autor: Maciej Myrcha
Szczegóły chipsetu PSP
Firma Sony zdecydowała się podać do wiadomości publicznej szczegóły chipa, który napędzać będzie nadciągającą wielkimi krokami konsolę PSP. Chip łączy w sobie jednostkę centralną, procesor graficzny, procesory odpowiedzialne za zabezpieczenia i media oraz układy zarządzające poborem mocy.
Firma Sony zdecydowała się podać do wiadomości publicznej szczegóły chipa, który napędzać będzie nadciągającą wielkimi krokami konsolę PSP. Chip łączy w sobie jednostkę centralną, procesor graficzny, procesory odpowiedzialne za zabezpieczenia i media oraz układy zarządzające poborem mocy.
Jednostka centralna PSP oparta została na procesorze MIPS R4000 a jej maksymalna częstotliwość pracy to 333MHz. Podsystem graficzny operuje na 512 bitowej szynie i umożliwia rendering na poziomie 664 milionów pikseli na sekundę i 35 milionów poligonów na sekundę. Rdzeń operuje z częstotliwością 166MHz i zawiera 2MB pamięci DRAM. Dodatkowe 2MB osadzonej pamięci DRAM umieszczono w procesorze odpowiedzialnym za media. Wspomniany silnik "medialny" lub Virtual Mobile Engine jak nazywa go Sony, umożliwia pracę z różnymi kodekami audio i wideo, aczkolwiek kodekiem "przewodnim" jest MPEG 4 H.264. Chip posiada również wbudowany procesor zabezpieczeń, dzięki któremu Sony ma nadzieję wyeliminować piractwo growe oraz próby "złamania" systemu. Nie wiadomo jak chip będzie powiązany z konsolą PSP - czy wymienione elementy umieszczone zostaną w jednej czy też kilku kościach?
Końcowa wersja PSP wyposażona zostanie w 4.3 calowy wyświetlacz ciekłokrystaliczny o rozdzielczości 480x272, optyczny dysk 1.8GB, wsparcie dla USB 2.0, MemorySticka oraz pamięci przenośnej. Nie wspomniano o możliwości łączenia urządzeń za pomocą podczerwieni czy bezprzewodowej sieci 802.11 - o takich "udogodnieniach" firma Sony informowała wcześniej.