Syberia 3 jednak powstaje
Pierwszego kwietnia firma Microids pozwoliła sobie na niewielki primaaprilisowy żart, gdy oznajmiła, że pracuje nad Syberią 3. Gra miała się pojawić na PC i PlayStation 3. Jak się dziś okazuje, sprawa jest jak najbardziej poważna. Syberia 3 naprawdę powstaje!
Pierwszego kwietnia firma Microids pozwoliła sobie na niewielki primaaprilisowy żart, gdy oznajmiła, że pracuje nad Syberią 3. Gra miała się pojawić na PC i PlayStation 3. Jak się dziś okazuje, sprawa jest jak najbardziej poważna. Syberia 3 naprawdę powstaje!
Benoit Sokal, twórca dwóch części perypetii Kate Walker, okrzykniętych przez wielu jednymi z najlepszych przygotówek w historii, zarzekał się, że żadnej kontynuacji nie będzie (chyba, że znajdzie się wystarczająco dużo funduszy na sfinansowanie kolejnej doskonałej produkcji). Na osłodę gracze otrzymali konwersję pierwszej części sagi na konsolce Nintendo DS. Tymczasem Microids postanowiło zainwestować w Syberię 3. Szef firmy, Emmanuel Olivier, powiedział: „Syberia 3 nie jest żartem na Prima Aprilis. Gra jest bardzo oczekiwana przez społeczność fanów gier przygodowych oraz fanów samej Kate Walker i na pewno się pojawi. Jest to jeden ze strategicznych projektów Microids i czekaliśmy na niego od bardzo dawna.” Syberia 3 zabierze graczy w świat wielkiej przygody, w której mieszają się akcja, mity, suspens i ekologia. Kate spotka na swojej drodze niejaką Vic McPherson (znaną ze Still Life), która bada światek międzynarodowego przemytu dzieł sztuki.
Pojawia się jednak problem zaanonsowany wyżej – pieniądze. Twórcy dobrze wiedzą, że w dzisiejszych czasach należy wydać grę na kilka platform, by mieć pewność sukcesu. I tu na scenę wkracza Sony, które nie wyraża chęci, by pomóc mniejszym studiom deweloperskim. Choć Microids zainwestowało mnóstwo pieniędzy, by stworzyć pierwszą Syberię i wydać ją na kilku platformach, to Sony z niewiadomych przyczyn zablokowało debiut tej gry (i kilku innych pochodzących z tego studia) w wersji na PS2 na rynku amerykańskim (mimo, że w Europie Syberia na tej konsoli się pojawiła), tym samym zmniejszając potencjalne zyski Microids. A sama możliwość tworzenia gier na PlayStation wymaga zapłacenia Sony niemałej kwoty. Po tym „nieporozumieniu” twórcy Syberii uznali, że nie mogą sobie pozwolić na wydawanie pieniędzy, nie mając pewności, że potężna firma stojąca za daną konsolą nie zmieni w ostatniej chwili zdania co do możliwości wypuszczenia gry na ich sprzęcie.
Podsumowując: Syberia 3 powstaje, będzie grą w pełni trójwymiarową, a pojawić się ma na PC w czerwcu 2010 roku. Co do wersji na PS3 – decyzja należy do Sony. Czy japoński koncern zechce zmienić zasady dotyczące wypuszczania gier na PS3 i mieć taki tytuł wśród innych gier na tej platformie? Jeśli chcecie wesprzeć twórców w tej kwestii, piszcie na ten adres.