autor: Maciej Myrcha
Symulacja stacji kosmicznej w produkcji
15 lat temu temu bliżej nieznana nikomu firma Maxis Software wprowadziła w życie swój genialny i przełomowy pomysł na grę. Było to Sim City, czyli prosta w swojej idei i niesamowicie grywalna symulacja miasta i życia w nim, która w niedługim czasie odniosła spektakularny sukces. Od tamtego czasu pojawiło się wiele gier z podtytułem Sim eksplorujących ten gatunek a także wszelkiej maści Tycoony, które pozwalały na zarządzanie parkami rozrywki, sieciami kolejowymi czy kasynami. I tak simulowaliśmy i tycoonowaliśmy praktycznie każdy aspekt naszego życia. Teraz jednak przyszła kolej na podbój kosmosu, a to uczynić będziemy mogli w grze SpaceStation:SIM.
15 lat temu temu bliżej nieznana nikomu firma Maxis Software wprowadziła w życie swój genialny i przełomowy pomysł na grę. Było to Sim City, czyli prosta w swojej idei i niesamowicie grywalna symulacja miasta i życia w nim, która w niedługim czasie odniosła spektakularny sukces. Od tamtego czasu pojawiło się wiele gier z podtytułem Sim eksplorujących ten gatunek a także wszelkiej maści Tycoony, które pozwalały na zarządzanie parkami rozrywki, sieciami kolejowymi czy kasynami. I tak simulowaliśmy i tycoonowaliśmy praktycznie każdy aspekt naszego życia. Teraz jednak przyszła kolej na podbój kosmosu, a to uczynić będziemy mogli w grze SpaceStation:SIM.
Tytuł ten powstaje w studio GRS Games i jest już bliski ukończenia. Zadaniem gracza będzie wybudowanie międzynarodowej stacji kosmicznej oraz oczywiście zarządzanie nią. Wcielając się w postać administratora NASA będziemy mieli wpływ nie tylko na rodzaje elementów wykorzystywanych w budowie stacji czy sposób jej powstawania ale również na kierowanie poczynaniami załogi stacji. Przed nami długoterminowe wyzwania, takie jak ustalenie rodzaju badań jakie będą przeprowadzane, planowanie przyszłych projektów, zarządzanie surowcami a także decyzje, od których może zależeć w danej chwili życie naszej załogi - jak poradzić sobie z deszczem meteorów ? Kontrolując poczynania członków naszej załogi i desygnując ich do odpowiednich zadań będziemy musieli brać pod uwagę ich umiejętności i osobowości ale także ich stosunek do innych uczestników danego programu badawczego.
Gra zapowiada się dość interesująco z co najmniej z trzech powodów. Po pierwsze, możliwość poznania aspektów tworzenia stacji kosmicznych (elementy, z których będziemy korzystali w grze są odzwierciedleniem realnych elementów używanych przez amerykańskie i rosyjskie agencje kosmiczne) oraz zarządzania nimi. Po drugie, w SpaceStation:SIM wykorzystano silnik 3D, chyba po raz pierwszy w grze tego rodzaju (The Sims 2 jeszcze się nie ukazała), co daje niespotykaną do tej pory możliwość interakcji. I w końcu po trzecie - firma GRS podpisała z NASA tzw. Space Act Agreement, dzięki któremu agencja kosmiczna NASA udostępnia twórcom gry swoje informacje oraz personel do wszelkiego rodzaju konsultacji.
SpaceStation:SIM ukaże się pod koniec roku na PC oraz PS2, a więcej informacji na jej temat znajdziecie na oficjalnej stronie.