS3 jest do kitu.
Pani z Ubi Montreal, robiącego Assassin's Creed, wspomniała nawet że dzięki lepszej obsłudze wielowątkowego silnika, AI w wersji na X360 będzie lepsze.
Wyjątkiem są dobre zespoły developerskie - Visual Concepts, przy pierwszym podejściu do NBA na PS3 (NBA 2K7) stwierdzili że będą w stanie na Cellu 'przepchnąć' więcej matematyki niż na X360. I symulacja ubrań oraz AI jest bardziej zaawansowane na PS3. Także wszystko zależy od developerów - im bardziej ambitni, tym bardziej im się chce i widzą potencjał w maszynie Sony.
Panowie po co te nerwy??? Przecież zawsze na PS3 bedzie można pooglądać filmy DVD...Ha ha ha ha
albz74 - no tak jak zwykle ten sam punkt widzenia. Jak coś lepiej da się zrobić na Xboxie, a nie na PS3 to developerzy do dupy, a jak lepiej na PS3 to rewelacyjne zespoły. Trochę pokrętna ta logika.
Ale walną ! Ale ma racje ! Tak na marginesie....podobny jestem do niego :P Może przejme valve albo coś podobnego zaloże :P Jesli tak to jakieś obniżki dla gola zawsze sie znajdą ;)
Chciałbym żeby większość devów była tak słaba jak ci od AC ;) oczywiście jest kilka zespołów od nich lepsiejszysz to fakt, pzdr!
MarcinRegin - babka walnęła bzdurę, nie widzę w tym pokrętnej logiki. Po prostu nie wiem jak można coś zrobić lepiej na gorszej maszynie, można co najwyżej zrobić inaczej.
A co do teamów no to ciekawe który lepszy - programujący pod DirectX i C++ czy czarodzieje kodu którzy problemy rozwiązują w assemblerze - to trochę tak jak porównywać ludzi robiących strony internetowe korzystając z wizarda w FrontPage od tych którzy dłubią w php.
Coreyy - AC póki co zalicza kilkumiesięczne spóźnienie, ciekawe dlaczego :P
zekke---> twoje wszystkie wypowiedzi sa co najmniej dziwne. Spierasz sie ze ktos prognozuje. Prognozuje prawie każdy, a jak ktos prognozuje ze xbx wygra to uwazasz od razu ze jest fanboyem. Ja bym powiedzial nawet ze ty jestes fanboyem PS3. Ja też mysle ze X-kloc jest blizej wygranej ale zeby nie bylo: uwazam PS3 za bardzo fajna konsole, nawet wolalbym, zeby ono wygralo. OK??