Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 29 stycznia 2022, 10:31

autor: Adrian Werner

Byli pracownicy Blizzarda twierdzą, że nadchodzący survival będzie wielki

Z wypowiedzi pracowników Blizzarda wynika, że nowa survivalowa marka powstaje od prawie pięciu lat. Projekt ma być już grywalny. O grze i jej zespole pozytywnie wypowiada się także wielu obecnych i byłych członków studia.

Kilka dni temu pisaliśmy o nowym projekcie studia Blizzard Entertainment, będącym sieciowym survivalem osadzonym w nowym uniwersum. O jego istnieniu dowiedzieliśmy się dzięki ogłoszeniu o pracę zamieszczonemu na oficjalnej stronie firmy Activision Blizzard. To mogło sugerować, że gra znajduje się na wczesnym etapie produkcji, ale najnowsze doniesienia wskazują, że w rzeczywistości Blizzard dłubie przy niej od prawie pięciu lat. Ponadto byli pracownicy studia mocno chwalą ten projekt.

Prace nad grą survivalową Blizzarda ruszyły w 2017 roku

Ujawnienie przez Activision Blizzard projektu umożliwiło zaangażowanym w niego ludziom zdradzenie garstki konkretów na jego temat. W ten sposób dowiedzieliśmy się, że głównym projektantem jest Craig Amai. Z jego profilu w serwisie LinkedIn wynika, że prace nad produkcją ruszyły w lipcu 2017 roku, gdyż wtedy deweloper opuścił grupę zajmującą się World of Warcraft i stanął na czele zespołu odpowiedzialnego za nową grę survivalową.

Craig Amai to weteran, który dołączył do studia Blizzard Entertainment w 2004 roku. Od początku pracował przy WoW-ie, wpierw jako pomoc techniczna, potem jako starszy projektant, aby w końcu zostać głównym designerem przygód. Deweloper ma więc duże doświadczenie w tworzeniu gier sieciowych, co bez wątpienia okazało się przydatne w nowej survivalowej produkcji.

Byli pracownicy Blizzarda twierdzą, że nadchodzący survival będzie wielki - ilustracja #1

Survivalowa produkcja Blizzarda jest już grywalna

Survivalowy projekt Blizzarda ma już być grywalny. Szef studia, Mike Ybarra, napisał bowiem na Twitterze, że spędził wiele godzin, grając w tę produkcję wraz z odpowiedzialnym za nią zespołem, i jest podekscytowany wizją twórców oraz przygotowanym przez nich nowym światem.

To pokazuje, że gra znajduje się już na dosyć zaawansowanym etapie tworzenia i tym samym jest czymś więcej niż jedynie luźnym zbiorem pomysłów oraz materiałów graficznych.

Obecni i byli pracownicy Blizzarda chwalą grę i jej zespół

W sieci pozytywnie o projekcie oraz pracującym nad nim zespole wypowiada się także wielu innych, obecnych i byłych, pracowników Blizzarda. Jest wśród nich Valentine Powell, który był jednym organizatorów protestów w Activision Blizzard po wybuchu afery związanej z molestowaniem seksualnym oraz mobbingiem. Nie można go więc podejrzewać o sztuczne napędzanie hype’u po to, aby ułatwić werbowanie nowych pracowników, co przy obecnych kontrowersjach związanych z wydawcą nie jest łatwe.

Z kolei Stephanie Krutsick stwierdziła, że ta gra survivalowa i jej zespół są czymś, dla czego byłaby gotowa wrócić do Blizzarda. Owa producentka była zatrudniona w studiu przez 13 lat i podczas niedawnych procesów przeciwko Activision zeznała, że była molestowana seksualnie przez jednego ze swoich przełożonych.

Byli pracownicy Blizzarda twierdzą, że nadchodzący survival będzie wielki - ilustracja #2

Głównego projektanta Craiga Amaia chwalą również producentka Tami Sigmund, pisarka Christie Golden oraz Melissa Kelly, czyli artystka pracująca przy serii Overwatch. Wszystkie te osoby są zatrudnione w Blizzardzie, ale pozytywnie o projekcie i jego zespole wypowiadają się także byli pracownicy, w tym Katie L. Malin (scenarzystka Back 4 Blood), grafik Michael Vicente, należąca obecnie do studia Bungie Janice Chu, Jen Klasing (aktualnie projektantka misji w New World) oraz Kim Acuff Steiner (zajmująca się teraz tworzeniem poziomów w Star Wars: Hunters).

Z kolei Geoffrey Virtue, który do niedawna był jednym z głównych projektantów tej gry survivalowej (a obecnie pracuje w studiu Riot Games jako producent Teamfight Tactics), stwierdził, że projekt będzie miał wielki wpływ na kształt całej branży.

Wiele z ostatnich afer w Activision dotyczyło Blizzard Entertainment, ale powyższe komentarze sugerują, iż w prowadzonym przez Craiga Amaia zespole nie ma podobnych problemów.

  1. Blizzard Entertainment – oficjalna strona studia

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej